Zoals sommigen weten hebben wij hier een hond (Duitse Dog genaamd Lara) en een papegaai (edelman genaamd Jaro). Nou wilt het geval dat Jaro Lara onder de duim heeft Lara krijgt haar eten in de woonkamer naast de boom van Jaro, voorheen ging dat prima, ze kon rustig der brokken opeten. Maar een paar dagen geleden begon Jaro naar beneden te klimmen en begon de brokken te pikken En owee als Lara in de buurt kwam, dan jaagde Jaro haar weg door haar in de neus of oren te bijten. Oke...kwestie van bak wat verder weg zetten denk je dan. Ja...de koekoek! Die veredelde krielkip hupst zo de grond op en trippelt parmantig richting voerbak als Lara wilt gaan eten.. Het ziet er grappig uit want ja, welke papegaai doet dat nou? De onze dus..... Bekijk bijlage 381447 Nu zetten we de voerbak maar weer op de gang neer zodat Lara in alle rust kan eten.
En daarom hou ik niet zo van papegaaien als huisdier. Ze hebben zo'n mega-attitude en zijn over het algemeen toch wel vrij dominant. Ik hou meer van zachte tedere knuffelbeestjes die geen drol te zeggen hebben. In het dagelijks leven kom ik genoeg 'papegaaien' tegen
Niet zo fijn voor de hond. Ik zou de papagaai toch gaan corrigeren voor zijn gedrag en anders tijdens het voeren in zijn hok stoppen zodat de hond rustig kan eten, dit is niet fijn voor de hond.. Wel moest ik even lachen, veredelde krielkip best grappig
Misschien de veredelde krielkip op zijn plaats zetten? Zal vast wel een manier voor zijn. Natuurlijk past die grote Dog wel op die weet instinctief dat een papagaai hard kan bijten met die snavel.
Dit is pas van de afgelopen dagen, we corrigeren de papegaai heus wel, heeft alleen tijd nodig, en Lara pakt Jaro wel weer terug, ze houd er niks aan over Enne Jaro is normaal lief, hij is beste maatjes met onze dochter en knuffelt graag Hij heeft alleen af en toe wat kuren die we af moeten leren.
Haha! Wat kunnen die dieren toch een attitude hebben Afleren zodat ze beide weer in rust met elkaar om kunnen gaan.
Dit dus, al las ik dat je dat al deed. Maar goed, ik hou echt niet van papegaaien (dus ben bevooroordeeld ) mijn beste vriendin heeft er een, voor haar is hij superlief, maar verder kan echt niemand er mee.
Hahaha geweldig. Zo had ik vroeger een hond die bang was voor mijn konijn, was ook zo'n strijder haha.
Het is gewoon een grappig gezicht (en nee ik lach niet wanneer Jaro dit doet want dan bevestig ik dat ik zijn gedrag goedkeur). We laten Lara wel nog naast Jaro eten omdat we het Jaro nooit afgeleerd krijgen als we hem niet kunnen corrigeren, als hij na drie keer het nog een keer doet moet ie zijn kooi in en dan zit ie afgezonderd, vind ie niet leuk en we merken al verbetering, we hoeven nu maar te zeggen dat ie terug de boom op moet en dat doet ie dan ook. De term veredelde krielkip hebben we hem gegeven omdat ie kan kakelen als een kip Dat is uiteraard nog maar een ding van een hele waslijst want hij slaat er af en toe wat uit dat je krom ligt (en nee, geen schunnige taal!).