Zwanger na miskraam?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Paddels, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paddels

Paddels Lid

11 jun 2008
    36
    0
    0
    Hallo allemaal.

ik heb een vraagje. Ik heb 5 weken geleden een miskraam gehad. Ik was toen 5,5 week zwanger, nog niet zo ver. Nu heb ik nog steeds geen nieuwe menstruatie gehad. Ik heb gister een test gedaan en die was echt dik positief! Gelijk al kwam er een heel duidelijke streep te staan. Nu is mijn vraag: zijn dit nog de hormonen van de vorige zwangerschap of ben ik opnieuw zwanger? Ik heb vorige week overleg gehad met mijn dokter, maar die kon me niet precies zeggen wanneer de hormonen uit mn lichaam zijn. Hoe langer je zwanger bent, hoe langer de hormonen in je lichaam blijven zitten. Maar ik was nog niet zo ver, en heb zelf het idee dat ik tijdens mn eisprong bevrucht ben geraakt en nu opnieuw zwanger ben. Heb ook last van gevoelige borsten, chagrijnige en emotionele buien, meer witte afscheiding dan normaal, eerder moe. Heeft iemand hetzelfde mee gemaakt of kan iemand mij een duidelijk antwoord geven?

Liefs van Patricia.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Het zou in theorie zo kunnen zijn, dat je nu test op de hormonen die overgebleven zijn na je miskraam. Ze zeggen dat je nog zon 9 weken erna het hormoon in je lichaam kan hebben. Maar als je test nu na 5 weken echt van scherm afknalt, is kans ook heel groot dat je gewoon zwanger bent.

Bij mij testte ik al direct negatief, nadat de testen ervoor al waziger werden.

Je kan voor de zekerheid een bloedtest aanvragen.. hierin kunnen ze de hoeveelheid HCG zien. Mocht het nog van de miskraam zijn, kan die nooit hoog zijn omdat het afneemt elke dag.

Waarschijnlijk kunnen we je na die bloedtest gewoon feliciteren. Spannend dus. Succes.

3. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Paddels,

In principe kan je t/m 8 weken na je miskraam positief testen terwijl je niet zwanger bent.
    Dus lijkt me dat een bloedtest wel uitsluitsel kan geven.
    Het is overigens niet raar dat je nog niet ongesteld ben geworden na je mk. Dit duurt meestal tussen de 5 en 8 weken. Bij mij duurde het 7 weken en daarna was mijn cyclus (maar 2x keer, want toen was ik weer zwanger) toch nog wat in de war.
    Probeer er niet te veel op te hopen, want anders is de teleurstelling weer enorm. En als je wel zwanger bent, dan is dat alleen maar erg mooi!

4. Paddels

Paddels Lid

11 jun 2008
    36
    0
    0
    Hallo!

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gister naar de dokter geweest, en die heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik heb vandaag een echo om het zeker te weten. Ik moet er om half 12 zijn, best spannend hoor! Want de dokter vond het ook wel apart dat ik me nog steeds wel zwanger voel, en bij de inwendige echo na mn miskraam wel alles schoon was in mn baarmoeder. Dus we zien het wel. Ik hoop inderdaad nergens op. Grote kans dat het de hormonen nog zijn, maar er zit ook een kansje in dat ik weer opnieuw zwanger ben. Jullie horen het nog wel! En succes met jullie zwangerschap! Hoop dat alles goed gaat!

Liefs van Patricia.

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Succes vandaag en laat je even weten hoe het is gegaan!

6. Paddels

Paddels Lid

11 jun 2008
    36
    0
    0
    Hallo!

ik heb goed nieuws te horen gekregen! Ik ben gelukkig weer opnieuw zwanger! Het is nog maar heel klein, 3 mm, maar er zit wel wat! Ik ben vanaf nu onder controle bij het ziekenhuis, en niet bij mn verloskundige. Moet morgen bellen voor de uitslagen van mn bloedonderzoek en voor het maken van een nieuwe afspraak! Echt spannend nu!

7. bengel

bengel Niet meer actief

oeps foutje bedankt

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    van harte!
    wat een onwijs goed nieuws

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hey gefeliciteerd! Geniet er van. Hopelijk blijft de kleine spruit nu wel lekker 40 weken bij je!

Groetjes Melisa

10. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Van Harte gefeliciteerd!

11. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Gefeliciteerd meid!

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. heb op 3 juni een vroege mk gehad en heb gisteren een bloedtest ondergaan waaruit bleek dat ik direkt opnieuw zwanger ben geraakt.
    Ik ben zo blij voor ons!

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    proficiat jullie tweetjes :D

13. Paddels

Paddels Lid

11 jun 2008
    36
    0
    0
    Nou, gefeliciteerd! Wat leuk om te horen! Hoop dat de zwangerschap goed gaat! Ik heb vandaag gebeld voor de uitslagen van de test, en de HCG-waarde zijn 887, en het vruchtje is nu 3 mm. Alleen moet ik morgen weer terug naar het ziekenhuis. Dat verontrust me wel. Ik hoop echt dat alles goed is. De assistente kon er niet veel over zeggen, want daar had ze geen verstand van. Beetje raar, als assistente zijnde van een gynaecoloog. Maar ik zal het morgen wel te horen krijgen van mn gynaecoloog. Hoop echt zo dat alles nu goed is! Het blijft altijd maar afwachten...

14. wendyk

wendyk Lid

8 jul 2008
    31
    0
    0
    Drogist
    Ergens in Noord-Holland
    Nou wat fijn voor jullie zeg!
    Van harte!

15. Paddels

Paddels Lid

11 jun 2008
    36
    0
    0
    Pff, wat duurt wachten toch ook lang... Moet om half twee in het ziekenhuis zijn voor mn afspraak, maar de tijd gaat niet echt snel voorbij... Hoop echt dat het deze keer een goede afloop heeft.. Laat het nog wel weten...

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wij wachten ongeduldig met je mee

17. Paddels

Paddels Lid

11 jun 2008
    36
    0
    0
    Nou, hier weer een update: ik ben afgelopen vrijdag dus weer naar het ziekenhuis geweest. Weer een inwendige echo gehad en weer bloed moeten laten prikken. op de inwendige echo was het vruchtje 1,5 mm gegroeid, en mn HCG-waarde waren ook gestegen. Het moets eigenlijk verdubbeld zijn vergeleken met woensdag, maar dat was het niet. Zat er 400 onder. Nu moet ik vandaag om 8.30 uur weer bloed laten prikken, en om 11 uur een afspraak bij mn gynaecoloog. Ben weer heel erg benieuwd! Volgens de gynaecoloog zat alles goed, en heb ik kans op een goede zwangerschap. Ben wel blij dat ik nu goed onder controle sta bij het ziekenhuis. Jullie horen het nog!

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    En hoe is het allemaal gegaan vandaag?
    Wat geweldig om gelijk weer zwanger te zijn na je mk he!
    Ik ben ook gelijk weer zwanger geraakt na mijn mk, helaas is dat ook weer op een mk uitgelopen, maar hoop dus ook dat ik nu weer gelijk zwanger mag worden!

Zie hier van die goede berichten word er helemaal blij van!

Hoop dat alles goed was vandaag, laat je het eweten?

19. Paddels

Paddels Lid

11 jun 2008
    36
    0
    0
    Ik ben gister dus bij de gynaecoloog geweest. Hij was er niet tevreden over. Mijn HCG waarde zijn niet ver genoeg gestegen. Vorige week woensdag waren ze 886, vrijdag 1269 (dat was al niet hoog genoeg) en gister waren ze 1485. Maar bij de inwendige echo leek alles wel goed te zijn met ons kindje, het groeit wel. Nu hebben we besloten om het even de tijd te gunnen, want misschien stijgen mn hormonen wel ineens! Dus we moeten na onze vakantie terug komen voor een bloedonderzoek en een inwendige echo. Hij zei ook dat de kans op een miskraam aanwezig is. Maar ook dat het niet 100% zeker is dat het uitloopt op een miskraam, dus we gaan gewoon van het positieve uit! Na de vakantie weten we weer meer. Tot dan en iedereen hier veel succes!

20. Paddels

Paddels Lid

11 jun 2008
    36
    0
    0
    Helaas, vandaag is er een bloeding bij me opgetreden... Het is gelukkig nog niet zo erg, en heb ook geen krampen of pijn tot nu toe. Maar ik ga er vanuit dat het weer uitloopt op een miskraam. Heb al gebeld met het ziekenhuis, en de gynaecoloog zei dat ik het maar af moest wachten. Ik hoop dat het maar bij deze bloeding blijft, en het niet doorzet. Maar we kunnen alleen maar hopen.

Deel Deze Pagina