Hoi meiden, Ik ben er 2 sept achter gekomen dat ik zwanger ben. Geheel onverwachts en zelfs door de morning after pil heen. Waarschijnlijk ben ik nu 5.3 weken. Ik heb 2 heerlijke zoons en daar tussenin een miskraam gehad met 6 weekjes. Ik ben nu zo vreselijk angstig dat het weer fout gaat. Ik kom net uit een depressie met paniekaanvallen en merk dat ik weer in paniek dreig te raken door de onmacht en onwetendheid of het wel of niet goed zit. Ik ben nog onder behandeling bij de psycholoog en huisarts ivm de depressie en angsstoornissen. Het gaat al een stuk beter maar is dus nog niet helemaal over. Ik ben zo blij met deze zwangerschap nu, en ik zeg altijd 'alles gebeurt met een reden'. Zeker nu ons dit overkomt, een wonder gewoon. Het was uiteraard even heel erg schrikken maar nu ben ik er zo blij mee en heb er zo'n zin in. Ik voel me redelijk, erg moe en hele erge vlagen van misselijkheid, en krampen en steken in de buik, maar wanneer de krampen aan voelen als duidelijke menstruatie pijn dan schiet ik in de stress en word ik zo onzeker. Vind het echt moeilijk om daar mee om te gaan en merk dat ik mezelf ook aan het gek maken ben. En stress is uiteraard niet goed. Hebben jullie misschien nog goede ontspanningstips voor me?
Ik snap dat het heel lastig is! Heb de eerste periode ook als heel stressvol ervaren en soms heb ik er nog last van! Probeer veel afleidingn te zoeken, dat hielp bij mij Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi: "alles gebeurt met een reden, dat zeiden mijn vriend en ik, ook! Probeer die geruststellende gedachte ook vast te houden tijdens je zwangerschap. Zaken controleren met onze gedachten lukt toch niet en geeft veel stress! Verder een vroege echo gaf bij mij altijd geruststelling! Succes! Liefs