Onzekerheid blijft...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mika013, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    #1 Mika013, 6 mei 2010
    Laatst bewerkt: 6 mei 2010
    Hoi Allemaal,

Eerst had ik een echo met een veel te kleine vruchtzak en een te klein vruchtje, geen hartslag terwijl die er al wel had moeten zijn.. Een week later mocht ik terug komen... Een hel van een week, verschrikkelijk hoeveel impact het heeft als je hoort dat het misschien niet goed is...
    Op 20 april een echo gehad met een kloppend hartje, alles helemaal goed, alleen 10 dagen terug gezet qua zwangerschapsduur... Best wel ver dus...

Vanmorgen weer een echo gehad... Alles lijkt helemaal goed, vruchtzak is goed gegroeid, beeb is gegroeid, beeb heeft een goede en sterke hartslag en is erg beweeglijk, MAAR............. veel te klein...
    Het had nu veel meer gegroeid moeten zijn...
    Het blijft zo vreemd allemaal... Ik begrijp er helemaal niks meer van...

Alles ziet er volgens de gyn goed uit, als ze niet zou kijken naar de termijnen zou alles volgens het boekje gaan, maar als je naar de zwangerschapsduur kijkt is de groei gewoon veel te weinig...
    En toch komt de kleine heel sterk over, hele goede hartslag, veel beweging... De gyn zei ook heel duidelijk dat ze geen reden heeft om aan te nemen dat er een miskraam aan zou kunnen komen, dus ik probeer me daaraan vast te houden, maar het hele verhaal klopt gewoon niet...

Ik word hierdoor zo verschrikkelijk onzeker, ben zo bang dat het toch fout gaat... Terwijl ik weet dat ik moet proberen postief te blijven voor de kleine, negatieve energie helpt niet mee om goed te groeien, ik zou niet zoveel moeten piekeren erover, maar het is zo moeilijk om relaxed te blijven en te genieten van het feit dat ik zwanger ben...
    pff...
    Misschien kunnen jullie me een klein beetje moed in praten?
    liefs

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Onzekerheid en angst zijn veel voorkomende negatieve eigenschappen tijdens een zwangerschap helaas. heel herkenbaar voor mij gedeeltelijk!! Ik heb namelijk 1x miskraam gehad en bij de 2de zwangerschap 9 mnd lang onzeker en doodsangsten uitgestaan dat t mis kon gaan. Toch probeerde ik t op momenten los te laten en te genieten van mijn zwangerschap want voor je t weet is t weer voorbij.

Ik begrijp je heel goed meid en ik wil tegen je zeggen: als je is verteld dat t goedgaat zou ik van t goede uitgaan en lekker gaan genieten van je zwangerschap, baby in je buik en snel genoeg van je prachtige bolle buikie :D

Laat je angsten los voor zover je kunt en probeer lekker te genieten van je zwanagerschap. Al is je baby in je buikje nu nog aan de kleine kant, je bent nog pril zwanger en dat kan echt nog veranderen dat je baby ineens een groeispurt zal maken en zo niet is t nog geen reden dta t mis moet gaan als je baby aan de kleine kant is.

Zorg gewoon goed voor jezelf, stress is natuurlijk niet goed voor jou en de baby. Nogmaals: ik weet dat t moeilijk is om je angsten naast je neer te leggen, maar probeer t en zie de goede kanten ervan in en praat jezelf positieve dingen aan ;)

Voor de 3 maanden zeggen ze natuurlijk dat je nog in risicitijd zit, maar de ervaring leert: het kan in elk stadium misgaan helaas...

Ik wens je een hele fijne zwangerschap, voor je t weet is je buikje weg en ben je druk in de weer met je kleine :D hihi...Geniet ervan en hopelijk gaat je beeb snel groeien en loop je op schema ;) Zo niet heb je maybe een kindje aan de wat kleinere kant, maar dan nog komt t wel goed meis!

3. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje meid wat een gedoe!!

Wij hebben een hee week gedacht een mk te krijgen want er klopte geen hartje, week later een echo geëist want eigenlijk was dat onzin deden ze pas als de mk voorbij was en nou er klopte een hartje!!

Nu na de 20-weken echo voel ik me pas weer goed want je blijft hierdoor ontzettend onzeker...heel erg jammer!! Maar nu mag ik niet meer van mezelf, alles is goed!!

Hoop voor jullie dat alles gewoon goed is meid....wanneer krijg je weer een echo?

4. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Hoe groot was je vruchtje nu?
    hoe groot zou het moeten geweest zijn?
    En op hoeveel tijd is het hoeveel mm gegroeid?

Dat zijn de zaken die je moet nagaan en als je gyne gerust is ok maar ze steld zich nu nog geen vragen ,wanneer mag je teruggaan?

5. Bah wat een onzekerheid. Kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt. Ik hoop voor je dat alles toch helemaal goed mag zitten!!!

6. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Ik weet het even niet meer zo goed hoor, er vliegen me nu allerlei nare gevoelens en gedachten naar mijn hart/hoofd...
    Durf niet meer te vertrouwen... En nog steeds zegt mijn gevoel dat het wel goed zit.. Dat is het kromme aan het hele verhaal...

De vruchtzak zat nu op 9 weken en 1 dag, dus loopt maar een ietsjepietsie achter bij de aangepaste nieuwe datum scheelt het 4 dagen, beeb zat nu op 8 weken en 1 dag... Vorige echo op 20 april zat de beeb op 7 weken en 3 dagen.. Dus das echt niet ok...

Had wel het idee dat ze alles niet goed in beeld kon krijgen, op een bepaald moment zagen we een grotere beeb, maar die draaide ook zo weer weg.. Dus niet op kunnen meten in die houding.. Stiekem hoop ik dat de kleine enorm verstoppertje aan het spelen was, maar misschien hou ik mezelf ook wel voor de gek...

Ik weet het echt even niet meer, misschien hou ik me vast aan stro halmen die er niet zijn? Ik weet het echt niet...

Volgens de gyn krijg je bij een dreigende miskraam meer dingen dan alleen achterblijvende groei, ook een tragere hartslag, weinig tot geen beweging, enz...
    Dit zag er qua hartslag en beweging gewoon super uit en zou volgende de gyn niet beter kunnen....

Pff wordt er echt even gek van, voel me down... Zal straks de echo scannen, dan kunnen jullie kijken...

Moet geduld zien te hebben tot 21 mei, dan doen we een nieuwe echo... Mocht ik voor die tijd wel bloed/krampen krijgen dan is het mis en moet ik eerder bellen, maar de gyn verwachte het niet... :(

7. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    eerste echo

8. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Tweede echo

9. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Derde echo, vanmorgen dus...

10. Alita

Alita Niet meer actief

nou vraag of je de echo eerder krijgt!!!

Ik kan je niks vertellen over echo`s daar heb ik niet voor gestudeerd, maar als jij je zo voelt nu bellen en eerder een afspraak eisen meid....waarom niet?

11. Helaas kan ik over de echo's ook niks zinnigs zeggen... Maar ik zou ook om een eerdere echo vragen hoor!!!

12. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Afgelopen vrijdag had ik weer een afspraak in het ziekenhuis, maar door allerlei afspraken en een weekend weg had ik niet de tijd om jullie het goede nieuws te vertellen!

Alles was helemaal goed!!

Wat er nu precies aan de hand is geweest weet niemand, maar op de echo van 2 weken geleden is waarschijnlijk alleen een klein stukje te zien geweest ofzo....
    Zie hier namelijk de echo van afgelopen vrijdag!!

Ben onwijs blij en voel me eindelijk opgelucht, de afgelopen weken zijn echt killing geweest!

Kunnen jullie aan de hand van deze echo ook zien wat het zou kunnen worden? Of is deze foto daar niet geschikt voor? Meer heb ik er niet van deze echo...
    Aankomende donderdag moet ik voor een nekplooimeting...

13. Wauw, fijn hoor!!! Geniet van dit geweldige nieuws!!!:):):)

14. Alita

Alita Niet meer actief

fijn voor je meid......genieten nu!!!
    Moet je eens bij nub topic zetten maar deze foto is volgens mij niet goed te zien wat het geslacht zou kunnen zijn!!

15. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Idd genieten nu en als je twijfeld 2e opini vragen

Ben echt blij voor je!!!

Deel Deze Pagina