Heel herkenbaar, mijn neef die op jonge leeftijd verongelukte opa's en oma die ik vrij jong verloor en mijn tante. Ben nooit zo met de dood bezig geweest als iets engs totdat ik vorig jaar mijn moeder plotseling verloor. Ze belde me dat ze zich niet lekker voelde, mijn broer en ik zijn meteen naar haar toe gegaan maar troffen haar helaas niet meer in leven aan. Dit ging gepaard met ambulances, brandweer en politie om de deur open te breken en heeft een enorme indruk gemaakt. Toen besefte ik ineens hoe betrekkelijk het leven is. Het heeft even geduurd voor ik hier een klein beetje overheen was. Ik was in dat jaar net gescheiden. Mijn nieuwe vriend heeft me zo goed gesteund (weet zeker dat als ik nog bij mijn ex was het heel anders met mij was afgelopen) was met hem zo gelukkig, dat ik me bedacht.... Dit moet ik niet laten verpesten. Geniet juist van de kleine momenten. Elke mooie dag die je hebt pakken ze niet meer van je af.
Herkenbaar.. maar hier vooral de angst te overlijden, en dat ons meisje dan alleen achterblijft.. dat vind ik afgrijselijk.. Ik hoorde een tijdje terug een mooie zin, en daaraan hou ik me maar vast: Sterf niet voor je dood bent... Die kwam binnen. Haal uit het leven wat er in zit. Leef, en geniet.. nu kan het nog!
Ik heb het topic verder niet doorgelezen maar kan alleen zeggen hoe ik er mee om ga. In het kort: mijn moeder is bijna overleden bij mijn geboorte, mijn zus bij de geboorte van haar dochtertje, haar dochtertje is overleden, ik ben bijna overleden bij de geboorte van mijn dochtertje, twee miskramen met nasleep en twee zieke kinderen. Hierdoor werd ik ook heel angstig over wat er allemaal mis kon gaan. Ik heb er zelfs cognitieve gedragstherapie voor gevolgd. Dit heeft mij erg geholpen om echt tot in mijn botten er van overtuigd te raken dat al deze dingen buiten je invloedssfeer liggen. Het enige dat je zelf kunt beinvloeden is hoe je er mee om gaat. Dus ik heb geleerd me te richten op hoe sterk ik ben, hoe sterk mijn familie en mijn gezin is. Dat wij, wat er ook gebeurd, er wel doorheen komen. Panta Rei, alles stroomt, je hebt geen invloed op hoe de stroming gaat, alleen of je zwemt of verdinkt.
Hier ook heel veel ellende meegemaakt. Overleden kindje in de familie, aantal kindjes ernstig ziek. Volwassenendie overlijden maar juist daarom moet je nu genieten. En vooral niet te veel stilstaan bij dit soort dingen. Leef gezond, geniet en koester je dierbaren. Voor je het weet ziet je leven er heel anders uit en moet je gaan hier aan gaan denken.
Bedankt allemaal! Komt misschien ook wel omdat ik in de zorg werk en daardoor een hoop ellende zie. Ik ga enorm genieten van mijn lieve moeder, kindjes, man en alle andere mensen om me heen!
Dit is volgens mij een logisch onderwerp om je mee bezig te houden. Het kan iedereen overkomen. Ik heb het zelf meegemaakt. Ik ben zo gezond als een vis maar kreeg tijdens mijn laatste zwangerschap een acute Leververvetting. Ik had het bijna niet overleefd. Het is nu 4 maanden geleden. Maar gelukkig leef ik niet in angst. Ik geloof in God. Ik weet dat Hij alle dingen in Zijn hand heeft. Daardoor had ik vertrouwen toen ik zo ziek was en dacht dat ik onze kinderen mischien Wel nooit meer zou zien. Als ik toen mijn geloof in God niet had gehad was ik gek geworden. Dit was het enige wat mij rust gaf.