hallo ladys. ik ben normaal keurig om de 28 dgn ongesteld. nu heb ik deze maand nog geen eisprong gehad. gebr ovutesten. maar aan me slijmverlies lijkt het echt nog op zich wachten. nu zat ik erover na te denken. nu ben ik vorige maand 2 dgn eerder ongesteld geworden. was wel een normale menstr. iemand dit ook wel eens gehad.
Heb je vaker ovu testen gebruikt? Sommige mensen hebben een lf van 10 dagen bijvoorbeeld. Dan kan je ei nog op dag 18 springen. Die komen daar pas achter als ze ovulatietesten gaan gebruiken.
Zou ook niet al te veel op je slijmverlies letten. Soms zegt dat niks namelijk. En het wil wel eens voorkomen dat je een cyclus geen slijm hebt, maar toch gewoon een goede eisprong. Gewoon doortesten de komende dagen. Je weet maar nooit. Je had dus een vorige maand een cyclus van 26 dagen. (Hoe lang ben je gestopt met de anticonceptie trouwens?) Bij een cyclus van 26 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 8 tot en met dag 16 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. In dit geval zou je al vanaf dag 6 moeten beginnen met ovulatietesten. Bij een cyclus van 28 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus. Je zou dan al moeten beginnen vanaf dag 8 van je cyclus met ovulatietesten. (Overigens, als je denkt dat je menstruatie geen echte menstruatie was, had je onderhand ook al lang een knallende ovulatietest moeten hebben. In verreweg de meeste gevallen is een ovulatietest namelijk knalpositief tijdens zwangerschap.)