kan een ovulatie knaltest toch negatief zijn? (ochtend urine)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door perzik, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Hallo dames,

Zaterdag ben ik opgestaan, koffie gedronken, boterham gegeten en naar de wc geweest. Toen naar de sportschool. Toen ik terug kwam van de sportschool meteen met die urine een ovulatietest gedaan --> een knaller

Nou heb ik een trage cyclus. Dit ei van zaterdag was dag 21 zou mijn vroegste ei ooit zijn geweest. ( vaak komt het CD 28)

Maar nu ben ik dus aan het twijfelen of ik met die urine wel goed zit! Was het niet nog de ochtend urine?
    Ik heb in de avond nog een ovulatie test gedaan en die was al niet meer zo knal.

Omdat ik in de mmm zit moest ik dus beginnen met Progesteron. Maar stel nu dat mijn ei nog niet was gesprongen dan gaat het dus ook niet meer springen omdat ik nu Progesteron heb.

Door testen met ovulatie testen heeft heeft volgens mij ook geen zin door de Progesteron. En deze maand geen temperatuur gedaan omdat ik daar helemaal zat van was! (spijt!!)

Kan ik mijn knaltest met, bijna ochtend urine vertrouwen?

2. sita90

sita90 Niet meer actief

nee, een ovulatietest met ochtend urine kun je niet vertrouwen. Die van mij zijn met ochtend urine altijd heel donker.. Ik hoop voor je dat je ei toch geweest is, succes:)...

3. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hm.. lastig te zeggen... je kan het controleren door vanavond te testen en dan morgen op hetzelfde tijdstip als je andere ochtendtest... Als die van de avond licht is en s morgens weer knal weet je al iets meer.... vervelend dit! Hoop dat het goed was!

4. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @ sita oke.. ik heb nog nooit met ochtend urine getest dus weet niet goed hoe dat er dan uit ziet. Bij jou dus donker.

@meiske Ja, dat is wel een goed plan. Ik heb nog nooit, bewust, met ochtend urine getest dus dat is wel een mooie proef.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Strikt genomen was het niet je ochtendurine. Je was tenslotte al een keer naar de wc geweest, dus dan zou het moeten kunnen. (Sterker nog, er wordt zelfs geadviseerd om met ochtendurine te testen, alleen niet met DE ochtendurine)
    Maar... En ik heb er echt geen ervaring mee... Ik kan me voorstellen dat je door het sporten zoveel vocht bent kwijtgeraakt dat je urine weer heel geconcentreerd is geworden. Niet representatief dus.
    Straks nog maar eens een testje wagen.

6. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @merah Wat ik me herinner was dat de eerste urine super weinig was. Daarom twijfel ik ook zo. Na de sportschool wel normale hoeveelheid.
    Ja, aan zweten heb ik ook zitten denken. Aan de andere kant heb ik ook een bidon leeggedronken 500ml.

Net een ovulatietest gedaan die is helemaal negatief.

Ben ook zo onzeker omdat ik niet veel tijd meer heb gekregen van de arts en ik wil de hormonen niet verprutsen en een ronde verkeerd gebruiken.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als hij nu negatief is dan denk ik dat je piek nog moet komen. Er zijn vrouwen die een hele korte piek hebben, maar die zijn echt zwaar in de minderheid. Ik zou nog even doortesten. Zeker als je zegt dat het voor jouw doen eigenlijk ook te vroeg is om een ei te hebben.

8. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Ja, klopt dat is het dus ook waardoor ik twijfel. Ik heb eigenlijk nog nooit 1 dag een positieve ovulatie test gehad. Altijd minimaal 2. Soms ook 4 dagen.
    En de test van zaterdag avond was ook niet meer zo knal.

Oke, ik denk dat ik acuut ga stoppen met de Progesteron. Vandaag 4 bolletje gehad, valt nog mee dus. En weer door ga met de ovulatietesten.

Ik wil gewoon geen hormonen verkwisten! Zo bang voor IUI/IVF :):(

Deel Deze Pagina