Hé meiden, Ik ben nu net zwanger van ons tweede kindje . Ik heb meerdere positieve testen en af en toe wat symptomen (moe, steekjes/jeuk tepel en een beetje een onstemmig gevoel in m'n buik). De ene dag heb ik er nauwelijks last van en de andere dag wat meer. Ik merk alleen dat ik nu toch onzekerder ben dan tijdens mijn eerste zwangerschap in het begin. Toen heb ik met 5,5 week wat bloed verloren en kreeg ik in de week erna twee maal een echo. Twee maal een kloppend hartje wat toch een gerust gevoel geeft. Heb nu bij een particulier echobureau een echo gepland voor 14 oktober aangezien de eerste termijn-echo vaak pas met 10-11 weken is. Misschien een beetje zonde van het geld, maar ja... Herkent iemand dit en hoe zijn jullie daarmee om gegaan? Liefs
heel herkenbaar... kijk maar naar mijn onderschrift.. maar heb jij ook mk's gehad? want dan is het toch echt niet nodig om je druk te maken.. en ook al heb ik elke week een echo gehad.. druk maken doe ik me toch.... want ook na een echo kan het zo afgelopen zijn.. het probleem is, we hebben het niet in de hand en we kunnen het niet controleren.. probeer het echt los te laten.. geloof in je buikbaby.. de mijne heb ik herbie genoemd, naar het kevertje, als je hem misschien ook kent, weet je dat je erin moet geloven, anders deed herbie het niet... Buiten dat is de kans dat het fout zou gaan aanzienlijk kleiner dan dat het goed gaat, vooral als je geen voorgeschiedenis hebt! Genieten van deze kostbare tijd, voor je het weet is het voorbij! En laten we eerlijk zijn, dan heb je misschien wel een echo, maar wat de week erna? of 2 weken erna? het blijft sowieso afwachten tot 12 weken! Heel veel succes en natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
Herkenbaar ja, Ik heb geen miskramen gehad, maar was de tweede keer toch onzekerder. Bij mijn eerste kreeg ik heel veel echo's, dus elke keer zag ik mijn kindje en wist ik dat het goed was. Dit keer was dat niet nodig, dus kreeg ik ook geen echo's (ja, wel de termijn en de 20 wk echo natuurlijk). Dus moest ik er maar vanuit gaan dat alles goed was. Vertrouwen hebben.... Maar ik dacht maar steeds: hoé kunnen ze nou weten dat het goed zit?!?! Maar ja, dat vertrouwen is ook met de tijd (en de (pret)echo's) gekomen....
ik herken het ook. ik ben 7,5 wk zwanger vd tweede en ik maak me veel meer zorgen of het hartje wel klopt enz. bij de eerste ging ik er gewoon vanuit dat ik alles in die volgorde zou doorlopen en dat het wel goed zou zijn. toen had ik de echo pas met 13 wkn. ik had nu echo voor 11,5 wkn gepland, maar vandaag 2 wkn vervroegd... ik weet niet of het verstandig is omdat je dan minder zekerheid hebt . dat misschien niet allemaal goed te zien is, maar ik heb zo die bevestiging nodig... groetjes LInda
Ik heb er ook last van! Bij de eerste dacht ik er niet eens echt over na dat het ook mis kon gaan (ging het gelukkig ook niet). Nu vind ik het ineens wel spannend. Over 2 weken de termijnecho daar kijk ook echt naar uit. Ik denk zelf dat het kmot omdat ik me nu al voor kan stellen wat dat kleine wurmpje in mn buik gaat worden. Want ik heb nu al een voorbeel rondlopen.
heb ik ook de eerste is anders meer onwetendheid denk ik bij de tweede ben je meer bewust en zeker als het al een keer mis is gegaan net een maand voor deze zwangerschap was ik ook zwanger en werd een vroege mk. bij me eerste kind had ik dat helemaal niet nu bij de tweede weer wel. gaat alles wel goed enzevoort. gr jojo