Hoi Dames, Gisteren een goed gesprek met mijn hubbie gehad, meneer kropte al twee maanden gevoelens op. Komt erop neer dat hij vond dat hij aan mij niet genoeg liet merken dat hij van me houd (wat hij wel doet) en hij was bang dat ik hem daarvoor zou verlaten. Natuurlijk heb ik hem meteen verteld dat dat onzin is. Hij zegt elke dag dat hij van me houd, maar ook al zou hij dat niet doen, dan nog weet ik dat hij dat doet. Ik heb voor hem gekozen, en ik hoef geen andere man, heb daar totaal geen behoefte aan. Sinds een paar weken heb ik (gelukkig) weer contact met twee oude vrienden van me. R. is hier dagelijks omdat hij er een beetje doorheen zit, en wij steunen hem daarin. Mijn man kan ook goed met hem overweg. Toch dacht hij dat ik met R. de koffer in zou duiken als hij op bed lag, omdat hij voor zijn gevoel niet genoeg liet blijken dat hij van me houd. De andere vriend is D. die kent mijn man nog niet, maar als het goed is komt hij binnenkort deze kant op zodat ze elkaar ook kunnen leren kennen. Mijn man heeft wel iets meer problemen met D. dan met R. omdat D. een ex van mij is. Ex is eigenlijk niet het goede woord, het was een vriendje, toen we allebei nog jong waren, en het had totaal niks te betekenen, hebben nooit iets met elkaar gedaan. Begrijp me niet verkeerd dames, mijn man twijfelt totaal niet aan mij en daar is ook absoluut geen reden voor, maar hij vertrouwd D. niet omdat hij hem niet kent. Ik heb mijn man al gezegd dat D. helemaal niets van mij wilt, behalve vriendschap. Hij heeft net een scheiding achter de rug en heeft daar geen behoefte aan. Ook heb ik mijn man gezegd dat mocht D. ooit wel meer willen dan alleen vriendschap, dat ik de vriendschap dan meteen verbreek. Ik wil hem niet, en R. ook niet. Ik heb voor mijn man gekozen en zou dat zo weer doen. Ik heb geen behoefte aan andere mannen, heb genoeg aan mijn man. Mijn man zegt dat hij alles er nu uit heeft gegooid wat hem dwars zat, maar ik merk dat hij nog steeds onzeker is. Daardoor heb ik nu ook een rotgevoel en een brok in mijn keel omdat ik niet wil dat hij onzeker is over zichzelf. Dus dames, wat kan ik doen om hem te laten zien dat hij echt de enige is voor mij, dat ik geen behoefte heb aan andere mannen en dat hij absoluut wel laat blijken hoeveel hij van me houd? Ik weet niet of iedereen dit heeft, dit is nieuw voor me. We zijn 5 jaar samen en bijna 1,5 jaar getrouwd. Help dames!
Ik geloof niet in vriendschappen tussen mannen en vrouwen. Echt oppervlakkig natuurlijk wel, maar echt vrienden zoals je vriendinnen kunt hebben niet. Zelf zou ik er ook best wel moeite mee hebben als mijn man veel met een andere vrouw op zou trekken. Hij heeft wel vrouwen waar hij vriendschappelijk mee om gaat, maar dat is echt vrij oppervlakkig. Met één sprak hij ook weleens iets af toen we net verkering hadden, omdat ze dat ook deden toen hij vrijgezel was, maar dat deden ze al jaren en ik vond dat ook prima. Daarna is dat vanzelf verwaterd. Als ik jou was zou ik voor mijn man het contact een boel minderen. Zou het zelf echt niet leuk vinden als we een andere vrouw hier iedere dag over de vloer hadden om die te "steunen"...
En nu lees ik pas, dat die "R" er ook nog gewoon blijft zitten als jouw man naar bed gaat. Waarom? Dan ga je toch gewoon naar huis. Zou jij het omgekeerd een prettig idee vinden als jouw man iedere avond met een andere vrouw op de bank zit waar hij heeeel goed mee overweg kan en die andere vrouw heeft zijn troost nodig?
eens met msroxy, en ik zou ook het contact wat minderen om mijn man wat ruimte te geven, kijk er zit wel verschil tussen jaloers gedrag wat nergens over gaat , of een onzekerheid die te maken heeft met diepe vriendschap tussen een andere man en jouw vrouw. Je kan best vrienden zijn maar het is wel een hele intense vriendschap (tenminste ik heb geen vriendinnen waarbij ik dat zelfs doe, zelfs mijn eigen familie zit hier niet elke dag, vind dat ook niet echt gezond) Naar mijn idee stimuleer je die andere persoon ook dan niet echt om iets te gaan doen met zijn leven, hij kan er beter wat mee gaan doen (schop onder zijn kont effect) Ik kan me heel goed voorstellen dat jouw man hiermee zit (en ben totaal niet jaloers aangelegd, moet je nagaan) het is geen gezonde verhouding in elk geval te noemen als een vriend elke dag bij je thuis zit. Zet je man dus op nummer 1 en bewijs dat ook met actie en niet alleen woorden.
Ik ben het met mijn voorgangers eens hoe je het ook wend of keert, er is altijd wel 1 partij die meer wilt. Als jij t niet bent dan die vrienden wel. Ook al zeggen ze van niet
klinkt heel raar maar leg rozen blaadjes op bed voelt fijn voor jullie beiden lekker knuffelen je kan ook kleine briefjes overal plakken met lieve dingetjes dingen die je fijn van hem vind mooi van hem vind
Ben het met de dames eens, ik ben ook echt niet jaloers maar wanneer een vriendin van mn man hier dagelijks zou zijn en dan ook nog terwijl ik al in bed lig en straks ook nog een ex erbij zou ik er snel klaar mee zijn. Overigens hebben wij allebei al geen vrienden van het andere geslacht die we hier over de vloer laten komen, zit daar ook niet op te wachten.
Dank jullie wel voor de eerlijke meningen, dat ten eerste. ten tweede wil ik er nog even bij zeggen dat de reden is waarom R. bleef toen mijn man ging slapen was omdat hij zijn gevoel wilde uiten over zijn ex. En een man uit zijn gevoelens nou eenmaal niet graag als er een andere man bij is. Bovendien mijn man zou er tegenover R. en tegenover mij ook echt wel wat van zeggen als hij het niet vind kunnen, hij is tenslotte ook bevriend met hem. Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik het fijn vind dat jullie zo eerlijk zijn, maar dat dit niet de antwoorden op mijn vraag zijn. De vraag was namelijk wat ik kan doen om hem te laten zien dat hij echt de enige is voor mij, dat ik geen behoefte heb aan andere mannen en dat hij absoluut wel laat blijken hoeveel hij van me houd?
Wij geven wel antwoord maar niet het antwoord wat jij wil horen, DE manier om iemand te laten zien dat ie de enige is is laten zien met acties en niet alleen woorden, jij laat met je gedrag niet genoeg dat zien, spendeert teveel tijd met andere mannen (al is het vriendschappelijk dat maakt niet zoveel uit) als ie elke dag bij jullie zit is dat gewoon ongezond, klaar, duidelijk genoeg. Ongezond voor degene over wie het gaat maar ook ongezond voor jullie relatie, elke relatie heeft genoeg tijd samen nodig zonder een buitenstaander, of ze nu ook vrienden zijn of niet heeft daar niets mee te maken het is niet een onderdeel van jullie. Als ze zelf ook vrienden zijn snap ik niet dat ie niet gewoon dezelfde dingen tegen hem kan zeggen als tegen jou, daar hoef je echt geen man voor te wezen ofzo, je helpt iemand niet als je iemand heel de tijd wil beschermen en een veilige haven elke dag aanbied, een echte vriend zou iemand stimuleren om gezondere dingen te ondernemen, met andere mensen, tevreden zijn met zichzelf (in zijn eentje dus) het is lief dat je iemand zo wilt helpen maar zo help je iemand niet echt en je eigen relatie lijdt er dus wel degelijk onder. Gewoon een keuze maken dus, je man boven alles stellen, dan h oef je die vriend niet te laten vallen maar beperk het bezoek tot bv 3 keer per week een avondje, is meer dan zat en dan heb je ook tijd alleen met je man, maak je het daar gezellig mee!
Dit is wel degelijk iedere keer het antwoord op je vraag, ik denk alleen niet dat het het antwoord is dat je wil horen. Ik sluit me volledig aan bij de anderen, als je je man wil laten zien hoe het zit, dan zal je daarvoor keuzes moeten maken en die keuze kan alleen zijn het contact verminderen met die 2.
Ik kan je geen antwoord geven verder, ik zou alleen als ik jou was bij jezelf nagaan of je dit vind kunnen.. Jij zou het ook geen punt vinden dat jij naar bed ging en dat je man beneden met een vriendin blijft zitten zodat zij haar gevoelens kwijt kan bij hem over haar ex..? Sorry maar ik heb echt een totaal ander soort relatie denk ik. Misschien laten merken door die vriend niet dagelijks over de vloer te laten komen en die ex niet uit te nodigen.
naar je man luisteren en daar actie op ondernemen. Hij vindt het duidelijk toch niet fijn dat er iemand beneden zit met zijn vrouw, terwijl hij naar bed gaat. Dat kan jij dan misschien niet zo vinden, maar hij duidelijk wel. Dus ja ... dan neem daar actie op. Op die manier laat je zien en merken dat je zoveel van hem houdt ... 't is eigenlijk rete simpel dus ...
Vind het ook wel apart dat je pas weer contact met ze hebt nadat ze ene z'n relatie uit is en de ander net een scheiding achter de rug, daarvoor was/waren je/jullie zeker niet zo heel belangrijk voor die vrienden?
Ik ben het toch wel met de dames eens, een stuk minder contact.. Zou er zelf ook licht gezegd niet vrolijk van worden als er elke dag een vrouw over de vloer zou komen voor m'n vriend.. Verder gewoon lieve dingen zeggen, gezamelijk dingen ondernemen.. Spontaniteit!
Ik ben het met mijn voorgangers eens, als het contact minderennhelpt jouw vriend zich zekerder te laten voelen, zou ik dat zeker doen. En ga eens iets leuks met z'n tweeën doen, verras hem!
Inderdaad. Als mijn man onzeker zou worden van een vriendschap met iemand, zou ik echt niet zo intiem meer omgaan met die persoon. Nu ben ik sowieso niet iemand die dat doet. Ik geloof ook niet echt in zulke vriendschappen. Andersom zou ik het ook totáál niet tof vinden, maar ik ben dan ook gruwelijk jaloers Als ik het van die kant bekijk; Mijn man zou daar helemaal niets aan kunnen veranderen. Hij kan duizend briefjes voor me schrijven en me tig cadeautjes/uitjes kunnen geven en nog veel vaker kunnen zeggen dat ik de enige ben; ik zou me écht niet op m'n gemak voelen als hij steeds met een andere vrouw zou zitten. Zéker niet als ik boven lag te slapen.. Hier zou 'gewoon niet doen' dus de enige oplossing zijn.