Hallo mama's , Even een raar vraagje ... ik ben op 2 augustus bevallen en heb 2 maand en 1 week bordtvoeding gegeven , toen ben ik gestopt en volledig overgeschakelt naar FV , sinds een maand terug neem ik terug mijn anticonceptiepil, en heb vorige week mijn maandstonden heel erg hard gehad. Nu heb ik gisteren opgemerkt dat mijn pil al vervallen is van in maart ( dom dom !!) , en ineens komt er weer melk uit mijn beide borsten, .. niet veel maar als ik er op duw zeg maar komt er wel wat uit ! Mijn borsten hebben sinds ik gestopt was geen druppem meer gegeven , ookal duwde ik erop. Heeft dit een verklaring ? kan ik opnieuw zwanger zijn terwijl ik vorige week erg hard mijn regels gehad heb ?? alvast bedankt Groetjes !
Het hoeft niet persé met borstvoeding of een zwangerschap te maken hebben. Het kan ook zijn dat je hormoon prolactine nog niet op regel is. Een te hoge prolactine-waarde kan voor afscheiding uit je borsten zorgen. Je schrijft dat je net weer met de pil begonnen bent. Dus je lichaam kan nu zeker uit balans zijn, waardoor je hormonale klachten krijgt. Je hebt vorige week je menstruatie gehad, dus in principe kun je dan nu niet zwanger zijn, aangezien je nog geen eisprong hebt gehad. Maar je kunt altijd voor de zekerheid een test doen.
Dankjewel voor het snelle antwoord ! klinkt wel logisch eigenlijk 😁!! Ben al watgeruster gesteld