heb het helemaal gehad

Discussion in 'Eerste symptomen' started by snelly, Sep 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hallo dames,

Ik zit er een beetje doorheen. Ik ben zo erg misselijk maar ik kan niet spugen dus dat doe ik niet maar het is de heledag en ik ben er zo naar van. Dit is mijn 3e zws in 1 jaar die andere 2 was ik ook zo misselijk maar dat zijn 2 mk geworden na 10 wk. Ik zie het niet meer zitten om dit weer door te gaan voor misschien wel helemaal niks.

Nou is mijn vraag zou ik die pillen ook kunnen krijgen bij de ha zonder dat ik spuug maar omdat ik zo misselijk ben.

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
  3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Suprimal reistabletjes zit precies hetzelfde in als in die zetpillen van de HA en kan je gewoon bij de apotheek kopen. Zou misschien wel even met de HA overleggen. Ik was ook zo beroerd de hele dag door en spuugde wel maar 1 keer per dag en de rest van de dag hing ik ook boven de emmer maar kwam er niks. Heb ook die zetpillen van de HA gekregen alleen die poep ik steeds weer uit als ze vloeibaar zijn geworden. Dus nu ook aan de suprimal reispilletjes en werkt goed. Nog wel wat misselijk maar lang niet zo beroerd meer.

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Volgens mij mag je domperidon ook tijdens je zwangerschap gebruiken, dit is verkrijgbaar bij de drogist.
    Maar even langs de huisarts Lijkt me wel het beste.
    Sterkte!

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Emesafene wordt meest gebruikt bij zwangerschapsmisselijkheid, cyclizine (zit veel in reisziektepilletjes) kun je ook veilig gebruiken. Apotheek.nl - Apotheek.nl: betrouwbare informatie over medicijnen en gezondheid geeft bij domperidon aan dat er over gebruik in de zwangerschap weinig bekend is. Die zou ik dus zeker overleggen met de arts (maar volgens mij kun je domperidon alleen bij de apotheek krijgen en die zullen dat niet zomaar meegeven).

Hier staan ook nog tips: Zwanger en misselijk

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Domperidon nam ik voordat ik zwanger was en moest ik echt stoppen voordat we serieus gingen oefenen. Die mocht ik absoluut niet meer nemen als ik zwanger was. Zou ik dus niet voor gaan en het is ook een voorgeschreven medicijn en volgens mij niet zonder recept verkrijgbaar.

In suprimal zit 12,5 mg meclozinehydrochloride en dat is precies hetzelfde als in de emesafene zit. Er zit in emesafene ook nog een ander stofje wat niet in de suprimal zit maar bij mij werkt het voldoende zo.

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Emesafene heeft een toevoeging van vitamine B6 (pyridoxine heet dat toch?). Vitamine B6 kun je ook apart nemen als middel tegen zwangerschapsmisselijkheid. Hier is onderzoek naar gedaan en er zijn mensen die er baat bij hebben (waarschijnlijk bij de wat mildere misselijkheid).

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik heb idd ook vit b6 geprobeerd maar bij mij hielp het niet. Wel de gember capsules deden in het begin nog iets maar toen het erger werd hielp ook dat niet meer.

9. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Bedankt dames,

Vit b6 dat gaat niet lukken.Want dat slik ik al 50 mg ivm miskramen maar daar merk ik niks van of het is nog erger als ik het niet slik dat zou kunnen natuurlijk.

Dinsdag heb ik weer een echo en als die nog goed is ga ik ff naar de ha. Het vreet alle energie op zeg.

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb HG gehad dus ik weet echt hoe naar het is. Ik spuugde wel maar misselijkheid alleen is al erg genoeg!
    Je kan ook VitB complex slikken tegen de misselijkheid. Of gember thee maken.
    En als je zo misselijk bent dat je neit meer normaal functioneerd dan mag de HA je best wat voorschrijven hoor.

Sterkte en ik hoop dat je een mooie plakbeeb in je buik hebt hoor.

11. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Ik slik ook vit b11 5mg en b1 1 mg. Dus ik slik al heel veel van de b-groep. Maar die gember dat kan ik nog ff proberen. Ik denk ook niet dat de ha moeilijk gaat doen hoor ivm mijn voorgeschiedenis.

Het gekke is ik heb het niet gelijk als ik opsta maar als ik mijn ontbijt opheb en dan rondt een uurtje of half 9 dan komt het opzetten. Bij mijn zoontje had ik het in lichte mate en als ik dan wat at dan bleef het ook ff weg. Maar ik heb het nu zelfs tijdens het eten. In de avond is het ook minder maar dan ligt zoonlief (erg druk) op bed en heb ik rust en dan is het minder als ik blijf liggen zodra ik opsta dan komt het weer.

We gaan zeker voor een plak beeb ik weet het is voor een goed doel maar ik kan er al zo weinig van genieten en dan met dit er ook nog bij pffff.

Share This Page