Vorige maand hebben wij rond 5 weken een miskraam gehad. Deze maand, zijn er gelijk al weer zwanger. Weer helemaal gelukkig. Tot donderdag morgen, ineens 2x roze afscheiding. Ik schrok me rot en gelijk vk gebeld. Als het helderrood werd, mocht ik bellen. Had de telefoon nog niet opgehangen of zag slijmerig 2 rode druppels liggen.. Nu het volgende, het is daarna gelijk gestopt en nu al 2 dagen geen bloedverlies gehad, geen krampen.. helemaal niks. Heb n vroege echo gehad met 4weken+3dagen. Hier was heeeel mooi verdikt slijmvlies te zien, maar verder nog niks. Het kon dus beide kanten op. Nu ik nog steeds geen bloed verlies heb. Gaat m'n gedachte steeds meer de positieve kant op, dat alles daar binnen gewoon goed gaat, en t gewoon n adertje of innesteling is geweest.. Maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten, dames met ervaringen ?
Mijn ervaringen met rood bloed zijn niet goed dus daar ga ik verder niet op in. Maar roze en bruin de gehele zwangerschap van mijn dochter gehad en vaak gecontroleerd maar gewoon een gezond kindje uit gekomen dus!!! Dus het kan allebei. Je voorgevoel zit vaak goed. Zegt je gevoel dit is goed en er komt een baby of ben je bang en weet je dat dit mis is??? Spannend hé na miskramen.... Sterkte
Mijn gevoel zegt dat het goed zit! Met m'n miskraam vorige maand herkende ik het zo dat het n miskraam was. 2 drupjes rood bloed is geen miskraam.. Ergens in m'n gedachte, geef ik t al zoveel hoop. Terwijl ik gewoon niet weet wat te verwachten..
Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap heel veel helderrood bloed verloren. Met stolsels en al! Zwangerschap verliep prima en mijn zoontje zit nu Jokie te kijken
Voor het bloedverlies ben ik ook zo bang niet. Het was 2 x een heeel kleine beetje roze verlies en daarna 2 drupjes rood. Nu dus al 2 dagen stil. Maar de echoscopiste dacht dat ik al 5 weken ver was, en zei dus dat ik al n miskraam had gehad omdat ze niks zag. Op verdikt slijmvlies na.. Toen ik zei dat ik pas 4+3 was, moest ze toch even 2x nadenken en wilde me dan volgende week laten komen voor evt verschillen.. Maar die woorden : je hebt al n miskraam gehad. Blijven hangen.. Ookal nam ze der woorden een soort van terug toen ik zei dat ik pas 4+3 was..
Met die termijn is er ook niet heel veel meer te zien dan verdikt baarmoederslijmvlies. Ik heb ook een echo gehad met 4 weken en toen was er inderdaad niets te zien. Twee weken later hadden we een mooi vruchtzakje + vruchtje met kloppend hartje. Ik duim voor je dat het goed zit!
Bedankt voor je reactie! Nu al 2 dagen geen bloed. Dus we gaan vol goede moed door, en volgende week zien we gewoon n mooi zakje
Ik heb alle kleuren en soorten bloed gehad. Ook wij en het ziekenhuis dachten een miskraam. Echo liet niks meer zien op 5,5 week. Had die avond en flink weefsel verloren en al een week bloedverlies. Na die dag stopte het eigenlijk. 5 Dagen later bleek op de echo dat kruimel er gewoon nog zat.
Maar hoezo heb je al zo mega vroeg een echo gehad? Door het bloedverlies? ik had ook deze zwangerschap licht bloedverlies met 5 weken, mocht toen langskomen bij 5+4 om zeker te zijn dat het geen bbz was en zelfs toen werd er gezegd dat er misschien nog helemaal niks te zien zou zijn. Vind het nogal raar dat ze meteen begonnen is over een miskraam. Uiteindelijk een aantal keren wat bloedverlies gehad, bruin/roze/rood maar inmiddels toch al bijna 18 weken zwanger nu ik duim voor je dat het allemaal gewoon goed zit en dat het nog van de innesteling is geweest.
Shart: omdat ik vorige maand al een miskraam heb gehad, en nu dus bang was mocht ik langs komen. Ik heb gelezen dat 'aanhoudend' roze verlies vaak een innesteling is, en gisterenavond en vanmorgen weer een keer heel weinig slijmigroze verlies. Dus gaan er maar vanuit dat ons kleintje zich heerlijk aan t vastnestelen is
Hier twee ervaringen met roze afscheiding, eerste keer was het mis, de tweede keer dat het gebeurde ging het goed, heb lang bloed verlies gehad meerdere echo's maar ben nu alweer 29 weken verder. Kreeg ook minder positieve reactie's bij de echo maar zo zie jr het kam wel. Duim voor je!
Jeda80: Hoe was je afscheiding de eerste keer? En op wat voor manier ging het mis ? Zag je gewoon niks op de echo of ging je uiteindelijk bloeden ? Zoja, na hoeveel dagen?
Sorry zie je reactie nu pas, de eerste keer verloor ik steeds licht bloed, uiteindelijk liet de echo zien dat het fout was. Bloed verlies was deze keer veel meer maar ben nu alweer ruim 29 weken zwanger.. Zie dat je echo goed was! Gefeliciteerd meis!
Gefeliciteerd!!! hopelijk heb je geen bloedverlies meer zodat je je niet zo onzeker moet voelen. Hoe dan ook. Ik heb de eerste 15-16 (misschien zelfs 17) weken bloedverlies gehad, van roze naar rood naar bruin naar stolsels dus het is niet zo dat het altijd een slecht teken was. Bij mij bleek achteraf dat de placenta voorliggend was en dat verklaarde de bloedingen. Heel veel succes met je zwangerschap en lekker genieten!