Onzeker

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jojo1984, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Wie kan mij helpen?
    Mijn vriend en ik proberen sinds 2 jaar een kindje te krijgen. Inmiddels heeft hij al zijn goedje laten testen en blijkt verminderd vruchtbaar (33%) en ik heb een kijkoperatie gehad en blijkt 1 eileider littekenweefsel te bevatten waardoor die dicht is, maar de anderen werkt prima en neemt het verder over volgens de artsen. Ik heb een regelmatige cyclus en goede eisprong. Heb ook al een zoontje (van andere man) dus het zou allemaal moeten kunnen. Het advies om nog een jaar te proberen is inmiddels verstreken en we zouden naar de gyn terug kunnen om evt vervolgstappen te nemen (zaad opwekken/IUI).
    Nu heb ik net een nieuwe baan per half dec. dus hebben we besloten een paar maanden daarmee te wachten, in ieder geval tot na de proeftijd (tot 1 feb).
    Ik kan de klok bijna gelijk zetten op mijn cyclus, ei na 14-16 dagen & dan 12/14 dagen er na ongi.
    Afgelopen maand zou ik woensdags mn ei dan hebben gehad, dus vrijdags dachten we wel safe te zijn en hebben we gemeenschap gehad. Zaterdags kreeg ik erge buikpijn en dacht ik hm dat is toch mn ei pijn dan. Na 2 jaar proberen verwachtte ik er niet veel meer van die ene keer gemeenschap icm 'misschien' laat ei.
    Alleen vorige zondag kreeg ik erge weerstand tegen alcohol, terwijl ik daar best van houd, speciaalbiertje, lekker wijntje bij het eten. Dus echt geen druppel meer gedronken. Dacht dat ik gewoon even gezond wilde doen ivm overlijdensgeval van kennis op jonge leeftijd. Hele week erg koud gehad en moe, mn vriend merkt niets van de kou binnen en dacht, dat had ik bij mn zoontje ook voor nod.. dus toch maar testen! Negatief..
    Toen ging ik twijfelen of woensdag wel mn nod moest zijn, want kreeg vorige maand weinig bloedverlies op woensdag/donderdag, zette vrijdags pas door. Ok miss nod vrijdag dan. Zaterdag ongi krampen: geen bloed, veel trek, maar ja wie niet voor ongi ;) Vandaag: koppijn! En buik maakt de hele dag door geluiden. Weer getest: negatief.
    Wat moet ik denken? Geduld he...

2. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Of was mn nod dan vandaag ivm de (vermoedelijke) eisprong pijn op zaterdag?

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Geen idee, ik vind je verhaal een beetje moeilijk te volgen. Ovulatiepijn is de laatste groeispurt van het eitje, niet de daadwerkelijke sprong. Het kan zijn dat je nog ongesteld moet worden. Alleen een zwangerschapstest kan antwoord geven op de vraag of je wel of niet zwanger bent.

4. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Dank je we voor je reactie. Less is more dan denk ik :) sorry als het wat warrig is. Mijn vraag is ook niet per se 'ben ik wel of niet zwanger'! Test was nega vanochtend dus daar ga ik vanuit. Meer wat de mogelijkheden zijn? Is het uberhaubt nog een optie dat is zwanger ben? Herkennen mensen zich in dit verloop? Begrijp ik iets in het proces niet goed?
    Dus fijn om te horen dat ovulatiepijn niet van het springen zelf maar van de groei is. Zou het dan ook betekenen dat als de pijn ophoudt het ei gesprongen is? Of is dat niet zo zwart wit?

5. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Er zijn mensen die last hebben van steekjes ed totdat ze ongesteld worden. Ik heb dat deze cyclus ook, allerlei steekjes, heel vervelend. Maar ik zoek er maar niks achter, ben al bijna een jaar bezig dus...

Er is geen eenduidig antwoord. Ja, je kunt zwanger zijn, en nee het kan zijn dat je niet zwanger bent. Zonder een positieve test is dat moeilijk te zeggen.

Als je niks bijhoudt qua ovulatietesten en temperaturen is het gewoon moeilijk te zeggen. Je zult moeten afwachten.

6. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Ja ik weet wat je bedoelt, wij zijn al 2 jaar bezig. Was na een tijdje de ovu testen wel even zat en mijn cyclus was zo stabiel. Plus we gingen nu juist een paar maanden wachten ivm nieuwe baan :) en nu denk ik er juist meer van dan alle maanden hiervoor ;)

Deel Deze Pagina