Hoi, helaas was van de week mijn 20 weken echo niet zo goed. Mijn familie en vrienden weten dit. Maar zoals de buurvrouw op de hoek, de juffen op school en kennissen die ik tegen kom en vragen hoe het gaat, ik weet niet zo goed wat ik er op wil zeggen. Ik wil er niet over liegen maar ik wil niet dat iedereen het weet en mijn kindje straks "dat kind met dat niertje" oid wordt. Hoe zijn jullie hier mee om gegaan? En zoals morgen op een kinderverjaardag gaan mensen het zeker vragen, maar ik heb helemaal geen zin het er over te hebben dan in zon groep
1 van mijn dochters heeft ook een afwijking ontdekt tijdens de 20wkn echo. Ik heb het er altijd wel over gehad. Heel veel kon ik er echter niet over zeggen, de uitkomst was heel onzeker. Pas na de geboorte konden ze meer zeggen. Het is nou eenmaal zo. Ze gaan je kindje er echt niet anders om zien/behandelen is mijn ervaring. Ik liep er niet mee te koop, maar als iemand er specifiek naar vroeg dan vertelde ik het wel.
Ik zou t niet zeggen tegen vage kennissen maar wel tegen familie. Tenzij t iets is wat je aan de buitenkant ziet.
Ik heb het aan familie, vrienden en kennissen en zo verteld en daar zijn we verder heel open over geweest. We hadden 3d echo foto's van haar gezichtje (ze had een schisis) en als mensen dat wilden zien, kon dat. Maar als bijvoorbeeld patiënten van mij vroegen hoe het ging, dan zei ik het meestal dat het gewoon goed ging.