hoi Meiden, Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een goede verzekering volgend jaar aangezien ik in het ZH wil bevallen. Ben momenteel verzekerd bij VGZ en heb het vgz best pakket, omdat ik er vanuit ging dit jaar moeder te worden maar helaas is het allemaal anders gelopen. Ik heb een beste premie betaald maar er niks uitgehaald. Hebben jullie al rondgekeken welke verzekeraar zwangerschapsvriendelijk is? Geen eigen bijdrage bevalling en kraamzorg en bv vergoeding borstkolf etc... Groetjes
ik denk naar izz te gaan die vergoeden geloof ik bevalling ook in bevallingshotel borstkolf cursussen. maar de vergoedingen voor 2017 staan er nog niet dus die moet ik nog goed gaan bekijken en of alles zo blijft. ik zit nu bij Zekur die vergoed niet zo veel ook niet in het aanvullende pakket(en mijn ziekenhuis niet haha dus dat is voor mij niet handig)
Ik zit bij Delta Lloyd met de aanvullende verzekering Start. Die aanvullende verzekering kan je aan- en uitzetten (zgn. meegroeien) als je zwanger bent of als je juist al bent bevallen. Ik heb vergoeding voor eigen bijdrage ziekenhuis en kraamzorg, zwangerschapscursus, lactatiekundige (waaronder kolf), kraampakket en geboorteTENS. Waarschijnlijk nog wel meer, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Ik zit sinds m'n vorige zwangerschap bij Menzis, bevalt prima! Niet al te duur en wel prima vergoeding, eigen bijdrage ziekenhuis en kraamzorg, volgens mij ook uitgestelde kraamzorg, lactatiezorg (200?), kraampakket, fysio (erg fijn met mijn bekken...). Met PMA collectief (kan iedereen in) nog korting en bonus en Menzis heeft leuk spaarprogramma met apps voor gezond leven waarmee je oa korting op aanvullende verzekering kan krijgen.
Ik had in 2015 zekur van Univé met een aanvullend pakket.. Hoefde geen eigen bijdrage voor bevalling te betalen en ook eigen bijdrage kraamzorg werd vergoed. De premie daar viel mee toen... Voor volgend jaar nog niet gekeken.. Is altijd m'n klusje voor kerstvakantie
Thanks voor de reacties! Dan moeten we dus even afwachten tot alle nieuwe prijzen en vergoedigen bekend worden gemaakt Gelukkig nog tijd zat om over te stappen.
Ik heb VGZ beter. Wat ik gezien heb wordt de eigen bijdrage van de kraamzorg betaald, poliklinisch bevallen wordt vergoed, een groot gedeelte van een borstkolf en tot 50,- lactatiekundige hulp, kraampakket heb ik gekregen met een kraambezoek invulboek. Ik ben tevreden.
Ik zit al jaren bij Avero Achmea met aanvullend pakket royaal. Bij mij worden de eigen bijdrages ziekenhuis en kraamzorg, bevallen in kraamhotel, kolf (gedeeltelijk), zwangerschapscursus, lactatiekundige en kraampakket allemaal vergoed. Als je al zwanger bent lukt het dan wel met overstappen naar een andere verzekeraar? Mogen ze je daar niet om weigeren?
Ik heb gewoon de basis verzekering van CZ. En bij mijn zoontje belde ze me zelf in Augustus om een bepaald extra pakket te pakken voor de laatste 4 maanden (ben in Oktober bevallen) voor de kraamzorg en vanaf januari hadden ze het zelf weer naar basis gezet. Heb ks gehad en heb niets zelf hoeven betalen. Dus volgens mij hoeven al die extra verzekeringen niet??
@mamaL86 ik moest de vorige keer wel het eigen risico betalen ondanks medische indicatie ziekenhuis bevalling (2 geleden) Ik heb interpolis Zonder zorgen, Geen eigen risico voor ziekenhuisbevalling, ook niet als je bijv in het geboortehuis wil bevallen! 80 voor lactatiekundige en 24 uur van de kraamzorg wordt vergoed, de eigen bijdrage hiervoor bedoel ik dan. (dus eigenlijk de helft)
Ik dacht eigenlijk dat er volgend jaar nog maar bij heel weinig zorgverzekeraars de eigen bijdrage voor kraamzorg word vergoed???
O, waar lees je dit dan? Ik kan er niks over vinden en de premies en inhoud van aanvullende pakketten voor volgend jaar zijn nog niet bekend. Bij bijna alle verzekeraars kan je nu kiezen voor een pakket die de eigen bijdrage vergoedt, lijkt me sterk dat ze hier ineens mee ophouden.
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Het eigen risico is iets anders dan de eigen bijdrage. De eigen bijdrage is een vastgesteld bedrag voor bijvoorbeeld een ziekenhuisbevalling of kraamzorg dat niet onder de basisverzekering valt, maar waarvoor je je wel aanvullend kan verzekeren. Het eigen risico hoort bij de zorg die je in de basisverzekering wel vergoed krijgt, maar toch zelf moet betalen omdat je de eerste (minimaal) 385 zelf moet betalen, dat is letterlijk je eigen risico en je kan zelf de hoogte kiezen.
Ik lees ook even mee. Vind het op een of andere manier ook altijd wel heel prettig dat een verzekering een beetje naamsbekendheid heeft. Wat er over Menzis geschreven werd, sprak me wel aan..
Ik moet ook nog rond gaan kijken, maar hoe zit het met de kraamzorg als ik nu overstap naar een andere verzekering? Ik ben namelijk al aangemeld en de inschrijfkosten zijn ook al door mijn verzekering vergoed.