Hi Meiden.. In ronde 2 waren wij zwanger! Wat een blijdschap! Bij de eerste echo bleek het een MA.. ik was gebroken! Voeld me zo leeg.. Curettage gehad.. waarna z'n 14dgn af en aan wat roze/bruin verlies. Weekend van 5/6november was mijn zwt weer negatief, gek om daar blij mee te zijn. Heb dat weekend een pos ovu gehad.. al had ik enkele dagen ervoor al slijm.. allemaal wel wat onduidelijker als voorheen. Nou heb ik zondag na het sporten (voor 1e keer weer) wat roze afscheiding gehad. En gister voelde ik het weglopen.. ik dacht Ah m'n menstruatie ! Precies 4 weken na curretage. Bleef echter bij heel licht rozige verlies, bijna waterig. M'n buik voelt echt alsof ik ongesteld ga worden.. echter ook precies zo als toen ik zwanger bleek. Ik dacht toen ook dat ik ongesteld ging worden. M'n hoofdpijn blijft ook weer weg, net zoals toen ik zwanger was. Normaal krijg ik dagen voor m'n menstruatie al koppijn. Ben niet 100% van m'n ei.. alles z'n rommeltje.. en durf niet te testen.. Zo bang voor teleurstelling.. maar ook bang dat als het wel zo is het weer mis gaat!! Heel verhaal.. moet m'n onzekerheid even kwijt.. Weet dat alleen testen of wachten zekerheid heeft.. Maar toch wilde ik het even van me afschrijven.
Ach, lieverd, wat een ellende... Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ook een curettage en miskraam gehad. Vreselijke periode gehad. Daarna weer zwanger geraakt en veel bloedingen gehad tijdens de zwangerschap. Maar nu een gezonde zoon van 13 maanden! Nu kriebelt het langzaam aan voor een tweede. Onbezorgd zwanger raken en zijn zal er nooit meer bij zijn. Die miskraam neem ik altijd mee, maar ik heb het nu wel 'verwerkt' en ben dolgelukkig met mijn kindje. Testen kan in ieder geval jou vertellen of je zwanger bent of niet. En zelfs als je het bent, hoeft dat bloedverlies niks te betekenen. Sowieso, stel dat je zwanger bent en je hebt weer een miskraam, dan na 2x kunnen ze het onderzoeken dus sowieso wel fijn om te weten dat je zwanger bent (geweest) toch? Doe maar een testje... Ik zal hier blijven lezen.
Dankje Pitahaya.. wat lief. Vertrouwen is nog niet terug in m'n lijf.. Maar de wens is zo groot.. het besef dan weer dat ik gewoon zwanger was.. en nu ineens weer in de probeer fase zit. Kan soms met m'n verstand niet bij! Ik kreeg vorige keer vrij gauw last van m'n borsten.. Kan dat afwachten.. maar elke zwangerschap is ook weer anders .. Dus miss zegt die bekende buik'pijn'' nu niks.. Wat fijn dat je een gezond kindje hebt gekregen! Wil zo graag weer zwanger zijn dat ik bang ben dat ik me vanalles ga verbeelden. Ik dacht echt daar komt m'n menstruatie.. wat prima was, duidelijkheid.. maar er gebeurd niks.. durf niet te hopen.. voel me bijna stom.. Straks is ie Omo wit en vind ik mezelf weer n domme muts.
Maar als hij omo-wit is, dan heb je in ieder geval wel zekerheid daarover en kun je dat weer verwerken. Je wil het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zijn, maar het kan zo zijn dat dat niet het geval is. Dit is echt iets waar je doorheen moet hoor, een soort rouw-fase. Praat er over met mensen... met je man. Krop het niet in je eentje op he?
Praten gaat wel.. maar vooral in begin. Iedereen gaat door.. het is 'al' 4-6wkn geleden.. Terwijl ik echt dagelijkse eraan denk.. en soms er nog erg verdriet van heb. Anders was nu al ruim 3 maanden En nu heb ik niks.. angst.. en onzekerheid. Bah, echt n dip vandaag. Het 'wachtbankje' is toch wel weer even confronterend nu.. Denk dat dat ook meespeelt. Ben zo bang dat alles in de war ligt.. m'n cyclus was al zo moeilijk op gang na de pil.. en langer.. we hadden zn geluk, 2e ronde! Soms ga je zo doemdenken dat het nooit gaat lukken..
Meid dit is normaal echt. Buitenstaanders weten niet wat jij meemaakt. Voor de een een klompje cellen voor jouw je kindje. Ik herken dit herl erg. Heb t idee dat ik nu pas echt begin aan de verwerking. Slechte timing maar misschien dat ik dan echt vertrouwen krijg en kan genieten van m'n zwangerschap. Ik had altijd testdrang. Zo had ik bij een negatieve test n menstruatie iig de bevestiging dat m'n lijf t nog deed. Bij een positieve test t geluk van opnieuw zwanger zijn masr dan begon ook de mk stress weer.. Maar voor zover mogelijk iig duidelijkheid. Of zwanger of m'n ongie kwam eraan. Sterkte en ik duim voor je x
Het voelt echt als een verlies inderdaad.. Al was het nog niks, zoals iedereen het zegt.. het was wel mijn te verwachten kindje. Die er voor zorgde dat ik niet meer kon slapen, poepen en onder de pukkels zat.. was wel degelijk zwanger! Voelde me niet fantastisch.. en zag er jog minder fantastisch uit.. Maar wil het zo graag terug!! Zijn zoveel dames die zoveel meer verdriet en ellende hebben gehad hier, mag ik nog niks zeggen. Maar oef.. valt zwaar.. Als ik nou zeker was van m'n eisprong.. De test was positief.. maar miss is dat ook wel de kluts kwijt.. blijven allemaal strepen.. terwijl ik eerder ook echt wel een (bijna) witte ovu testen had. Wat n gedoe.. je wilt zo graag weten waar je mee af bent he.. Als ik vrijdag nog geen rood heb gezien dan test ik.. Als ik me zo lang in kan houden.. al wil ik ook weer helemaal niet!!
Lieve Appelsientje, Ik herken jouw gevoel van het terug willen naar het zwanger zijn. Ik heb het destijds beschreven als heftige heimwee, heftige heimwee naar het zo gewenste kindje, zo voelde het voor mij althans. Ik heb geen tips of adviezen voor je, ik wil je alleen een dikke digitale knuffel geven! Ik duim voor een positieve test en een goede zwangerschap!
Wat lief, dankjewel. Allemaal bedankt. Vind zo fijn dat er mensen zijn die oprecht wegen hoe het voelt. Helemaal niet dat jullie het hebben moeten meemaken.. Gun iedereen z'n zo gewenste kindje! Maar vind het erg fijn om het hier erover te kunnne hebben. Ik hoop, al durf ik niet te hopen dat raak is.. Maar dan direct de paniek, wat was dat roze? Kan zoiets ook al je menstruatie zijn? 1 toiletpapierje vol roze afscheiding? Waterig.. Misschien zonder eisprong? Innesteling? Zwanger? Zoveel vragen.. zucht. Dank voor alle steun.. zal het nog wel eens vaker nodig hebben vrees ik.
Hey mop! Werkelijk geen idee.. Weekend van 4/5/6 ei gehad? M'n testen deden zo raar..echt n rommel. Ook bewust maar niet elke dag getest.. Ik heb echt meeeega ongesteld gevoel.. dus hoop vast weer teveel. Zo stom.. N goeie menstruatie is ook prima.. fijn als dat weer 'loopt' maar er komt niks. En toch voelt t zo. Vandaag geen roze meer gehad. Onderbuik en onderrug echt killing... Toen ik zwanger bleek ook.. maarja, menstruatie kondigt zich ook zo aan. Pfff. Hoe is het met jou en je beebje? 11 weken alweer zie ik! Wat gaat dat snel!
Als we dan van de 6e uitgaan is zaterdag ergens je NOD? Het zou super zijn als het nu alweer raak mag zijn, ik ga voor je duimen! De vorige keer was het ook snel raak, misschien zijn jullie wel super vruchtbaar Hier gaat alles goed hoor, verbaas me echt hoe snel die weken voorbij vliegen. 's morgens nog steeds heel beroerd en overdag veel moe maar hopelijk trekt dat in de komende weken weer weg.
Zal zeker super zijn.. Kan het me bijna niet voorstellen. Herken wel veel dingen.. maar kan alles zijn, dat weet ik maar al te goed! Mijn menstruatie kondigt zich altijd met roze aan.. Daarom was ik ervan overtuigt.. maar gister niks meer gezien. Alleen maandagochtend roze waterig wat voelt alsof je doorlekt.. (Ja sorry) Vorige keer sliep ik zoooooo slecht, heb ik niet nu. Dat was eerste seintje.. dus zal wel niet Vrijdag m'n vrije dag.. dan maar eens een testje wagen als ik geen rood heb gezien. Hopelijk met jou gauw beter! Die beroerde ochtenden lijken me echt verschrikkelijk. Ben geen sec. echt misselijk geweest. Al zal het er allenaal voor over hebben gehad als t maar goed ging Moet je nu wachten tot 20weken? Of eerder?
Och meis het is allemaal nog zo kort geleden nog! Logisch dat je verdriet hebt. Het is heel onzeker want je weet ook niet wanneer je weer zwanger zal zijn Nadeel van die eerste ronde van een MA is dat je inderdaad geen idee hebt. Hopelijk heb je snel duidelijkheid! De gyn zei tegen ons na de geboorte van dochter dat we medisch gezien zeer vruchtbaar zijn (ronde 3 en ronde 5) en dat bleek ook waar (deze keer ronde 1). Het kan deze keer mss wat langer duren dan ronde 2 maar waarschijnlijk niet super lang. Geen garanties maar hopelijk een opsteker.. net als mijn onderschrift ik begon ook met een MA en nu een prachtige dreumes en een babyzusje onderweg Sterkte!!
Dat eeuwige wachten.. 5 mnd op menstruatie gewacht na de pil, wachten op eisprong, wachtbankje, wachten tot echo.. wachten tot gyn, wachten tot curettage.. wachten tot herstel.. En nu begint alles weer opnieuw. Pfff.. Roze wolk? Kindjes maken.. Hoop dat ik die roze wolk nog mag meemaken! In de verste verte geen bloed of roze meer.. Weet t allenaal niet meer , ik wil te graag.. ik weet t gewoon. Hoop dat ik jou gauw achterna ga lianneE! Spannend een 2e onderweg. Heb je veel kwalen?
Inmiddels is het weer goed te doen Maar ook bij een goede zwangerschap is het wachten.. van echo naar echo. Gooi er anders gewoon een testje tegen aan, dan weet je het tenminste!
Lief wolly! Wat leuk.. weer even spieken naar jullie kindje! Laat je even weten hoe het was? Willen jullie straks weten wat het wordt?
Lieve Appelsientje, Ik kan helaas niet zeggen dat ik herken wat je doormaakt, ik heb dat zelf nog niet hoeven doormaken.. Maar wel wil ik je laten weten dat ik erg met je mee leef. veel liefs.