Ik zit er aan te denken de prikpil weer te nemen (niks anders werkt / is het voor mij).. Hoeveel weken/maanden moet ik hiermee wachten i.v.m. borstvoeding? Ik heb namelijk wel gevonden dat het kan maar de borstvoeding moet wel op gang zijn.. Nu weet ik niet eens òf de borstvoeding lukt maar ik ga mijn uiterste best doen, wil niet 1 van de moeders zijn die het na 2 weken opgeeft.. (niet verkeerd bedoeld) Groetjes, Esther
Hoihoi, Je ziet vaak met anticonceptiemiddelen dat het de BV kan doen teruglopen daarom is het belangrijk dat het eerst goed op gang is maar liever niet zolang je bv geeft en dan tot die tijd iets anders. bijv:condooms, cerazette (minipil) of spiraaltje. Imke
Hoihoi, Het duurt ongeveer 3-4 dgn voordat de bv opgang komt, daarna gaat het zich aanpassen op de behoeften van je kindje, we zien vaak dat in de tweede week de bv wat terug kan lopen omdat je dan zelf weer actiever bent en moet zijn omdat de kraamzorg weer weg is. Op het moment dat je anticonceptie gaat gebruiken dan kan daar de BV van terug lopen er isdan soms wat extra inverstering nodig om het goed op gang te houden. Bijv vaker aanleggen of kolven. Maar met de 'weet'dat bv terugloopt bij gebruik van anticonceptie is daar de keus om voor een andere vorm of variatie te kiezen totdat je geen BV meer geeft. Imke
Ja dat laatste is geen optie anders ging ik er niet op door.. Ik was sowieso van plan ongeveer 2 maanden te wachten met anticonceptie.. En ook als het terugloopt ben ik zeker van plan alles uit de kast te halen om borstvoeding te geven.. Ik heb het zelf ook erg lang gehad en ik ben van mening dat het gewoon niet beter kan.. Dus kloven, ontstekingen, vaak aanleggen, kolven e.d. staan mij niet in de weg.. Ik geef borstvoeding..