Oh meiden, volgens mij ben ik zwanger. Zie mijn test.. Ik weet niet of ik wil lachen of wil huilen! Ik wou zo graag een broertje/zusje voor onze dochter maar nu het zover is sta ik te trillen op mijn benen (bij onze dochter was ik ook helemaal overstuur). Ik vind het weer zo ontzettend spannend.. onwerkelijk.. en doodeng.. Sorry ik wil niet ondankbaar zijn maar de spanning en emotie zit weer even heel hoog nu (net pas getest). Maar de test is vrij duidelijk toch..?
Ja hoor gefeliciteerd! Dat herken ik wel, toen ik een week of 14 geleden postief testte stond ik helemaal te trillen. Komt helemaal goed meid!
Ik vind grote (levens)veranderingen erg moeilijk, controle verliezen over de situatie of mijn lichaam vind ik heel moeilijk. Ik gedij het beste op regelmaat en ‘gewoonte’, daar voel ik me goed en veilig bij. En dit is natuurlijk weer super ‘onbekend’ en levensveranderend, en dat maakt me super nerveus. Heel vervelend wel want dat maakt dat ik niet echt kan genieten. Ik hoop natuurlijk dat ik dat nu meer kan als bij mijn eerste zwangerschap maar het benauwde, beangstigende gevoel is weer volop aanwezig. Ik zit er zelfs aan te denken of ik hierbij op de een of andere manier begeleiding bij zou kunnen krijgen.. Ik zal het t.z.t eens bespreken met de verloskundige.. Lief dat je het vraagt.
Ik zou zeker begeleiding vragen zodat je toch wat kan genieten van je zwangerschap. Ik herken het gevoel wel. Ik probeer zo min mogelijk na te denken over al die beren op de weg die er eigenlijk niet zijn. Op die momenten kan ik extra genieten. Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd meid! Ik snap dat het spannend is, geef het tzt idd aan bij je vk! Ik hoop dat je toch heerlijk kan genieten van je zwangerschap
Gefeliciteerd! Jij bent inderdaad zwanger. Misschien moet je niet ‘tzt’ de vk vragen om wat steun, maar ‘morgen’. Je bent zeker niet alleen en ze helpen je zo graag. Dikke knuffel (misschien dat dat al een beetje helpt)!
ja hoor, deze is duidelijk! en ik zou als ik jou was zsm hulp vragen. Hoe eerder je aan de bel trekt, hoe langer je hopelijk kunt genieten van je zwangerschap
Denk je dat ze me hier al in zouden kunnen helpen als ik ze morgen bel? Dat ze me bijv door kunnen verwijzen naar iemand? Voelt als iets ‘stoms’ maar ik heb wel het gevoel dat ik het even nodig heb.. Gelukkig ben ik niet zo in paniek als bij onze dochter maar het beangstigende gevoel is zeker weer aanwezig. Had zo gehoopt dat het er deze keer niet zou zijn.. Bedankt voor de felicitatie en de knuffel!
Jazeker zullen ze je helpen. Ik ben helemaal van het kamp ‘ik zal ze maar niet lastig vallen met mijn rare dingen’ en vind het super moeilijk om hulp te vragen. Maar wat mij helpt is bedenken dat zij voor dit beroep hebben gekozen omdat ze graag mensen helpen. En ze krijgen er nog voor betaald ook! Wil je naar hetzelfde bureau als bij je vorige zwangerschap? Dan kennen ze je angsten toch ook al? En anders kan het alleen al fijn zijn om met iemand te praten hierover. Dus bel en zeg: ‘ik ben weer zwanger en heb echt even wat hulp nodig’