Bij de tweede toch weer rugweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door luca2504, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij mijn eerste heb ik enkel rugweeen gehad tijdens de bevalling. Ik vond deze enorm vervelend (zacht uitgedrukt) en heb na het breken van de vliezen bij 7 cm toch om een ruggeprik gevraagd. Ik was daar toen zo blij mee, dat ik zei als ik bij een tweede weer rugweeen heb vraag ik er veel eerder om!

Maar ik merk dat je na verloop van tijd toch een beetje de pijn vergeet. Dit keer weer veel voorwerk en dat zit gek genoeg allemaal in mijn buik. Ik had daarom een beetje "vergeten" dat de kans groot is dat als het echt begint het weer in de rug zit. Dat heb ik nu vannacht dus mogen ervaren, werd wakker met enorme rugpijn waar ik niet meer van kon slapen. Niks gaf verlichting en meteen schoot die eerste bevalling weer door me heen.

En heb beseft dat ik waarschijnlijk toch moet letten op rugpijnen om het echte werk te herkennen. Zijn er meer dames die ook bij een tweede toch weer rugweeen kregen en ook eerder voor pijnbestrijding hebben gekozen?

En was bij jullie de rugpijn ook echt het eerste teken van de bevalling? Hoe voelen beginnende rugweeen ook alweer? Vannacht had ik een constante pijn die met vlagen erger werd. Maar ik kan me niet herinneren of dat bij de eerste ook zo begon, of dat het direct in golven kwam..

2. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    ik heb nog geen 2e bevalling achetr de rug :)D) bijna!
    maar vraag me idd ook af of ik weer rugweeen krijg..
    Wat deden die pijn zeg ,ik herinner me wel dat het echt heel erg moeilijk op te vangen was en dat ze heel erg voelen als "branden"en dat je spieren in je onderste wervels als een bal aangetrokken werden.

bij mij begon het wel smiddags rond 12 in mijn buik .
    in de loop van de middag kreeg ik een combinatie buik/rug en
    sàvonds s`nachts alleen maar rugweeen tot smorgens 8.00
    Waarschijnlijk heb/krijg je toch weer rugweeen ?

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik lees ook ff mee...
    Hier los van de voorweeen alleen maar rugweeen gehad ;)
    Helaas geen ruggenprik, daar ging het te snel voor pfff!

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier bij de oudste alleen vlakvoor persdrang wat lichte rugweeen gehad.

Bij de 2e geen rugweeen.

Bij de 3e helemaal geen weeenpijn, alleen harde buiken om de zoveel minuten.

Bij de 4e, alleen zwakke weeen zoals (menstruatiepijn) en dus ook geen rugweeen.

5. Ik word hier lichtelijk jaloers van :)

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij de eerste ook alleen maar rugweeën gehad, bij de tweede 'begon' het ook met rugweeën. Van de tweede heb ik maar een krappe 2 uur regelmatige weeën gehad omdat ik een keizersnede kreeg en verlost werd van mijn 'lijden' :D

7. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier zowel bij de eerste als tweede rugweeën gehad. Bij de eerste heb ik een ruggenprik gehad maar daar was bij de 2e geen tijd voor dus dat heb ik zonder pijnstilling gedaan.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier beide keren buik-en rugweeen gehad. Bij de oudste ook nog beenweeen, bij de jongste volgens mij niet (weet het niet helemaal zeker).
    Bevalling van de 2e was wel veel beter te doen.

9. Ben inmiddels bevallen en kreeg toch weer rugweeen helaas. Dit keer ging het wel veel sneller en gek genoeg was het beter te doen. Heb desondanks toch weer een ruggeprik genomen bij aankomst in het ziekenhuis, een uurtje later was de kleine er al :)

Deel Deze Pagina