onzekerheid en irritatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loenepoen, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango88

Mango88 Niet meer actief

O ik snap je irritatie. Hier had iedereen altijd wel wat te zeuren en te vergelijken.
    Als ze weer eens gaat miepen over de grootte van haar buik in vergelijking met jou zeg je; Goh, wat is jouw buik nog kleeeeeeiiiiiiin zeg, MIJN buik was al zo mooi en rond toen.:cool:
    Kijken of ze dat leuk vind. Reageert ze pissig? Pff, stel je niet zo aan meid... ;)

1 a 2 keer een opmerking moet kunnen natuurlijk, maar als ze het nu nóg niet los kan laten moet het maar eens afgelopen zijn:p

Enne, je hebt geen klein kindje inderdaad. Maar niet alle baby's zijn klein. En onze zoon heeft veel groeispurtjes gehad in het begin en nu staat hij al even stil. of nouja, hij groeit minder hard;) Trekt vanzelf weer bij, je kan er echt nog niks van zeggen als ze zo jong zijn.

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik denk dat je zus gewoon onzeker is en het daarom nodig heeft om zulke dingen te zeggen. Sta er boven en geniet heerlijk van je mooie kindje.

3. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hij is helemaal niet groot joh!
    Ik kan me wel goed voorstellen dat het super vervelend is van je zus..Heb je al geprobeerd om haar er gewoon op aan te spreken? Zoiets van; 'houd is op met steeds te vergelijken, je maakt me onzeker en ik geniet een stuk minder..' Of inderdaad een opmerking terug verzinnen: 'Goh bij jou zie je nauwelijks dat je zwanger bent!;)'. Maar ik zou me vooral niet verlagen..Lijkt me inderdaad wat onzekerheid bij je zus..

Om je gerust te stellen; Jenthe was met drie maanden al 64 cm. Ze is een slanke en vind ik juist wel mooi!;) In gewicht loopt ze precies op de middenlijn.
    Oh, en ik had juist nauwelijks een buik.. Mensen durfde niet te vragen of ik zwanger was (kreeg pas een beetje zichtbaar buik met 30 weken)..waren waarschijnlijk bang dat ik gewoon was aangekomen! ;)
    Maak je niet druk en probeer te genieten! ;)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou er echt wat van zeggen.Als ze weer gaat zeuren over dat jouw buik toen veel groter was dan zou ik echt iets zeggen van nou ik vind jouw buik maar klein,maak je je daar geen zorgen over?
    Groeit de baby wel goed?
    Is heel kinderachtig maar dan speel je het spelletje gewoon mee maar dan andersom.Ik denk juist dat jou zus heel erg jaloers op jou is en dat ze het daarom nodig vind om van die stomme opmerkingen te maken.
    Aan mij zou ze een hele verkeerde hebben gnagna

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Eva was trouwens met 2 maanden,
    60,2 cm en 5540 gram en zat juist altijd op de middelste lijn.
    Mijn andere 2 kinderen waren rond die tijd zelfs nog iets langer en zwaarder haha

6. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Ik vind dat je er net trots op mag zijn dat je zo een flinke kerel hebt! :) En ook op die buik hoor! Ik ben maar een kleintje, dus ik had ook meteen een dikke buik en daar was ik zo trots op :) Ik vond dat ik mooi zwanger was en toch kwetste die "negatieve" opmerkingen me ook... Jammer dat de kleine minderheid ook eens wat leuk zegt! Achja mensen vergelijken nu eenmaal en als ze niet weten wat vertellen zeggen ze gewoon domme dingen :) Of natuurlijk soms ook uit jaloezie. Ookal is het makkelijker gezegd dan gedaan, negeren is de boodschap en lekker genieten van je zoontje!

7. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Mensen denken dat als ze een mening hebben dat ze die dan ook altijd maar uit mogen spreken. Niks is irritanter dan steeds die onderlinge strijd te moeten voeren hoe groot/klein je buik/kind is. Probeer er boven te staan en ga genieten van je gezonde zoon. Geen enkele buik en geen enkel kind groeit volgens het boekje. Iedereen is anders. Ik kan me je irritatie heel goed voorstellen, want ik had zelf ook 2x een enorme buik. Elke dag de vraag "zijn het er echt geen 2?" Als je zus weer een opmerking maakt kun je ook zeggen of ze alsjeblieft gewoon blij voor je kan zijn dat je een mooi, gezond kind hebt en dat je het heel irritant vind dat ze steeds aan het vergelijken is. Dat zegt meer over haar onzekerheid dan over de jouwe ;)

8. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Heel begrijpelijk je irritatie. Als het zo door blijft gaan zou ik er toch weer wat van zeggen, desnoods wat minder vriendelijk als ze zich er weer niks van aantrekt.

Ik kreeg regelmatig de vraag of ik toch niet stiekem een tweeling zou krijgen want ik was zo vreselijk dik... ehh, ik hield vocht vast door ziekte, mijn baby was maar 48 cm bij de geboorte en ik hoor de arts nog zeggen tijdens de keizersnede 'allemensen wat een plens vruchtwater';)

Mensen moeten nou eenmaal altijd commentaar leveren, lang niet altijd rot bedoeld overigens. Maar zoals je zus het doet zou mij ook zwaar gaan irriteren. Elke keer maar over je heen laten komen.. ik denk dat dat voor steeds meer wrijving gaat zorgen. Daarom misschien toch weer eens duidelijk zijn naar haar toe?

9. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik vind dat het maar eens afgelopen moet zijn om ons altijd maar te moeten verdedigen en te verantwoorden of we nu een dikke/kleine buik hebben of grote/kleine kinderen. Ik had nou eenmaal een dikke buik. So be it. Ik had 2 zware kids van bijna 9 pond. So be it! Leven en laten leven!

10. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Flauw he. Kreeg ik ook telkens te horen van mensen die mij helemaal niet goed kennen. En mijn buik was super gemiddeld (wat dan gemiddeld mag zijn). Was 10 kilo aangekomen, redelijk normaal. Ik werd vooral vergeleken met a.s. moeders die 2 koppen kleiner zijn als ik en maatje 34 hebben. Oke dan leek ik misschien een olifant.

Ik maakte vaak de opmerking (bij mensen die ik wel beter kende) als ze zeiden 'wat heb jij een dikke buik ' mijn reactie 'En wat is jouw excus?' Meteen stil :).

En reactie op je kindje. 60 cm is misschien lang, maar elke mens is anders toch. Niks van aantrekken en geniet van je kindje. Laat ze maar praten. Altijd competitie tussen moeders haha.

Deel Deze Pagina