Kinderwens ondanks "negatief" advies artsen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Christy79, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Dag meiden!
    Wie heeft er nog meer de kinderwens (zoals ik) ondanks het feit dat de artsen zeggen dat het niet verstandig is, om wat voor reden dan ook??
    Hoor het heel graag!
    Groetjes Christy

2. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ik zal even uitleggen waarom ik dit topic gestart ben...

Na de geboorte van onze oudste zoon in oktober 2007, heb ik het syndroom van Ashermann (verklevingen in de bm) gekregen. Na aardig wat hysteroscopiën is het ons gelukkig nog gegeven dat wij er op 13 augustus een heerlijk zoon erbij kregen! Helaas was de placenta ingegroeid in de baarmoederspier, en heb ik een hele ernstige bloeding gekregen op de OK waar m'n placenta verwijderd zou worden. Uiteindelijk heb ik op "het randje" gelegen, doordat ik na de bevalling 5 liter bloed ben verloren en in totaal in de dagen erna totaal 9 liter kwijt was. Gelukkig is het kwartje de goede kant op gevallen en is alles "goed" gegaan, maar in het kader van "en een derde kindje??" hebben de artsen gezegd: "Tel je zegeningen maar...". Maar hemel, we hebben zulke heerlijke jongens... En als ik zie hoe snel het met Yannick (de jongste) gaat, denk ik bij mezelf: Was dit het nou? Mag ik dit nooit meer meemaken??? En dat vind ik zo moeilijk! Misschien zouden wij in de loop der tijd wel gezegd hebben dat 2 voor ons goed is zo... maar nu... het is zo anders nu de keuze een beetje uit handen wordt genomen...
    Ik hoop dat iemand zich herkent in mijn verhaal zodat ik weet dat ik niet de enige ben!!!
    Groetjes Christy

3. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Heftig zeg, ik kan natuurlijk niet oordelen, want zit niet in jouw situatie, maar je hebt 2 knullen, ik zou mijn leven niet op het spel zetten voor nog een zwangerschap in de wetenschap dat ALS het toch fout dit keer ( je bent al paar x door oog van de naald gekropen) , je 2 jongens zonder moeder achterblijven... Ik zou het risico niet nemen..
    Maar weet ook niet of dit je insteek is?!

4. amsterdamm88

amsterdamm88 Niet meer actief

Volg het advies van de artsen op! ja sorry hoor maar je hebt 2 zoontjes je gaat je leven toch niet op het spel zetten. en dat je kinderen straks achter blijven zonder mama.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Toch kan ik me voorstellen dat je hier heel verdrietig van wordt hoor. Je zult rationeel vast snappen waarom je dat advies krijgt, en misschien diep van binnen ook wel weten dat je het beter kunt opvolgen. Maar dat neemt niet weg dat je misschien nog steeds een verdere kinderwens hebt en dat je er veel verdriet van kunt hebben dat op deze manier de beslissing voor jou genomen wordt dat het hierbij moet blijven.

Je vroeg naar lotgenoten, dat ben ik niet (wij kiezen er zelf voor om het bij 2 kindjes te laten), maar ik wilde je even laten weten dat ik je verdriet wel begrijp.
    Hopelijk vind je lotgenoten om mee te kletsen, en kun je het een plekje geven.

6. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Ook ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend verdrietig bent, en ben het helemaal met Bri eens.
    Als je zelf de keuze had gemaakt om zou het heel anders zijn. Nu is de keuze voor jullie gemaakt. Normaal gesproken hoort dat zo niet te gaan...

Ik ben ook geen lotgenoot, maar hoop dat je snel wat steun kan vinden en je dit een plekje kan/kunt geven.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik herken het gevoel wel in de zin van de keus wordt je nu ontnomen. Ik heb ook een tijdje het gevoel gehad dat de keus om niet nog een kindje te nemen gedwongen was doordat ik zo'n bagger zwangerschap heb gehad. Wat mij het meeste hielp was me die keus weer eigen maken. Nou is het voor mij misschien anders omdat ik ook echt geen kriebels voor nog een kindje heb. Maar misschien kan het jou ook helpen om je de keus weer eigen te maken.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lieve schat, natuurlijk mag jij die wens nog hebben. O, ik wou zo graag dat het anders was voor je.:(

Ik weet hoe heftig het geweest is en hoe eng is het om er weer voor te gaan. Wat als.............:(

Praat met je man, je vk, de gyn, vraag een ander gyn. Misschien dat een second opinion je een ander kijk op de zaak kan geven. Het is gewoon zo oneerlijk dat de keuze voor je gemaakt wordt ipv dat jij zelf mag/kan kiezen.

Lieverd ik denk aan je. ((kus))

9. emje

emje Niet meer actief

ik heb ook een 'negatief' advies gekregen van de artsen. door mijn handicap zitten er veel risico's aan. ik kan namelijk verlamd raken en ernstige bloedingen krijgen tijdens de zwangerschap en ook tijdens de bevalling. de kans is ook erg groot dat ik vroeg beval waardoor er voor het kindje extra risico's zijn. er is ook 50% kans dat het kindje dezelfde handicap heeft als dat ik heb.

maar ondanks het advies van de artsen en de iets vergrootte kans dat ik het niet overleef. hebben we toch besloten er voor te gaan. tot nu toe gaat het goed maar ik moet toch erg rustig aan doen natuurlijk.

wij willen ook graag 3 kindjes. maar we kijken eerst hoe de eerste allemaal gaat verlopen.

ik snap dat het erg moeilijk is. en dat je wens voor nog een kindje heel groot is. probeer alle mogelijke complicaties goed op een rijtje te krijgen en praat nogmaals met een arts en natuurlijk met elkaar. als het risico echt te groot is zou ik het niet doen, je hebt namelijk nog kindjes waar je rekening mee moet houden. misschien is een adoptie kindje een mogelijkheid als jullie daar achter staan natuurlijk :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat erg als het besluit door een ander (of door de omstandigheden) worden genomen in plaats van door jezelf! Het is zeker lastig om met je jongste kind allerlei dingen voor het laatst te doen, omdat je weet dat het echt de laatste keer is. Ik denk dat dat gevoel voor veel vrouwen herkenbaar is. Ook als er in principe geen kinderwens meer is.
    Je geeft zelf al aan, dat je misschien onder andere omstandigheden misschien ook wel had gezegd dat twee genoeg is. Ik denk dat het advies van Rosao goed is: probeer er toch je eigen keuze van te maken! Ik denk dat dat een stuk rust voor jezelf kan geven. Misschien zul je hier professionele hulp bij kunnen gebruiken. Het is denk ik aan jezelf om te bekijken of dat nodig is.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel moeilijk.
    Ik weet hoe het is om een kinderwens te hebben die, door andere factoren dan jezelf, wordt belemmerd.
    De wens kan zo inmens groot zijn!

Toch, in jouw geval, als het echt om je eigen gezondheid / leven gaat... neigt mijn gevoel ernaar voor jezelf en vooral voor je gezin te kiezen.
    Het eerste wat door mijn hoofd gaat: wat als het inderdaad slecht afloopt. Je jochies, je man...de baby!

Praten praten praten...ik hoop dat dat je wijsheid brengt!

Sterkte,
    Elmo

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jullie wens is jullie wens of je nou 1,2 of 3 kinderen hebt en daar mogen en kunnen anderen niks mee.
    Ik heb 1 prachtkind en ik ben er nog, maar ik heb ook de wens voor een tweede alhoewel mijn gyn daar ook niet geheel blij mee is.

13. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hé meiden!
    Allemaal enorm bedankt voor jullie reacties! Het is en blijft gewoon een heel moeilijke "keuze"... Gelukkig hebben we as dinsdag weer een afspraak met de maatschappelijk werker (had de gyn voor ons geregeld om te helpen met alles een plekje geven) en ik ga het daar maar aankaarten. M'n lief en ik hebben het er ook uitgebreid samen over gehad en we hebben besloten om nog een goed gesprek aan te gaan met onze gyn... eens zien wat hij er nu over te zeggen heeft. Ik wil absoluut niet dat mijn mannen er zonder mama en partner voor komen te staan! Dan tel ik zogezegd mijn zegeningen en ga ik mijn best doen het een plekje te geven dat er niet nog eentje bij komt... Nogmaals allemaal bedankt voor jullie berichtjes!
    Groetjes Christy

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Knuffel!
    Heel veel succes met het gesprek en vooral de tijd daarna.
    Elmo

Deel Deze Pagina