veel klachten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 28 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb een vraag, ik ben 33 wkn zwanger en ik heb al een week duizeligheid, hoofdpijn welke komt en gaat. Pijnlijke harde buiken, maar ook wat weeën. Ik heb een krampachtig gevoel in mijn rug. Mijn buik ik behoorlijk pijnlijk, maar zeer waarschijnlijk komt dit door het geboks van mijn meisje in mijn buik. De vk mag er uitwendig ook niet echt aankomen.

Ik heb vorige week de VK gebeld en die was niet gealarmeerd. Nu heb ik nog steeds zoiets van.. moet ik nou wel of niet bellen? De beeb voel ik overigens goed.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Gupsie,

breng morgen maar eens even een plasje naar de huisarts. Het klinkt aardig naar een blaasontsteking.
    Als het dit niet is, is het waarschijnlijk de fase van de zwangerschap waarin je zit. Er is nu een groeispurt bezig van je kindje en je buik groeit dus extra hard mee. Dit voel je door meer harde buiken. Wel een teken om het even rustig aan te doen. De duizeligheid ligt waarschijnlijk aan je bloeddruk. Die kan wel eens dalen, waardoor je echt even niet goed kunt worden. Zorg dat je niet flauw valt in ieder geval. Dat je het nu een week hebt is wel een beetje lang. Vraag de verloskundige de volgende controle eens of je ijzer wellicht geprikt moet worden. Daar kun je ook wel eens duizelig van zijn. Verder moet je het voor de harde buiken, maar ook zeker tegen de duizeligheid rustig aan doen. Luister naar je lichaam. Moet je nog lang werken of mag je bijvoorbeeld bijna met verlof? Vertroetel jezelf en eet gedurende de dag steeds kleine beetjes en drink 2-3 liter op een dag. Meer kun je eigenlijk niet doen.

Groetjes Brigitte

3. Niet meer actief

Ik werk niet buitenshuis. Wij hebben een eigen bedrijf en ik deel mijn tijden volledig zelf in. Maar ik ben vooral thuisblijfmam en ik heb wel een peuter van nog geen 2 rondlopen.

Mijn plas kan ik nog wel inleveren, die is vorige week alleen op eiwitten gecontroleerd (dat was OK), Mijn bloed is ook goed, hb is 7,4 en dat al gedurende de gehele zwangerschap. Mijn bloeddruk was vorige week maandag nog 123/82 (normaal onderdruk van 74)..

Ik merk dat de klachten zich vooral manifesteren wanneer ik wat drukker in mijn hoofd ben en wanneer ik beweeg!

Deel Deze Pagina