Onzekere mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jongmama20, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    :( En :$

Sorry, maar dit advies zou ik echt volledig overslaan.

Onze kinderfysio was er heel overtuigd in, als een kindje niet zelf gaat zitten, als het niet zelf gaat staan etc kan je het beter niet op de billen/voetjes neerzetten. Het lichaam is er nog niet aan toe. En ditzelfde lees je vrijwel overal van professionals.

Volgens mij, als leek hierin, moet je wel heeel ver gaan voordat de beentjes naar voren blijven staan. Zelfs als er weinig gevoel in de benen zitten werkt zwaartekracht nog altijd mee, dus dan zou je het over vergroeing moeten hebben?
    Dit klinkt mij dus echt als kul in de oren.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113

Juist die frustratie is 'nodig' om verder te komen. Echt vergeet die loopstoel en zet haar niet in zitpositie neer.
    Liggen en vanuit daar moet ze het zelf gaan doen.
    Als je zelf iets wil, lukt het toch ook niet altijd meteen?
    Juist als je moeite voor iets moet doen, is het als het uiteindelijk lukt een geweldig gevoel toch? Naar mijn mening is dat goed om dat je kinderen te laten ervaren.

3. RinJoTy

RinJoTy Actief lid

5 jan 2017
    485
    9
    18
    Vrouw
    Doetinchem
    Mijn dochter had dit ook.
    Die deed niks tot ze een maand of 10 was.
    Met 1,5 jaar ging ze lopen en een week na het lopen ging ze pas kruipen.
    Ze wilde en snapte het niet en wou alleen maar lopen.
    Ze is wel bij de fysio geweest, maar ook bij de fysio is het niet gelukt om haar te laten kruipen en daarna pas te lopen.

Mijn zoontje is nu 9 maanden en rolt net om.
    Terwijl er een kindje van 1 maand ouder en 1 week ouder in de omgeving zijn die zich al optrekken en beginnen te stappen.

Ik zou me er niet heel druk over maken.

Deel Deze Pagina