Hallo allemaal, ik ben in april uitgerekend en wil graag een draagdoek of zak aanschaffen. Welke is het beste? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Hoor het graag! Groetjes Daantje!!
Het ligt er heel erg aan wat je wensen zijn. Ik zou zeker kijken naar een ergonomische draagzak. Dit zijn draagzakken waar, in tegenstelling met de baby bjorn, het kindje meer in zit dan in hangt. Dit is beter voor de heupjes van je kind, maar je kan je kind er ook veel langer in dragen. Ik draag mijn zoontje van 1 jaar en 10 kilo nu nog met gemak. Ik zelf heb ervaring met de bondolino en de ergo carrier, beide erg fijne draagzakken. Je hebt webwinkels waar je ze kunt uitproberen, zeker de moeite waard. Als je een draagdoek overweegt, kan ik je aanraken om een geweven doek te kopen, bijvoorbeeld de Girasol. ALs je een elastische doek neemt, zoals van bykay, dan zul je naar een paar maanden al merken dat het erg zwaar wordt en niet lekker zit. Een geweven doek is veel sterker en daar kun je je kindje veel langer mee dragen. Veel succes met zoeken en ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.
In ieder geval geen babybjorn of soort gelijke ivm slechte houding. Draagzak vind ik demanduca het fijnst. Draagdoek rekbare alleen voor het hele begin. Dus handiger om gelijk voor een geweven te gaan. Ik heb zelf een ellevill. Maar er zijn zoveel hoppidez,amazonas, calin blue, etc. Bij babybij kun je ze voor een klein prijsje 2 weken uitproberen. Verder ben ik erg blij met mijn mei tai. Succes met zoeken en straks veel plezier met dragen.
Kijk eens: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/282527-grote-draagdoek-topic.html Als je kijkt op draagdoeken.startpagina.nl heb je in elk geval een heleboel goede webshops op een rijtje. En zoals gezegd: geen BabyBjöngel en consorten, dat is voor zowel voor ouder als kind erg onergonomisch. Ik heb het bij mijn eerste gebruikt en ben zo blij dat ik voor nr 2 en 3 de geweven draagdoek en de Soft Structured Carrier heb ontdekt!