naja de titel zegt het... Ik ben 24 weken en mn navel doet me toch zeer... ik heb een gaatje en het doet zeer aan de binnenkant en de randen! Logischerwijs weet ik dat het door het rekken van de buik komt maar heb hier bij mijn zoon helemaal geen last van gehad! Weet iemand een paar tips wat hiertegen te doen en hoe kan t dat ik het nu wel heb en bij aapie nr 1 helemaal niet thanks! dikke kus
Ik heb geen tips, ik wilde je alleen laten weten dat je niet de enige bent. 23 weken +1 en dezelfde pijn. Bij mij voelt het alsof ik een spiertje heb verrekt in mijn navel? Ik voel het vooral als ik rechtop ga staan etc. Sterkte ermee!
Ik heb sinds deze week ook vaak pijn en een trekkerig gevoel rond mijn navel. Ook verder naar boven trouwens, bij mijn ribben.
Ik heb het ook gehad met 28 weken. En toen kreeg ik een navelbreuk, wat erg pijnlijk is! Komt door de groei van je baarmoeder.
ja ik zat me al te bedenken wat ik ermee aan moet want hij rekt echt niet verder meer mee hoor hahaha! hij breekt straks gewoon in 2en Even een domme vraag hier misschien maar wat is een navelbreuk eigenlijk! ik weet wel dat ik t niet heb want de symptomen schijnen een uitpuilende en rode navel te zijn die je terug kunt duwen maar laat dat de binnenkant van je navel je buikwand los ofzo?
oei dat klinkt pijnlijk! Ik heb het zelf niet maar misschien helpt het in ieder geval je navel en de huid eromheen een paar keer per dag in te smeren met een creme, zodat het soepel blijft?
Je navel zit vast aan de fascie van je buik. Dit is een soort bindweefsel,dat je buik, samen met de buikspieren zijn stevigheid geeft. Soms ontstaat er een breuk in de fascie(buikwand). Dat gebeurt op zwakke plekken soms, bijv in de liezen, waar bepaalde structuren (bijv bij mannen de zaadstreng) dóór de fascie heen gaan. Daar zit een opening in de fascie waardoor een zwakke plek kan ontstaan. De navel is ook zo'n zwakke plek, omdat daar ooit de opening van de navelstreng zat. Als er een breuk ontstaat dan wijkt de fascie waardoor de inhoud van de buik (het buikvlies, het vet, de darmen) erdoor heen kunnen gaan puilen. Soms kan je deze inhoud terugduwen, soms lukt dat niet. Uit esthetisch oogpunt worden deze breuken verholpen. Soms is het ook echt nodig, omdat er een stukje weefsel afgekneld kan raken. Ik zou er dan ook altijd mee naar een huisarts gaan als je ziet dat het rondom je navel gaat uitpuilen en je pijnklachten hebt. Het is een beetje simpel uitgelegd zo, maar daar komt het op neer.
Superbedankt voor je uitleg! in principe is het dus eigenlijk een liesbreuk maar dan bij je navel Mijn zoontje heeft op het moment voor de 4 keer een liesbreuk :x Goed dat hij niet zwanger kan raken later
Ja, het is een liesbreuk, maar dan op een andere plek. Ah, wat sneu voor je zoontje. Moet hij eraan geopereerd worden?
Ja hij is al 3 keer geopereerd en moet dus donderdag de 7de weer voor de 4de keer! Snappen er echt niets van, heb namelijk nog nooit van iemand gehoord die 4 maal een liesbreuk heeft gehad! Maar inderdaad is het dan een zwakke plek! Hoop dat ze mijn naveltje maar goed hebben afgechopt als baby zijnde Las trouwens dat een navelbreuk vaker bij wat vollere vrouwen voorkomt maar dit lijkt me een fabeltje!