Wanneer weer zwanger na vroege miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Cookies, 13 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik heb 24 oktober voor het eerst een miskraam gehad bij 5.4, het hakt er aardig in maar we hebben besloten om er gelijk weer voor te gaan. Mij cyclus verloopt goed en ben nu ongeveer 2 dpo. Ik ben bang dat het nooit meer gaat lukken. Onredelijke gedachte natuurlijk en ik mag&wil absoluut niet klagen met al 2 prachtige lieve mooie kindjes maar het voelt allemaal een beetje donker op het moment.

    wie heeft er opbeurende verhalen over een snelle en goede zwangerschap na een vroege miskraam? :-D
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Vervelend van je miskraam!

    Hier 2 miskramen gehad, 1 met 7 weken en 1 met 6 weken. Beide keren gelijk zwanger en dat zijn dus m'n dochter en zoontje.

    Ik begrijp je gevoel wel hoor, had ik toen ook.
    Sterkte, hopelijk ben je snel blijvend zwanger!!
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    In maart had ik een biochemische/ vroege miskraam (op het randje) en in april was het weer raak. Dit werd echter een missed abortion met 10+2.

    In augustus weer een biochemische/ vroege miskraam (op het randje) en de ronde erna was het weer raak. Nu inmiddels bijna 12 weken en alles ziet er goed uit.

    Het is lastig te vertrouwen op je lichaam na een miskraam. Mijn ervaring hierin is wel dat als je luistert naar je eigen instinct, je het vaak wel goed hebt of het goed zit of niet.

    In mijn geval had ik bij de missed abortion van begin af al het gevoel dat het niet goed zat.

    Bij mijn huidige zwangerschap voelt het heet anders. Mijn lichaam voelt goed en ik heb er een goed gevoel over. Neemt niet weg dat ik het vertrouwen in mijn lichaam nog niet 100% terug heb hoor.
     
    Pickwickje vindt dit leuk.
  4. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Wat naar! Hopelijk is het snel weer raak, maar het blijft een vervelende ervaring.

    Hier 3x vroege miskraam voor deze zwangerschap (tussen de 4.5 en 8 weken). Elke keer gelijk weer verder gegaan en gelijk weer zwanger. Helaas dus meerdere miskramen achter elkaar. Dat was best heftig.
    Daarna een keer 1 ronde overgeslagen en gelijk daarna weer zwanger, die keer gaat tot nu toe goed en ben nu 22 weken zwanger.
    Ik heb het gevoel dat het beter is 1 ronde te wachten na een miskraam, want de keer dat wij wel hebben gewacht had ik ook een vrij heftige menstruatie, alsof er toch nog wat moest worden opgeruimd. Maar ik heb ook nog andere dingen gedaan die ronde, dus of een ronde overslaan heeft meegeholpen, geen idee.

    Als het voor jullie goed voelt kun je in principe gewoon door en het kan dus ook best gelijk weer raak zijn! :)
     
    Pickwickje vindt dit leuk.
  5. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik had een MA met 12w (gestopt met groeien op 8w), daarna op advies van de gyn 1 cyclus gewacht. Cyclus erna succesvol zwanger :)
     
  6. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik had een MA bij 9.2 weken en was 1,5e maand erna blijvend zwanger van m’n oudste dochter. :)
     
  7. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ontzettend vervelend van je miskraam :(

    Ik ben nu pril zwanger, ongeveer 6 weken, van mijn tweede kindje. Na 4 miskramen, zijn wij nu hopelijk blijvend zwanger. Aankomende woensdag een echo. Het voelt nu wel anders dan bij de vorige zwangerschappen. Daar had ik vanaf het begin al een slecht gevoel. Wij waren al 3 jaar aan het proberen, waarvan ruim 2.5 jaar in de mmm. De brief voor de intake van het ICSI traject kwam op de dag dat ik positief testte voor de zwangerschap binnen. Het voelt heel dubbel allemaal. De intake heb ik inmiddels afgezegd en wij proberen nu positief te blijven. Of het bij ons goed is, kan ik nu nog niet zeggen. Maar het voelt anders nu.

    Het is heel lastig om vertrouwen te hebben in je lichaam na een miskraam, maar ik heb wel geleerd dat je ondanks alles positief moet blijven. Mijn focus op het zwanger raken en blijven viel de laatste maanden weg, omdat ik me op andere punten ging richten. En weet je wat nog het bizarre is? Ik ben nu spontaan zwanger geraakt zonder hormonen, etc. Dit omdat mijn laatste cyclus helemaal van de leg was en ik van de fert. arts een maand moest overslaan alvorens ik aan het ICSI traject mocht beginnen :roflmao:
     
  8. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Oh ja en ik heb PCOS en mijn man is verminderd vruchtbaar :|
    Meerdere IUI pogingen zijn geannulleerd in het verleden vanwege te weinig levende semen van mijn man :eek:
     
  9. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Een miskraam is altijd heel naar.
    In 2013 had ik na 9 weken een miskraam, 5 maanden later was ik blijvend zwanger van mijn dochter. 1, 5 jaar later een gezonde zoon.
    Nu helaas 2 miskramen na elkaar. Eentje met ruim 4 weken, dus héél pril nog. Nu net een miskraam met 10 weken. Ik ken dus helaas 2 kanten.
     
  10. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Vorig jaar september miskraam met 5weken, november weer zwanger en mijn zoon in juli dit jaar geboren :) er zat dus 1 cyclus tussen miskraam en goede zwangerschap. Hopelijk is het snel weer raak!
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wat naar :(

    Ik was gelijk daarna zwanger na vroege miskraam.

    Maar heb ook de andere kant meegemaakt want tussen positieve test bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap en positieve test goede zwangerschap zat exact 1 jaar. Vond dat ook ergens wel mooi, dat de uitgerekende datum aardig overeenkwam met de keer dat het kindje er niet mocht komen
     
  12. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat naar van je miskraam. :oops:
    Ik had een vroege miskraam op 13 oktober met 4w5d en ik had 9 september weer een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Dus het kan snel gaan ;)
    Ik moet wel zeggen dat het genieten er niet echt bij zat de eerste twee weken. Iedere week is een overwinning zeg maar:rolleyes:
     

Deel Deze Pagina