Laatste flesje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime2, 1 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    mijn dochtertje van 3 maanden en 3 weken ongeveer heeft het volgende schema
    07.00 flesje
    11.00 flesje
    15.00 flesje
    19.00 flesje
    23.00 flesje

Het probleem is dat de laatste tijd mijn dochtertje de laatste fles van 23.00 niet opdrinkt ze laat meer als de helft staan .
    Maar van het cb moet ze wel 5 flesjes drinken wat ik snap maar hoe los ik dit op ???

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Overdag om de drie uur voeden?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hoe groot zijn de flessen die je geeft?

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ze krijgt toch 5 flessen? Alleen is de laatste een kleintje.
    Als ze genoeg binnen krijgt 'moet' ze niks. Er zijn kinderen die rond de 4 maanden over gaan op 4 flessen.

Je kunt altijd kijken wat er gebeurt als je de fles weglaat. Misschien wil ze een nachtvoeding, misschien slaapt ze wel gewoon door. Misschien gaat ze overdag wel meer drinken.
    Misschien is 23:00 te laat en slaapt ze dan heel vast. Je zou kunnen kijken of ze om 22:00 wel zou willen drinken?

5. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Mijn zoontje is 5,5 maand en zit sinds 4 weken op 4 flessen. Wij hebben hem nooit een fles na 19.00-19.30 gegeven, nooit wakker gemaakt dus. Dan kwam hij evengoed in de nacht dus die 23.00 fles maakte niets uit.
    Hij begon zn ochtend dan wel vroeg, dat werd steeds iets later en nu zitten we op 6.00 1e fles

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Ik zou ook even een weekje proberen om 22:00 is dat t ook niet dan een keer proberen om weg te laten en kijken wat de kleine doet (op een moment dat midden in de nacht op moeten staan voor alsnog een flesje even geen probleem is met evt werken de volgende dag). Bij ons dronk ze m om 23:00 nog wel leeg maar we moesten dr eerst uit een hele diepe slaap halen. Toen ook geprobeerd en de andere 4 flessen iets opgehoogd zodat ze over 4 flessen alle voeding kreeg, dat was net met 4,5 maand. Zodra er een sprong komt gaat t ritme toch weer aan gort vaak, maar daar hebben we allemaal geloof ik last van en dat hersteld zich wel weer (go with the flow).

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Maar ze hoeft ook geen volle fles om 23.00 toch? Als ze genoeg heeft aan een beetje en dat helpt haar genoeg de nacht door tot de volgende dan is dat prima. Bepaalt ze prima zelf zoals ik het lees. Je zou kunnen kijken of ze dan rond 7.00 meer wil drinken dan ze nu krijgt als je bang bent dat ze te weinig krijgt, maar je krijgt er meestal niet meer in als ze niet willen. Sommige baby's zijn echt natnekken zoals we dat hier noemen en andere drinken wat minder en zijn ook prima tevreden.
    Als ze goed slaapt, tevreden is en goede plasluiers heeft zou ik me geen zorgen maken

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

5 flessen om de drie uur. Doe ik ook.
    Mijn zoontje is nu bezig om naar 4 te gaan... in de middag wilt hij vaak niet meer.
    Baby's geven zelf hun ritme aan en hoeveel ze willen drinken. Die slokjes die je kleintje nu drinkt kun je dus ook weer bij een flesje overdag doen, mocht ze het toch nodig hebben.

9. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik zou het huidige schema gewoon aanhouden. Dan drinkt ze maar wat minder om 23.00.
    Dat is echt niet erg hoor.
    Wij eten toch ook niet allemaal precies evenveel?

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Waarom moet ze 5 flessen krijgen?

Hier met 11 weken overgegaan op 4 flessen ivm klokje rond slapen.
    Was geen probleem. (Had niet overlegd en was goed gegroeid op 4 voedingen)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit ja.

Wat is de reden dat je 5 flessen moet geven? Mijn eigen ervaring is dat bijna alle kindjes het prima zelf kunnen regelen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap ook niet waarom ze 5 flessen moet drinken. Als ze die laatste niet meer drinkt zou ik er gewoon mee stoppen.

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Gewoon stoppen of dat kleine beetje laten drinken. Zou nietseten waarom ze het perse moet. Al helemaal niet om de drie uur als ze daar zelf niet om vraagt.

Deel Deze Pagina