Hallo dames, Ik ben vandaag jarig...hiep hiep hoera! Nu heeft mijn oudste zus zojuist via een sms afgezegd met dit berichtje: Wij komen niet. Fijne verjaardag. Op zich niets mis mee, maar ik moet jullie iets meer vertellen. Eind maart was onze zus jarig, op die verjaardag hebben we een meningsverschil gehad over onze jeugd, mijn oudste zus heeft fijne herinneringen en ik niet, voornamelijk over haar. Dit nam ze me kwalijk, zij heeft die avond nare dingen over me gezegd waardoor ik op de verjaardag moest huilen. Diezelfde avond heeft ze me ge-smst om te vragen het uit te praten. Dit wilde en wil ik nog steeds niet. Voor mij was het klaar en wilde ik gewoon "normaal" met elkaar omgaan. 3 weken later was zij zelf jarig, maar Julia was toen erg ziek, waardoor wij niet zijn geweest. 4 dagen later was haar dochter jarig en toen zijn we wel geweest. Alles was prima, geen ongemakkelijke stiltes enz. Nu ben ik jarig en krijg ik zo'n bericht, zou het hiermee te maken hebben of kan ze gewoon niet? Ik heb wel even terug ge-smst : Jammer. Waarom niet? Tot nu toe geen antwoord gekregen. Dan ben ik zo'n onzekere miep en denk ik dat ze nog steeds boos is.
Hmm, lastig. Zou ze niet ruzie met dr man/vriend kunnen hebben ofzo? Al zou ik hetzelfde denken vrees ik.
Vind het zeer onpersoonlijk om de verjaardag van mijn zus af te zeggen via een sms. En zeker op de dag zelf! Ze weet toch al veel langer dat jij vandaag jarig bent. Als ik jou was zou ik bellen en niet over en weer smsen. Praat het een keer goed uit met je zus, want zo te merken blijft dit toch tussen jullie in staan. Ik wens je veel suces hiermee en van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Allereerst: GEFELI!! Sorry, had de beginpost verkeerd gelezen, dus heb mn reactie weggehaald.............
Hmm, lastig hoor. Kan beide kanten op denk ik. En je komt er inderdaad alleen achter door het te vragen. Ik vind het wel jammer dat je de gelegenheid niet hebt gegrepen om de ruzie uit te praten met je zus. Zou je niet toch nog eens met zu'n tweeën af kunnen spreken om alles goed uit te praten? Anders blijft het toch tussen jullie in staan denk ik en blijf je onzeker bij dit soort situaties. Veel succes ermee!
Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik kan me voorstellen dat het voor je zus vervelend is dat jij het niet wil uitpraten en dat dat de reden is dat ze nu niet wil komen. Dat ze afzegd per sms lijkt me ook niet normaal, maar misschien omdat ik anders gewend ben in mijn familie. Ik hoop voor je dat ze zegt wat er is en dat jullie er uitkomen. Anders zou ik haar even bellen ipv smssen om het gewoon te vragen. Is toch persoonlijker. Succes!
Hmmm komt op mij over als : zij niet naar mijn verjaardag ik niet naar haar verjaardag. Waarom bel je dr niet en praat je het alsnog even uit?
Ik wilde het toen en nu niet uitpraten omdat we daar toch niet hetzelfde over denken. Ze kan mijn mening niet accepteren en begrijpen dat ik een andere kijk heb. Ik wil niet weer gekwetst worden.
Ook niet als je een keer rustig met zu'n tweetjes afspreekt, ipv van op een verjaardag met andere mensen erbij? Je kan dan toch uitleggen dat je haar mening respecteert en hoopt dat ze hetzelfde doet. Geen verwijten maken, maar alleen uitleggen hoe het voor jou heeft gevoeld en ook openstaan voor haar gevoel? En ook aangeven hoe belangrijk ze voor je is (ik neem aan dat dit zo is) Hier moet je met je zus toch uit kunnen komen?
Ik kan het me wel voorstellen van je zus dat ze niet wil doen alsof er niets is voorgevallen en dat ze er over wil praten. Uitpraten wil niet zeggen dat je aan het eind van het gesprek dezelfde mening moet delen.
Persoonlijk vind ik iets afzeggen per sms niet echt kunnen en voor familie helemaal niet. Kleine moeite om even te bellen en uit te leggen waarom je verhinderd bent. Ik zou haar ook bellen en vragen. Dit is de enige manier om er achter te komen denk ik. Anders blijf je misschien voor lange tijd (voor altijd) met die vraag lopen en dat zout toch zonde zijn.
zij doet ook enorm vaag waardoor jij onzeker wordt, vind ik. ze zegt af via sms maar legt niet uit waarom. heel vreemd. ik zou ook gebeld hebben
Ik zou toch even een gesprekje met haar hebben, je hoeft het niet weer over vroeger te hebben en het met elkaar eens te worden, maar het klinkt alsof het toch wel fijn zou zijn als je duidelijk naar elkaar toe bent, als je helemaal niet praat weet je ook niet wat die ander denkt en blijf je mss allebei onzeker naar elkaar toe. Zou toch heel jammer zijn als het verder wel gewoon goed zit tussen jullie.
Tja moeilijk, maar als ik eerlijk ben had ik denk ik ook afgezegd. Aangezien jij diegene bent die niet iets wilt uitpraten had ik ook niet schijnheilig op je verjaardag gekomen. Jullie hadden het ook wel uit kunnen praten maar dan meer in de zin van: dit is jou mening en dit is mijn mening, blijkbaar kunnen we er niet uitkomen. Dat is prima maar laten we er dan niet meer over praten ofzo.... ( weet niet wat er voorgevallen is dus het is wat moeilijk oordelen). Maar goed ik snap je zus hier dus ook wel in. Trouwens: Gefeliciteerd!!!
Mijn zus wilde het des tijds uitpraten, toen heb ik gezegd dat ik er geen behoefte aan heb omdat we er niet uitkomen. "Even goede vrienden". Jullie advies is natuurlijk de meest logische weg, maar jullie kennen mijn zus niet (we gaan volgende week shoppen met zijn 3-en, misschien vraag ik het dan) ANYWAY.....mijn ouders vroegen vanmiddag: Komt .....niet? Toen heb ik geantwoord dat ik denk dat ze boos op mij is, maar het kan ook wat anders zijn. Dat ik niet weet waarom ze niet komt. Toen zei mijn andere zus (ja..ja ..ik heb er 3) "Gisteren hebben we gepraat en toen wilde ze wel komen". Ze heeft trouwens niet op mijn sms gereageerd.
Ik ben het hier wel mee eens. En ik kan er dan ook wel inkomen dat ze enkel een sms stuurt en niet gewoon even belt.
ik zou dan het eerdere probleem niet uitpraten als je dat niet ziet zitten, maar dan wel waarom ze niet komt. Ik zou dat toch zeker willen weten.