Onzeker

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dank je ;)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welkom in de wondere verwarrende wereld van de regeldagen!
    Jullie komen er wel! Probeer maar lekker te rusten als hij slaapt.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Thanks..
    Vannacht was het weer bud... zat op een gegeven moment gewoon te huilen van de vermoeidheid.
    Hij slaapt zo vast na een klein beetje tanken bij mama, krijg hem met geen mogelijkheid wakker voor nog een beetje..
    gevolg.. mama slaapt telkens maar 2 uurtjes en moet dan weer voeden. (hij laat er ongeveer 2,5 uur tussen, maar ja.. eten geven, verschonen enzo ben je zo weer een half uur verder.)

Hij lag gister om half 8 op bed (was erg wakker geweest de hele dag) nadat hij om 18:15 had gegeten, ik heb hem dus wakker gemaakt om 21;45 (was bang dat hij anders zo lang door zou slapen dat het daarna feest zou zijn) ik hoopte dat hij daardoor pas rond half 2 zou komen.. helaas.. om 00:10 melde hij zich al weer.. ik sliep net.. daarna weer om half 3 (ik sliep dus 2 uurtjes) en daarna weer om 5 uur bijna. Na die voeding sliep hij wel 3 uur.
    Hij eet vrij goed maar kort en valt dan als een blok in slaap. Heb alles al geprobeerd, verschonen enz.. maar hij slaapt gewoon door.

Ik zat gewoon dom te huilen van de slaap. :(

4. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Blegh, wat naar hè? Ik weet precies hoe je je voelt.
    Heb precies hetzelfde gehad. En zat ook lekker te janken de volgende ochtend.
    Maar het blijft echt niet zo. Er komt over een poosje een tijd aan dat hij wat langer er tussen gaat laten (waarschijnlijk) en rond de 4 maanden heb ik al vaak gelezen dat ze dan opeens weer 2x 's nachts komen. (Deed die van mij ook)
    Maar op de één of andere manier is dat veel beter te doen.

Probeer lekker te slapen overdag, of i.i.g. wat te dutten (misschien lekker languit op een stretcher?)

Succes meid!

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Thanks. Het komt idd vast wel goed.. maar jeetje wat kan je moe zijn.
    Ik ga het zeker niet opgeven! Vind het veel te fijn.

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Kan je man je niet helpen? Dat jij lekker in bed blijft liggen en dat hij Dean haalt, brengt en verschoont? Zo hoef je niet helemaal wakker te worden.

7. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Misschien een tip voor 's nachts: niet verschonen tenzij het abslouut nodig is, dus alleen uit bed waggelen, je baby pakken, terug wandelen, aanleggen en zelf ook slapen tijden het voeden, en weer terugwaggelen als de baby klaar is met drinken. Zo heb ik de nachten redelijk dragelijk gehouden in die tijd.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Idd 's nachts niet verschonen tenzij er een poepbroek geproduceerd is. Je kunt evt. voor 's nachts een grote maat luier nemen zodat er flink geplast kan worden zonder te verschonen.

Mijn zoontje heeft ook een poos gehad dat hij vaak 's nachts kwam. Voor ons was toen de oplossing om hem bij ons in bed te laten slapen.
    Inmiddels slaapt hij 's nachts in zijn ledikantie omdat hij doorslaapt.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean slaapt nog bij ons in de kamer, dus het is een kwestie van 2 stappen lopen :D

Ik kies er bewust voor mijn man te laten slapen door de weeks, aangezien ik verlof heb en hij niet. Al zei hij zelf vannacht dat hij het stom vind van mij dat ik alles alleen wil doen :oops: Hij emailde vanmorgen dat het hem niet kan schelen dat hij moet werken, dat we als gezinnetje voor gaan dus als ik het niet trek snachts hem gewoon wakker moet maken.
    Misschien moet ik dat idd niet meer doen zo.

Slapen tijdens het voeden lukt me echt niet hahaha ben veel te alert geloof ik!

9 van de 10 keer poept Dean, dus moet er wel verschoont worden. Vannacht idd 1 keer geen poep gehoord dus hem hem zo terug gelegd in bedje.

Hebben jullie nog tips om hem wat langer te laten drinken?

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb geen tips om langer te drinken. Mijn meisje heeft een borst binnen 10 min. leeg. Van de kraamhulp moest ze langer drinken, maar ik kan doen wat ik wil.. ze gaat gewoon slapen :rolleyes:.

Hier slaapt ze overigens ook bij ons op de kamer, bij ons in bed zelfs, dus ik hoef er niet uit. Verschonen doe ik 's nachts ook niet, tenzij ze een poepluier produceert. Ik gebruik pampers babydry en huggies, die beiden een absorptie claimen van 12 uur, dus de nacht komen we wel door.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Tja als er steeds gepoept wordt dan moet je toch verschonen.

Je vraagt om tips om Dean langer te laten drinken. Is dat omdat je denkt dat als hij langer drinkt hij dan ook langer zal slapen ?
    Ik weet n.m. niet of dat werkt hoor. Maar wat je zou kunnen doen is borstcompressie. Hier meer info daarover. Jack Newman heeft ook filmpjes van hier (even een stukje naar beneden en dan de camera aanklikken)

En mijn man ging ging/gaat er ook regelmatig 's nachts uit ondanks dat hij vaak werkt en ik niet. Jij bent herstellende van je zwangerschap en bevalling en je zorgt de hele dag voor Dean is ook best pittig hoor !

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Nemo, ja ik weet ook dat het zo is wat je zegt, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem wakker te maken (hij slaapt door Dean heen) Om 6 uur gaat de wekker voor hem.
    Ik denk dat Dean te weinig drinkt omdat hij vrij snel in slaap valt, maar aan de andere kant zou je denken als hij loslaat is hij klaar. Daar ben ik dus erg onzeker over. Is de melk wel voedend genoeg enzenz.

Ik zal je link eens goed bekijken straks op mijn gemakkie.

@Daisy, ja plasjes houdt de luier wel idd. Maar hij poept nog best vaak tijdens of na het eten.

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb net al het stukje op borstvoeding.com gelezen. Is dit ook nodig wanneer er meer dan 1 keer een TSR plaats vind?
    Ik heb namelijk 2 en soms 3 keer een TSR.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Natasja: jouw melk ik altijd voedend genoeg hoor ! Twijfel daar maar niet aan. Helaas is het een erg hardnekkig fabeltje dat melk soms niet voedend genoeg is.
    Bedenk maar eens hoeveel een kindje groeit. Hij verdubbelt zijn gewicht in het eerste jaar. Als jij dat zou doen zou je toch ook veeeeeel moeten eten ? En bv is meer dan alleen drinken. Het is ook de geborgenheid bij jou (mamahonger), ontspanning voor je kindje. Dus soms zal hij ook drinken voor die dingen.
    Eigenlijk krijgt iedereen meerdere tsr tijdens het voeden. Dus ik denk dat je het rustig eens kunt proberen. Lijkt mij: baadt het niet dan schaadt het niet.

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dank je wel nemo!
    is helemaal waar wat je zegt!

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha Natasja! Wat is die onzekerheid herkenbaar! Ik ben er nu pas sinds een week of 2/3 een beetje relekst onder (en ze komt nu minder aan dan daarvoor ... kun je nagaan). Zo lang Dean goeie plasluiers heeft en tevreden is en er gezond uit ziet, kun je er echt echt echt echt echt vanuit gaan dat alles prima is met je melk/productie/etc!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook iemand die eigenlijk sinds een paar weken helemaal in haar hum is met de borstvoeding en zich helemaal geen zorgen meer maakt. Het is nu echt alleen maar genieten. Maar dat heeft even geduurd.
    Over dat korte drinken, Eva heeft altijd alleen maar kort gedronken. Met haar 4350 gram had ze wel meer dan voldoende zuigkracht ;) en ze was ook altijd snel klaar. Het langst dat ze aan de borst heeft gelegen, is zo'n 20 minuten geweest en dat was in de kraamweek. Nu is ze altijd binnen 5 minuten klaar, soms heeft ze de tepel nog wel wat langer in haar mond, zuigt af en toe wat, maar slikt nauwelijks meer. Dit is alleen als ze heel moe is en 's avonds voor ze naar bed gaat. Overdag is het minder dan 5 minuten tanken en klaar. Ze drinkt ook maar 1 borst. Ze is daarna wel klaarwakker, aanleggen probeer ik altijd nog wel, maar dan begint ze alleen maar te lachen :D (zo van, gekke mama, wat doe je nu, ik ben al klaar!)
    Dus pin je niet teveel vast op het langer moeten drinken. Ga desnoods even wegen, een week lang kort laten drinken en dan weer wegen. Mocht hij dan weinig zijn aangekomen, dan weet je dat hij toch langer moet drinken.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Borstcompressie!

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bedankt meiden.
    Ik moet me er maar bij neerleggen dat hij voorlopig 2 keer komt snachts.
    Als hij dit nodig heeft dan doen we het maar.

Ik ga dinsdag naar het cb, dan zie ik gelijk hoeveel hij is aangekomen.

Het is echt iets wat je moet leren met zijn 2en en proberen de zorgen opzij te zetten.

20. appeltje

appeltje Niet meer actief

Haha, die Natasja. Kevin hier groeide als kool en heeft wel tot 5 maanden op 2 nachtvoedingen gezeten. Dat is heel normaal. Met 5 maanden ging hij pas naar 1 nachtvoedingen en sinds 1 maanden geen nachtvoeding meer.
    Borstcompressie heeft wel geholpen om van 1 naar 2 voedingen te gaan, maar Dean is nog zo jong..... ik zou daar geen streven van maken.

Relax en go with the flow.... :)

Deel Deze Pagina