Beste Allen Ik heb last van erge obstipatie. Had movicolon zakjes thuis en deze gepakt. Ik dacht dat het geen kwaad zou kunnen maar nu twijfel ik. Hebben jullie nog tips? Ik drink extra water en probeer extra vezels te pakken.
Om je gerust te stellen, movicolon kan in ieder geval geen kwaad! sterker nog, vorige zwangerschap kreeg ik het zelfs voorgeschreven door de gyn. Inderdaad goed drinken en probeer eens Roosvicee Laxo, dat helpt bij mij wel.
Movicolon is ook een vezel Maar teveel vezels kan ook klachten geven, dus misschien is het beter om makkelijk verteerbaar voedsel te nemen samen met movicolon? In ieder geval voor een korte tijd, tot alles een beetje 'los' komt. En veel water drinken! (alleen niet meer dan 750 ml per uur, meer kun je namelijk niet verwerken) Zeker met dit warme weer. 2 liter verdeeld over de dag is niet verkeerd. Een paar huismiddeltjes tegen verstopping die je misschien kunnen helpen: - 's ochtends 1 à 2 glazen lauw water drinken, activeert de darmen - de dag beginnen met 1 of 2 kiwi's, zelfde effect - een lepel olijfolie door je eten doen - een kopje koffie drinken op lege maag - gedroogde pruimen eten' Sterkte verder!
Beweging is ook erg belangrijk bij het voorkomen/verhelpen van obstipatie. Bv elke dag iig even een half uurtje wandelen. Succes!
Movicolon kan geen kwaad hoor, ik krijg sinds ik zwanger ben 2 zakjes per dag. Kan nu gelukkig weer naar de wc