Hallo iedereen! Ik ben momenteel 12+5 weken zwanger en sinds 2 dagen constant een "zeurderige" pijn met af en toe steken.. Die zeurderige pijn is in die 2 dagen nog niet weggeweest. En als ik een drukke dag heb gehad (werk in de horeca) kan het me zelfs uit mijn slaap houden. Wie herkent dit? En is dit bandenpijn?
Ik ben pas de helft van jou en heb dat zeurderige gevoel / soms steekjes al sinds ik weet dat ik zwanger ben..het maakte mij heel bang en nog steeds vind ik het niet zo fijn, want denk steeds dat ik ongesteld wordt.. Naar ik heb begrepen is dit het oprekken van je baarmoeder / groeien ervan of indd het oprekken van je banden die er langs lopen. Dus eigenlijk een goed teken dat het allemaal groeit Maar als je ongerust bent, gewoon even je vk bellen!
Klinkt wel als bandenpijn ja. Heb dit gevoel ook dagelijks, zeurderig drukkend gevoel met soms steken. Heb het ook nagevraagd aan de vk, en het was dus inderdaad het oprekken en groeien van de baarmoeder. Schijnt er allemaal bij te horen.. Maar als je je zorgen maakt, gewoon de vk bellen hoor. Ze zitten ervoor!
Heb ik ook rond die tijd gehad. Noemde ik groei pijn. Als het erger is na een drukke dag, probeert je lichaam je ook te vertellen dat je wat rustiger aan moet doen. weet je werkgever dat je zwanger bent? Regel dan dat je wat vaker kunt gaan zitten en niet met stoelen en tafels hoeft te sjouwen
Nee mijn werkgever weet het nog niet. Ben pas een week werkzaam daar en heb ng 3 weken proeftijd. Heb het geld ook hard nodig. Daarom heb ik nog niks gezegd. Weet dus ook niet hoe ik die proeftijd ga doorkomen.
gelukkig heb je niet 2 maanden proeftijd gekregen doe in ieder geval naast je werk dan zo min mogelijk. het huishouden komt wel weer. kan me goed voorstellen dat je in ieder geval die proeftijd door wilt komen! maar vergeet niet voor jezelf en je baby te zorgen
Nee het huishouden verslonst aardig haha. Op mn vrije dagen neem ik ook echt de tijd voor mezelf en mn beebje. Ben inderdaad blij dat t geen 2 maanden zijn! 3 weken zijn al erg genoeg.
Ik heb dit ook gehad en nu weer...het hoort erbij..het is bandenpijn maar ook je baarmoeder die groeit volgens VK..en ik ben nu 24 wk zwanger en ik had het afgelopen zaterdag ook weer...het is moeilijk maar probeer je niet te druk te maken...
Dat is heel normaal ja. En voor ieder persoon is het weer anders natuurlijk. Ligt eraan hoe ver je banden moeten oprekken om plaats te maken voor die kleine. Hier ook zo rond de 12 weken een paar dagen af en aan vooral ineens steken gehad. Als ik ging liggen/zitten, zakte het weer af. En nu vanaf week 20 bijna dagelijks een zeurderig gevoel wat soms gepaard gaat met steken. Als je het kan op je werk, misschien op dat moment even naar de wc toe gaan, achterover leunen en zoveel als het gaat je spieren ontspannen. Desnoods even een paracetamolletje innemen. Succes!