Hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Ik las af en toe al eens mee, maar het leek me fijn me nu ook eens aan te melden en mee te schrijven. Wat heerlijk dat er een plek is met vrouwen die hetzelfde wensen en meemaken. Mijn man en ik zijn nu ongeveer drie maanden bezig met onze kinderwens. Het lijkt mij het leukste om pas aan familie en vrienden iets te vertellen als het zover is, ipv nu al. Ik heb wel aan een goede vriendin verteld dat we bezig zijn. Zij is zelf nog niet zo ver en het is toch fijn om hier met jullie ervaringen te delen lijkt mij! Op dit moment ben ik voor de tweede dag ongesteld. Jammer jammer, ik had helemaal gepland vandaag een test te doen maar dat hoeft helaas niet meer. Ik dacht echt dat het deze keer raak was ... Ik was er best wel open in gegaan. Vrij lang de pil geslikt en niet echt gedacht dat het snel zou lukken. Ik dacht, dan valt t ook niet zo tegen als t idd niet zo is.. Maar ja, eenmaal bezig en dan heb je toch hoop... Stel je nou eens voor dat het wel eens snel lukt?! Van alles gaat er door je hoofd. Mijn cyclus is inmiddels vrij regelmatig. Hebben deze maand goed ons best gedaan in de vruchtbare periode en ik had even later een klein beetje bloed wat naar mijn idee op een innesteling kon duiden. Enige tijd later wat krampjes. Ik dacht dat gaat goed. Vervolgens best wel zeurend gevoel bij liezen. Nooit eerder zo gehad.. En een paar aders op mijn borsten/tepelhof duidelijker zichtbaar. Dan denk je toch zou het dan echt gelukt zijn?! Stiekem fantaseer je al verder, en ergens denk je dan nog rustig aan... Het kan alle kanten op. Toen vijf dagen voor mijn NOD best wel gespannen borsten..al verdween dat wel weer een beetje. Tja en toen gister... Toch ongesteld! Grrr. Even hoopte ik nog dat het niet door zou zetten. En dat t misschien wat anders was. Maar denk nu toch dat t echt wel een menstruatie is. Ik begrijp dan eigenlijk niks van mijn lijf en vind dat zo vermoeiend. Het gekke is ook dat de aders op mijn borsten nog steeds heel duidelijk zichtbaar zijn. Zo ingewikkeld allemaal... Zouden we dan toch heel dichtbij zijn geweest en dat t op t laatste moment mis ging? Of ben ik er teveel mee bezig en zie ik dingen die er niet zijn? Maar dan denk ik...ik ben toch niet gek en ik weet wat ik voel en zie... Ik ben niet hopeloos hoor...want weet dat we eigenlijk nog niet zo heel lang bezig zijn... Maar je hoop wordt gewekt en het is dan toch zo'n teleurstelling! Ik weet dat jullie geen oplossing hebben maar wilde het toch even kwijt... En ben ook zeer benieuwd hoe anderen dit ervaren.. Worden jullie ook zo heen en weer geslingerd qua gevoel? En hoe gaan jullie daar mee om? Sorry voor t lange verhaal... Dank voor het meelezen!
Lieve AvG, Je bent 'pas' 3 maanden bezig! Helaas kan je lichaam je heel goed voor de gek houden en ja, misschien was je wel zwanger maar is het niet goed ingenesteld, dat zou kunnen. Maar aan de andere kant: als je elke keer dat je ongesteld word zo denkt, word je op een gegeven moment ook helemaal gek. Qua gevoel heen en weer geslingerd worden is erg herkenbaar! Echt een tip om daarmee om te gaan heb ik niet. De ene ronde was het bij mij ook erger dan de andere. Maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn en probeer vooral te genieten (makkelijk gezegd, i know!)
Heel herkenbaar je verhaal. Het is al positief dat je regelmatig bent! Ik ben nu 7maand verder en helaas nog steeds onregelmatig terwijl ik voor de pil zeer regelmatig was. Mij lijkt het heel normaal dat je hoopt dat het snel gaat gaan bij jou. Iedereen hoopt dat. Zwanger willen worden doet iets vies in de psychologie van een vrouw. Je hoopt zo, je lichaam speelt daar op in en je voelt vanalles dat er meestal niet is. Vreselijk! Was je lichaam nu maar gewoon eerlijk met jezelf Het kan zijn dat je zwanger was. Wrs is de innesteling dan toch niet zo goed verlopen. Je gaat merken dat elke maand die mislukt, er een grote teleurstelling is. Je wil het nu eenmaal zo snel mogelijk Veel succes en hopelijk is het volgende ronde prijs
Oh ik snap jouw verhaal zo goed! Ik ben deze maand pas gestopt met de pil en ga er net zo in als hoe jij het beschrijft, stiekem hoop je toch dat het snel kan of gaat gebeuren. Ik heb wel positieve ovulatietesten dat vond ik al een super meevaller! Stiekem hoop ik daardoor dat een zwangerschap ook niet lang uitblijft. Maar het is echt zoals je het omschrijft... Je lichaam maakt je "gek". Positief blijven..
Dank voor jullie berichtjes! Hi DDucky, ja, als ik dat zo lees dan denk ik ook je hebt helemaal gelijk! Drie maanden is idd relatief kort ... En ik kan mezelf idd soms gek maken met gedachtes... Ach, dit gevoel slijt ook weer, en nieuwe maand, nieuwe kansen! Hoi Annelke, ja je zegt het precies goed.. Als je lichaam nu maar eens gewoon eerlijk is... Ik ben dan ook nieuwsgierig naar hoe het voelt als je wel echt zwanger bent. Dat je dan misschien denkt... Oh ja, zie je, toen zat ik er toch eerst wel echt naast .. Ja het is wel iedere maand een teleurstelling lijkt me.. Ook voor jou lastig want jij bent al langer bezig... Heel veel succes! En blijf gezonde hoop houden!
Hoi Tallies, dank voor je berichtje... Het is toch prettig om hetzelfde gevoel te hebben... Al is t voor ons allemaal niet leuk! Het is precies wat je zegt... Stiekem hoop je toch dat t snel raak is. Die verhalen bestaan tenslotte ook.... Maar wie weet is t volgende maand wel ineens raak!
Heerlijk als je even je verhaal kan doen bij mensen die het begrijpen. Ik ben echt heel blij met ovu testen, zo hebje toch nog een beetje ietszelf in de hand. Op naar volgende maand. Wij zitten nu op de vruchtbaarste dag, duimen. En dan het wachtbankje op
Je bent nog maar net bezig. Geef je lijf even de tijd om een normale cyclus te krijgen. Binnen een jaar is heel normaal om zwanger te raken. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Je lijf kan je behoorlijk voor de gek houden.
Hi catlady, Thnx voor je bericht. Je hebt gelijk. . Ik denk dan ook lang aan de pil geweest en dan kost t misschien wat meer tijd. Maar tis zo verwarrend als je denkt symptomen te hebben en dan toch niet zwanger blijkt te zijn. .
Ik ken het heel goed! toen wij de pil lieten staan dachten we ook dat het wat 'makkelijker' zou gaan, inmiddels zijn we 8 rondes verder en hebben nu eindelijk een positieve test in handen! maar ik ben ook vaak voor de gek gehouden de afgelopen maanden, dus weet hoe frustrerend het is! pil hoeft niet altijd wat te betekenen, een vriendin van mij was gestopt en binnen 6 weken zwanger! enige tip die ik je kan geven is, geniet van elkaar maak het gezellig samen (!!!) en net even iets vaker rondom je eisprong en dan hoop ik dat snel ook een positieve test in handen hebt!
Herkenbaar hoor, van toen we in het begin stonden. Je weet wel dat de kans dat het snel raak is niet zo heel groot is, toch hoop je daar stiekem op en meen je van alles te voelen. Je hebt een enorm grote wens en hoopt gewoon dat die snel vervuld zal gaan worden! Het hele zwanger proberen te worden is één grote emotionele rollercoaster is mijn ervaring, dus gek is het zeker niet. Mijn tip is om er vooral van proberen te genieten! Loslaten, niet aan denken, niet teveel mee bezig zijn.... Tja, wie daar de gouden formule voor heeft mag de nobelprijs winnen plus zorg ook voor een beetje afleiding, dat je niet alleen maar met zwanger worden bezig bent.
Helemaal mee eens met bovenstaande! Zwangerschapssympotomen lijken ook erg op ongesteldheidssymptomen. En iedere ronde voel je toch wel ergens iets nieuws, wat je in andere rondes nog niet hebt gevoeld. Maar blijf hoop houden! En idd, plan leuke dingen in!
Zooo herkenbaar wat je schrijft. Wij wisten allebei wel dat kindjes krijgen een geschenk is, en je 'neemt' ze niet. Maar als je eenmaal samen de stap er toe zet: natuurlijk hoop je dat je niet lang hoeft te wachten, je neemt nou eenmaal niet de stap omdat je geen kindje zou willen toch Wij zijn inmiddels in ronde 21 - en ik kan nog steeds zeggen dat geen ronde gelijk was/is wat symtomen of signalen betreft, elke keer was er wel iets waarvan ik hoopte of dacht; "misschien nu wel". En de gouden tip; ik wilde dat ik hem had voor je. Probeer het vooral leuk te hebben samen, en laat het geen 'maar ik ben NU vruchtbaar verhaal worden'. Beter het samen leuk houden, dan is het ook nog fijn samen als het onverhoopt wat langer zou duren.... Maar... Hoop dat jullie gauw een mooie geschenkje mogen verwachten
Hoi allemaal, dank je wel nog voor jullie reacties! En wat fijn appelboompje dat je nu zwanger bent. Gefeliciteerd. Verder fijn om te merken dat jullie het gevoel delen... Ik moet ook zeggen...inmiddels slijt t gevoel ook wel weer. Nu een nieuwe maand, nieuwe ronde nieuwe kansen!