Hallo dames, Aanstaande zaterdag viert mijn oma haar 78e verjaardag. Natuurlijk heb ik haar gevraagd wat er op haar verlanglijstje staat, maar het antwoord wat ik al had verwacht, gaf ze ook: 'meisje, ik heb alles al wat ik wil. Ik vind het al leuk dat jullie komen met een goed humeur.' Kan ik dus precies niks mee Ik wil liever niet iets 'afgezaagds' geven zoals bloemen, een fles wijn of een cadeaubon. Hebben jullie nog geniale ideeën? Ze is nog heel erg fier en bij de tijd, woont nog met mijn opa samen en doen alles alleen. Zelfs geen hulp in de huishouding. Mankeren beide helemaal niks Ik heb haar vorig jaar de allermooiste foto die ik had van mijn dochter in een prachtige lijst gegeven. Laat ze nu te pas en te onpas zien aan vriendinnen/de buren/de mensen waarmee ze jeu de boullen/etc Dus zoiets kan niet Alvast bedankt!
Waarom kan dat niet? Je dochter is toch weer een jaartje ouder geworden en is toch iets veranderd? En anders: gewoon lekker uit eten meenemen/high tea/dagje uit?
Aangezien ze allebei nog zo kwiek zijn, zou je haar misschien ergens mee naar toe kunnen nemen. Een dagje uit, misschien naar een museum of een theatervoorstelling (ik ben eens op verzoek van mijn oma met haar naar een opera geweest) of een lunch of een high tea bijvoorbeeld. Ook hebben wij ooit eens aan mijn oma een bloemenabonnement gegeven (met meerdere kleinkinderen tegelijk). Dan kreeg ze een jaar lang om de week een mooie bos bloemen. Van te voren hadden we kaartjes gemaakt/geschreven en iedere keer maakte de bloemist een van de kaartjes vast aan de bos bloemen, die hij bij haar ging bezorgen. Zo had je een jaar lang plezier van ons cadeau. Daar was oma heel blij mee. Zo blij, dat ze het jaar daarna vroeg of we weer een bloemenabonnement wilden geven.
Ja neem oma lekker mee uit eten, of lunchen. Of een hightea. Of misschien een leuke workshop met oma? Bijv bonbons maken ofzo.
Dagje naar het strand, of als ze slecht ter been is een duofiets lenen of huren en met haar gaan fietsen, een ritje langs alle huizen waar ze ooit gewoond heeft en lunchen in een restaurant met herinneringen, naar een musical, theatervoorstelling of concert, bonbon workshop..
Mijn oma is ook het gelukkigste met een dagje uit. Ook zij zegt ‘kind ik heb alles al’. Ze weet dat ze elk jaar mag kiezen waar ze heen wilt Ze maakt liever herinneringen dan dat ze spullen krijgt. En ik stuur haar al heel regelmatig foto’s van de kids via mail. Mensje is 84 en zit met de iPad op de bank te mailen haha
Ik heb mijn oma van honderd toen een ui gegeven. Ze kreeg dus een uitje van me. We zijn ergens gaan borrelen waar zij graag naar toe wilde. En dan maar bitterballen eten, dat vond ze altijd zo lekker!
Hahahahhaa dit vind ik geniaal Ook typisch onze humor. Verder allemaal bedankt voor jullie ideeën! High tea is niks voor haar, zoet is totaal niet haar ding. Denk idd dat ik eens ga kijken wat voor leuke dingen er hier in de buurt worden georganiseerd. Heb zo al een paar ideeën!
Een knutselwerkje van je kindje? Wij versieren wel regelmatig iets. Een bordje, een beker, een glazen potje... Even afbakken in de oven en dan wat lekkers er in of bij. Altijd een succes