Onze zoontje is al weer 3,5 jaar oud. We zien hem na wat we nu weten echt als een wondertje. We hebben toen 2,5 jaar moeten wachten, en toen was ik zwanger. ( spontaan ) We hebben toen gebruikt gemaakt van homeopathische middelen. Dus wij hebben altijd gedacht, dat het aan mij lag. Nu zijn we 3 jaar verder met nr 2. En heeft mijn man vorig jaar september zijn sperma in geleverd. resultaat: veels te weinig, 3 miljoen. kwaliteit was goed. Nu heeft hij het vorige week weer weg gebracht. Resultaat : 9 miljoen. kwaliteit goed. Een flinke verbetering, maar nog steeds slecht. Het verschil zit ook nog in de onthouding. de eerste zaten 2 dagen tussen en de laatste 7. Wie weet als we onthouding hebben van 2 weken dat het resultaat nog beter is? Wie heeft ook deze ervaring? Ook gaan we nu die mmm in. Ben erg benieuwd wat voor onderzoeken ik moet onder gaan. Ook omdat ik al een keer spontaan zwanger ben geweest. En bij mijn man de kwantiteit erg slecht is. Wat is jullie ervaring hier in? Moet je als vrouw minimaal aantal onderzoeken. Of gaan ze je ook volledig nakijken?
Meestal wordt zowel de man als de vrouw helemaal nagekeken. Overigens is 3 en 9 miljoen wel goed voor IUI, dus dat scheelt weer. Overal op internet en in de ziekenhuis bezoekjes staat max 2 tot 3 dagen onthouding, te lang is dus absoluut niet goed. Wellicht had de laatste keer zelfs nog beter geweest als er niet een week onthouding was geweest. Ik zou dus zelf het advies van het ziekenhuis volgen, dit zal 2 tot 3 dagen zijn. Overigens kan het zaad de volgende keer wel bijvoorbeeld 20 miljoen zijn, het verschilt vaak heel veel.