Heey mensen, Ik heb even een vraagje.. Ons kindje is 3500gr en drinkt 130cc per fles.. (bijna altijd leeg..) Hij krijgt 5 flessen per dag.. Om 23/00 uur laatste en dan komt hij om 6.00 ongeveer weer! Geef ik hem wel genoeg? hij lijkt wel tevreden.. maar ik ben een beetje onzeker.. Groetjes een onzekere mama edit moderator: goed kijken waar je iets neerzet!
ik vind dat hij lang doorslaapt hoor terwijl hij nog zo jong is! toen mijn zoontje zo oud was zat hij nog aan 7 flessen, vind dat je blij mag zijn met dit ritme
je merkt zelf het beste of de kleine "tevreden" is met de fles of dat je het idee hebt dat ie te weinig krijgt...als je denkt dat het te weinig is hoog je de fles gewoon wat op.. weet niet wat het geboorte gewicht van de kleine was? je zult ongetwijfeld al bij het cb zijn geweest en hebben gehoord hoeveel de kleine is aangekomen... die van mij drinkt (heeft gewoon niet genoeg aan die 135) 150 per keer, maar soms laat ze daar ook weer wat van staan, en daarbij slaapt zij niet door... ze krijgt gemiddeld 6 heel soms 7 flessen per dag (ligt er ook aan wat ze heeft laten staan op de dag)... maar zou ze tevreden zijn met 5 zou het ook goed zijn...zij zit er eigenlijk "overheen" zeg maar... die van mij woog vorige week bij het cb 4400 gram en woog bij geboorte 3450 gram...eerste halve week afgevallen om daarna weer terug te komen op het geboortegewicht (iets ouder dan een week) dus gemiddeld zo 250 gr. per week... volg gewoon je gevoel meid...en wees blij dat ze al lekker doorslaapt...
Justin was met de geboorte 3200gr.. Hij is daarna 10% afgevallen en moest in het zh blijven.. Dat kwam omdat mn borstvoeding niet op gang kwam.. Uit eindelijk over gegaan naar de fles maar hij spuugt erg veel als ik hem meer geef.. Bedankt voor de antwoorden! Kan ik weer beter slapen Liefs, Geraldine
Als hij tevreden is met wat je geeft maar spuugt met meer, dan zou ik gewoon blijven geven wat je nu geeft. Als je het standaardrekensommetje van 150cc per lichaamsgewicht per dag neemt, dan zou je op flessen van 105cc per keer uitkomen. Hij krijgt dus echt voldoende zo.