baby 10 mnd nig steeds 4.00-430 Wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo79, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    #1 mamajojo79, 2 aug 2014
    Laatst bewerkt: 2 aug 2014
    Hoi
    Ze word elke keer wakker rond 4.00-4.30 en blijft krijsen tot ze fles gehad heeft..........ze krijg avond fles maar ze wil zelf niet meer een volle fles en erin proppen is geen optie.......ook zal geen honger zijn want soms huilt ze zichzelf in slaapt en slaapt tot 8.00.

Ze krijgt om 5.00 nog maar flesje van 120 en dan is goed, (afgebouwd elke week 30 cc) vraagt ook niet om meer.....

Water accepteerd ze niet en ook niet verhoudingn meer water. Ze moet wat melk hebben, al is maar beetje.....eerder gaat ze niet slapen

We zijn standvastig. 5:00 en niet eerder. Maar elke ochtend uur of half uur huilen is niet meer te doen. Buiten dat zielig is gaan ook buren kkagen

Ik geef in stilte speen, schone luier of doe iets warms aan' maar niets helpt

We leggen naar avond rond 18-1830 in bed en laatste fles, later kan niet is ze te emoe, ook elke avond ritueel, even zingen samen enzo.

Na flesje smorgens slaapt ze rustig verder.

Ervaring iemand hiermee?

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Groeispurtje?
    Wat eet ze op een dag?

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Goh, geef gewoon dat flesje als ze wakker wordt. Lijkt me een stuk minder frustrerend dan een uur naar gekrijs luisteren, voor haar, voor jullie en voor de buren.. kwartiertje werk en iedereen slaapt weer verder...

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Oh en buren last? Boeien! Tis een kind... Kun je niet aan en uitzetten met een afstandsbediening.

5. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom er per se tot 5:00 gewacht moet worden, je geeft zelf aan dat ze na haar flesje weer verder slaapt, dan zal ze toch gewoon honger hebben en waarom zou je haar honger laten lijden? Gewoon meteen het flesje geven, zij slaapt verder en jullie ook, een mooie oplossing van het probleem.

Mijn baby is ook 10 maanden en komt ook gewoon 1-2 keer per nacht voor een voeding terwijl er een periode van 2 maanden is geweest dat hij gewoon doorsliep. In het begin heb ik ook geprobeerd om hem verder te laten slapen zonder te voeden maar al snel bleek dat dit gewoon zooooo veel moeite en frustraties met zich meebrengt, en vooral gebroken nachten. Nu voed ik hem gewoon meteen en het werkt voor iedereen het beste, en wat nog meer scheelt is vooral de gedachte "HIJ MOET DOORSLAPEN" loslaten, dat geeft al zo veel rust.

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hi bedankt voor de reacties, de reden dat ik het niet doe/deed, is omdat ik niets beter weet dan dat als je eenmaal weer gaat beginnen met de nacht, ze steeds gewend raken te drinken snachts. terwijl het wrs een sprongetje ofzo is vandaar, niet omdat ik het niet wil, ze mag met alle liefde een fles. ze eet opzich genoeg want bij elke maaltijd merk ik dat ze volzit

5.00 flesje 90cc
    ontbijt brood met resterende melk ( wil ze vaak niet eens helemaal)
    fruit meestal 2 stukjes of 1 grote
    brood+ melk voor lunch
    tussendoortje
    vers of potje
    melk fles aanbod 200 maar heeft vaak 150-180 genoeg
    x

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hoe zit je met de slaapjes overdag? Kun je daar niet iets mee? Ik zou proberen haar 's avonds toch later op bed te leggen, wellicht scheelt dat? Dit kun je misschien doen door het middag slaapje later te doen, dan kan ze misschien 's avonds wat langer op blijven

8. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ik denk dat 18-18.30 uur gewoon veel te vroeg is om de nacht al in te gaan in deze situatie. Overdag de slaapjes aan proberen te passen zodat ze uiteindelijk rond 19.30 uur-20 uur naar bed gaat. Wellicht slaapt ze dan wel tot 6 uur-7 uur.

9. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Ik zou ook proberen de slaapjes overdag wat te verschuiven, zodat ze 's avonds wat later naar bed kan. Wanneer slaapt ze overdag?

Maar het verschuiven van haar begin van de nacht is geen garantie dat ze dan niet meer om 4 uur komt voor een flesje melk! Mijn oudste zoon werd tot hij bijna 1 jaar was ook elke nacht rond deze tijd wakker en ook bij hem was het enige wat hielp om hem weer te laten slapen een flesje melk. En op een dag word je dan 's morgens om 6 uur wakker en realiseer je je dat hij nog steeds slaapt...;)
    Dus het gaat over en tot die tijd zou ik gewoon dat flesje geven.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

maar 5 uur is toch evengoed nog nacht? Bovendien snapt een kind dat niet, zeker niet eerst wachten en dan wel.

Hier net gestopt met de fles, (amandelmelk) ze kreeg er nog 1 maar als ze dan nog een keer wakker werd liet ze zich instoppen, nu dus gestopt. Wel water als ze wil.

11. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Tja, aangezien kindje gewoon doorslaapt na de fles, denk ik niet dat het met het tijdstip van naar bed gaan te maken heeft. Dus of het is gewoon echt honger (en zoalsgezegd, geef dan gewwon die fles), of het kan mmisschien zo zijn dat hij net iets te koud ligt..? Tussen 4 en 5 wakker betekende hier in ieder geval vaak te koud liggen; dekbed kwijt, te koude slaapzak, onder dekentje vandaan geschoven enz. Dan gaat de energie ook in het warmhouden zitten en willen ze vaak ook eerst iets warms in hun buikje voordat ze verder gaan slapen. Je zit dan ook op het koudste punt van de nacht.

Is je kindje de afgelopen tijd ook meer gaan bewegen? Kruipen/optrekken/staan enz? Hier sliep zoon van 6-9 maanden klokje rond, maar toen ging hij veel meer bewegen, met 10 maanden liep hij dan ook. Vanaf 9 maanden was er dus ook opeens weer een avondvoeding. Heeft ook wel weer een paar maanden geduurd voor die eraf was.

Mijn ervaring is echt dat je op je kop kunt staan wat je wilt, en denkt te kunnen bepalen wanneer zij een flesje hoort te willen, maar het enige wat gebeurt is dat zij bepaalt dat jullie geen slaap krijgen;)

Vergeet de regels en wat "hoort", doe wat jij denkt dat goed is. Als het je niet meer slaap oplevert, dan op zn minst minder frustratie.

12. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik zou gewoon meteen de fles geven. Iedereen gelukkig en iedereen kan weer snel slapen zonder eerst een uur te stressen.
    Er is geen kind van 16 die 's nachts nog voor een fles komt :) Dus het zal ongetwijfeld weer voorbij gaan.

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.850
    1.060
    113
    Mijn ervaring is dat wennen niet bestaat. Veranderende behoeftes wel. Ook in de sprongetjes merk ik dat meebuigen het fijnste is voor ons allemaal. En ja, dan maak ik wel eens een fles extra. Soms een verdund flesje. Of ik probeer het eerst met water. Dit duurde een maand of 1,5 en nu zit zijn nachtvoeding weer rond 05:00.
    Zoals andere moeders zeggen: laat het los. Het veranderd vanzelf weer!

Deel Deze Pagina