Onzeker..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fouziya, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fouziya

Fouziya Actief lid

1 nov 2015
    157
    112
    43
    Hi dames! Ik ben pas 5 weken en 1 dag vandaag en ik merk dat ik sinds vandaag super super onzeker ben geworden. Ik merk dat ik steeds zorgen maak of alles wel goed zit..

Ik denk omdat ik nog niet de 1e echo heb gehad dat ik te veel na denk van wat als...

Maar goed ik voel me prima. Heb geen bloedverlies. Ik ben wel extreem moe en zere borsten en vandaag gemerkt dat misselijkheid even wil beginnen maar dat vind ik niet erg. Ik en mijn man hebben er 7 jaar over gedaan en dat kan natuurlijk ook wel een grote rol spelen met mijn onzekerheid.

Ik weet niet eens wat ik jullie eigenlijk vraag maar ik wou mijn hart even luchten.

2. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hai, heel begrijpelijk! Ik had precies hetzelfde... Als je na zo lang wachten eindelijk binnen handbereik hebt waar je zo hard voor gewerkt hebt, dan ben je bang om dat weer te verliezen... Wij hadden vanaf 6 weken wekelijks een echo tot 12 weken, dit maakt het iets makkelijker om het vol te houden tot die grens. Na iedere echo, dus met iedere week, voelde ik me iets rustiger. Maar zelfs nu met 19 weken kan ik nog onzeker zijn en kan ik niet wachten tot de 20 weken echo. Daarna zal de volgende mijlpaal vast weer een nieuwe onzekerheid met zich meebrengen.
    Probeer er ondanks de onzekerheid toch van te genieten! Wanneer heb je de eerste echo?
    Oh en het belangrijkste: Gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Fouziya vindt dit leuk.
  3. Fouziya

Fouziya Actief lid

1 nov 2015
    157
    112
    43
    Dankjewel! ♥️

Mijn man die zegt ook elke dag tegen mij dat we er lekker van moeten genieten, hoe onzeker we ook zijn. Eerste echo is op 27 februari en dat is zo ver weg nog.. Maar goed we hopen op een mooie echo. Hoeveel weken was jij toen je de hartactie zag van je kleine op echo?

4. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Wij hadden de eerste echo met 6+1, toen al een mooi hartje te zien. Maar dat hoeft nog niet met die termijn, we hadden geluk...
    Ik bedenk me altijd maar dat die zorgen ook een zwangerschapskwaal zijn :)
    Hoop op een super mooie echo voor jullie!

Fouziya vindt dit leuk.
  5. Fouziya

Fouziya Actief lid

1 nov 2015
    157
    112
    43
    Dankjewel! Ik hoop dat ook ♥️

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar hoor.
    Soms dacht ik ben ik wel zwanger? Is het wel echt? Ik merk niks?

Ik vond zwanger zijn eerlijk gezegd echt helemaal niet leuk, omdat ik zo onzeker was en bang dat het niet goed zou gaan. Genieten zat er voor mij ook echt niet in.

Maar, ik vond het wel al knap dat mijn lichaam uberhaupt zwanger kon zijn. Dat vond ik al een wonder opzich!

Misschien geeft dat je iets rust?
    Heel veel succes en probeer ondanks alles toch te genieten. Ookal is dit heel erg moeilijk.

Fouziya vindt dit leuk.
  7. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    gefeliciteerd dat je nu eindelijk na 7 jaar zwanger bent :)

het is zeker niet raar denk wel dat heel veel vrouwen daar last van hebben
    vooral als je nog geen echo hebt gehad

in mijn vorige zwangerschap had ik de eerste echo al met 5 weken 2e met 7 en uiteinelijk 14 medische echo s en 1 pret
    dus nu bij deze zwangerschap maakte ik me ook heel druk omdat de eerste echo pas met 11 weken was en er waarschijnlijk nog maar 2 medisch ga krijgen

ik maak mezelf ook heel vaak druk dat ik de kleine nog niet echt voel ed maar probeer gewoon positief te blijven dat alles goed is en goed komt :)

misschien is het een idee om zelf al een echo te laten maken als je je daardoor wat beter gaat voelen en je onzekerheid weg neemt

heel veel sterkte en een fijne zwangerschap toegewenst

Fouziya vindt dit leuk.
  8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ten eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat hebben jullie ontzetten lang moeten wachten.

Denk dat iedereen heel erg onzeker is in het begin en het wachten op de eerste echo lang duurt.
    Mijn ervaring is wel dat te vroege echo’s rond de 6 weken meer onzekerheid en angst oproepen dan wanneer je een weekje verder bent.

Succes met deze spannende tijd!!

9. Fouziya

Fouziya Actief lid

1 nov 2015
    157
    112
    43
    Dat is inderdaad voor mij ook echt iets dat mij rust geeft. Het feit dat ik überhaupt zwanger kan worden ♥️ Dat is absoluut een wonder en iets wat ik mezelf elke dag herinner.

Prettykitty vindt dit leuk.
  10. Fouziya

Fouziya Actief lid

1 nov 2015
    157
    112
    43
    Dankjewel! ♥️

Echo wil ik toch niet doen al denk ik dat ik er gerust van zal worden, maar dat betwijfel ik. Ik heb wel vanmiddag een test gedaan en daar zag je 2 dikke strepen en dat al na 1 minuut. Dat geef mij ook wel wat rust. Zolang de HCG hormoon hoog blijft op dit moment dan ben ik blij maar goed we wachten op de echo die ik op 27 februari zal krijgen en ben zooo benieuwd!! Haha ik zal zeker hier laten weten hoe het gegaan is al duurt het nog wel lang.

Emama vindt dit leuk.
  11. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik herken het wel van mijn eerste. Wij waren nog niet zo lang bezig (18 maanden) maar was ook heel onzeker. Maar uiteindelijk maakte ik mezelf gek en is alles gewoon goed gegaan. Nu met de tweede ben ik rustiger. Tuurlijk weet ik dat het mis kan gaan maar me druk maken helpt niet dit tegen te gaan. Dus ik kies er voor om vertrouwen te hebben. Lukt niet voor 100% hoor maar wel behoorlijk goed. Advies heb ik niet echt (wamt zo werkt het niet weet ik uit ervaring). Maar misschien helpt het al om te wetrn dat je lang niet de enige bent die zich zo voelt. Sterkte en succes!

12. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Ik herken je verhaal wel hoor. Helaas heeft het bij mijn eerste zwangerschap de gehele zwangerschap aangehouden. Hoeveel echo's ik ook had. Toen ik de baby dagelijks voelde werd het minder, maar het was niet weg.

Nu dus mijn tweede zwangerschap en helaas herhaalt het zich weer. Ik blijf me zorgen maken ook al doet de baby het ontzettend goed.

13. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Hoi! Gefeliciteerd allereerst.

Ik herken je gevoel ook heel goed! Zelf ook erg onzeker, terwijl daar tot dusver geen reden toe is. Wij zijn uiteindelijk na 2,5jr zwanger geraakt via iui, en daarmee besef je toch dat een zwangerschap noet vanzelfsprekend is en dat het zo gewenst is! 7 jaar is heel lang, dus niet gek dat jij je ook onzeker voelt.

Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Voor mij geldt hetzelfde als @Annabella86 en in mindere mate jou @Fouziya. Wij hebben uiteindelijk 2,5jaar nodig gehad en een ICSI behandeling. Alles voelt ontzettend onwerkelijk en vreemd. Een soort droom die ten einde moet komen. We hebben om die reden ook besloten het voor onszelf te houden tot iig de zkhecho met 7 (+2) weken en ik doe voor die tijd ook niet mee met dingen als MvM ofzo. Hopelijk komt na die echo het besef dat het echt zo ver is.
    Dikke knuffel voor jou en ondanks dat het gek voelt: heel erg gefeliciteerd!

Annabella86 vindt dit leuk.
  15. Fouziya

Fouziya Actief lid

1 nov 2015
    157
    112
    43
    Hi dames
    Ik ben vanochtend opgestaan en zag bruine afscheiding en donkere kleur.. Ik ben nu extra onzekerder geworden maar goed. Ik heb mijn verloskundige gebeld en die heeft mij wel gerust gesteld en heb een eerdere afspraak. Eerst zou ik 27 feb voor de eerste echo gaan en nu ga ik op 21 feb voor de eerste echo en dan ben ik precies 7 weken.

Ik ben zo benieuwd of iemand hier dit ook had donker bruin afscheiding?

16. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad met 7 weken....had er 1 dag last van daarna niet meer....kan nog je innestelingbloed zijn....fijn dat je eerder mag komen.

Fouziya vindt dit leuk.
  17. Fouziya

Fouziya Actief lid

1 nov 2015
    157
    112
    43
    Ja zeker ben ook blij om eerder langs te kunnen gaan. Het is nog steeds nog even wachten, in iedere geval wel eerder dan de normale afspraak. Verloskundige gaf ook aan als er wat was voor die tijd dat ik haar kon bellen en direct langs kon komen.

Theprinces vindt dit leuk.
  18. Fouziya

Fouziya Actief lid

1 nov 2015
    157
    112
    43
    Zien de testjes er goed uit? Oplopend bedoel ik. De rest van de testjes had een aantal dagen eerder gedaan en de laatste een half uur geleden.

Bijgevoegde bestanden:

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik zou nu stoppen met testen. Ze zien er goed uit! Maar nog meer testen is overbodig.... het geeft geen garantie dat het goed zit namelijk. Het kan je zelfs nog onzekerder maken als je een keer een iets lichtere test hebt (wat kan als er teveel hcg is!!) nu wachten tot de eerste echo en het toch proberen los te laten. Succes :thumup:

nizzie86 en Theprinces vinden dit leuk.
  20. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    1. Zijn super testen....donkerder worden ze niet...als je blijft doorgaan worden ze op een gegeven moment lichter omdat je dan teveel hormonen hebt...ik zou nu stoppen met testen :thumup:

Deel Deze Pagina