Ik ben me een beetje aan het orienteren op het gebied van opleidingen. Ik heb het ontzettend naar mijn zin op mijn werk, kan er nog veel leren en de stichting bied verschillende cursussen aan die ik kan volgen en die geheel vergoed worden en onder werktijd worden gevolgt. Ideaal. Ik zou dan ook nog graag jaren willen werken. Oja, ik werk op een woonvoorziening voor mensen met een verstandelijke beperking en vooral ASS problematiek ( autisme) Heb oa. cursus werken in de driehoek, agressie, autisme ( collette de bruin) seksualiteit, psychopathologie gevolgt en heb hier ook certificaten voor. Echter werk ik nu 18 uur op onregelmatige werkbasis ( vooral slaapdiensten ) en om het weekend. Dit bevalt nu erg goed. Omdat we relatief weinig oppas nodig hebben. We hebben geen concrete plannen voor een evt 2e wanneer Esmee naar school gaat ben ik dus overdag thuis, en ga werken wanneer Esmee uit school komt. Op zich geen probleem maar het zou fijn zijn dat ik dan overdag ook wat om handen heb. Ik heb van de week met mijn leidinggevende gesproken over evt dagbesteding bieden op de wvz voor clienten die daar behoefte aan hebben. Dit zou ik dan kunnen opzetten met bijv een stagaire. Dit zijn nog " ideeën" dus mocht Esmee in januari op school zitten kan dit nog wel een jaar duren. Ik zou evt een opleiding tot bijv verpleegkundige kunnen gaan volgen maar dan ben ik mijn werkzekerheid kwijt. Ook de SPH lijkt me een boeiende opleiding om te volgen, echter kan ik hier op mijn werk geen extra financiering voor krijgen, mijn collega's die SPH hebben gedaan zitten in de zelfde functie schaal als mij. Het kost me dus 3 jaar lang 2000,00 en schiet er heen cent mee op. Mij lijkt het erg leuk om iets in de strekking van voeding te gaan doen, voedingconsulente oid. Welke andere opleiding is " leuk" om te doen maar ook toepasbaar en kan er financiel uit.. Ik zou evt best wat " anders" willen doen, maar dan wel iets wat ik leuk vind! Heel verhaal maar moest het even voormezelf op een rijtje hebben.
pedagogiek vind ik enorm interessant en wat ik in de toekomst dolgraag zou willen doen is creatieve speltherapie
pedagogiek is id heel interessant. Helaas niet functioneel op mijn werkplek nu, financieel kan het er niet uit.. In welke sector werk jij Tulip?
Iets op 't gebied van scholing! Dat zou ik graag in de toekomst willen doen. Werk ongeveer in 't zelfde vakgebied als jij en heb wel SPH gedaan. Lijkt met heerlijk bijscholingen/cursussen te geven in mijn eigen vakgebied,.. contacten leggen/onderhouden met MBO en HBO scholen... stagiaires op de juiste plek zetten en hen op afstand begeleiden. Misschien kun je trouwens ook nog iets doen als jobcoach.. met de Cliënten.. bijv. LVG jongeren.
Libelle.. Thanx voor het meedenken. LVG jongeren is wel in opkomst binnen de stichting waar ik werk. Zal eens kijken bij de cursussen.
ts, nu op een kdv, maar ik weet dat dit niet het werk is dat ik tot mn 50e wil doen. Wel in die hoek, maar net iets anders.