Afgelopen donderdag op vrijdagnacht had onze dochter iets vreemds... Ze was heel wakker terwijl ik haar aan het verschonen was en lachte naar me, maar ineens ging haar blik op oneindig en deinde ze drie keer op precies dezelfde manier met haar hoofd, alsof ze schokjes kreeg. Na hooguit 5 seconden was ze er weer en ging ze weer vrolijk verder met spartelen en geluiden maken. Uiteraard ben ik vrijdagochtend met haar naar de huisarts geweest, maar die zag een vrolijke, gezonde baby waar hij verder niets mee kon. Ik moest het in de gaten houden... Nu valt het me op dat ze regelmatig echt een ontzettend heftige schrikreactie heeft terwijl er op dat moment helemaal niets is waar ze van kan schrikken. Ook is ze op die momenten gewoon wakker, maar ineens vanuit het niets worden haar ogen groot, spant ze haar armen en benen en krijst ze de hele boel bij elkaar. Ze gilt zo hard en hoog, het gaat door merg en been... Het zijn geen krampjes, die heeft ze ook regelmatig, maar dan huilt en beweegt ze heel anders. Ze verstijft echt, vanuit het niets! Vandaag op het cb geweest en ernaar gevraagd want het zit me toch niet lekker, zeker met het voorval van vorige week. Maar daar wisten ze het eigenlijk ook niet zo goed... Een schrikachtige baby is ze verder absoluut niet, de hond kan blaffen, er kan iets met een klap vallen, maar er komt van haar dan echt geen reactie. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ze dit op andere momenten, zonder aanleiding, juist wel heeft. Herkennen jullie dit? En hebben jullie advies? Ik denk erover om morgen toch maar weer de huisarts te bellen, al kan die waarschijnlijk nog steeds net zo weinig voor me betekenen als vorige week.
Ik weet dat ons meisje ook heel schrikkerig is. Soms zit ik in op de bank daarnaast staat de box, dan hoef ik alleen maar mijn hoofd te draaien en ze schrikt enorm en zet het op een krijsen! Maar dat komt puur door het plotselingen denk ik, dat ze misschien geconcentreerd bezig is ofzo ( 6 maanden nu) En soms kan ik plotseling wat zeggen schrikt ze ook wel iets maar lang niet zo erg als hierboven geschreven.
okee ik wil je echt niet niet bang maken.. Misschien kan je een doorverwijzing vragen voor de KA? Misschien zou het wel iets neurologisch kunnen zijn....aangezien ze ook die schokjes had... Is maar een idee he.. ik ben geen dokter.. schrikt ze gewoon echt alleen of doet ze er ook een beetje 'vreemd' bij? vaag kijken ofzo? Jeetje hoop echt niet dt ik je de stuipen op t lijf jaag hoor! Nog getwijfeld of ik t hier wel neer moest zetten.... Maar het is het proberen waard om een doorverwijzing te vragen?
De huisarts heeft het ook al over de kinderneuroloog gehad, maar omdat die 'aanval' tot nu toe maar 1x is voorgekomen vond hij het misschien wat te snel. Hij wil zo'n klein hummeltje niet allerlei onderzoeken laten ondergaan voor iets wat misschien nooit meer gebeurd. Dat zijn zijn exacte woorden en daar stond en sta ik ook helemaal achter. Ik weet natuurlijk niet hoe hij erover denkt als ik morgen bel ivm die vreemde schrikreacties, want daardoor ben ik er toch niet gerust op... Ik ben alleen een beetje bang dat het nergens op slaat en ik gewoon overbezorgd ben ofzo. Maar dat ze op het cb er raar van opkeken doet me dan wel weer twijfelen, blijkbaar is het toch niet zo heel normaal, vandaar dat ik hier ook maar eens naar ervaringen vraag.
Ik zou gewoon een afspraak maken! Beter te veel dan te weinig. Mijn dochter deed overstrekken toen ze klein was. Haar gezicht betrok armen en benen gingen wijdt. En daarna zette ze het op een gillen. Ze had erge reflux en dus erge pijn.
Vandaag zijn we bij de huisarts geweest en die herkende gelukkig meteen wat ik vertelde, zo fijn! Het is waarschijnlijk een vorm van reflux, de arts dacht aan het syndroom van Sandifer. We zijn doorverwezen naar een kinderarts en die zal het verder uitzoeken en de juiste medicatie voorschrijven. Bedankt voor jullie reacties!