Dettol gebruiken op de huid (zelfzorg) tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MeLili, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is nogal genant om er over te praten, maar ik had last van een droog gevoel bij mn kruis sinds gisteren. Nou weet ik van mezelf dat als ik het was met Dettol dat het over zal gaan, dat heb ik vandaag gedaan en het gevoel is nu inderdaad ook weg. Alleen weet ik nu niet (realiseerde ik erna pas -_-'' ) of het schadelijk is voor de baby. Ik heb ook Dettol gebruikt om de babykleertjes en gewoon kleren in het algemeen te ontsmetten. Natuurlijk verdunt in een grote tijl water. Dit deed ik voor de zwangerschap ook, dan sta ik er niet bij stil. Ik ging zojuist op internet bladeren en las verschillende meningen hierover. Er staat op bepaalde sites dat je het gewoon mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Sowieso gebruik ik het altijd verdunt.

Mag dit wel? Nergens is er tegen mij gezegd dat het niet mag, hetzelfde geldt voor andere schoonmaakmiddelen.....:(

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dettol? Het is toch gewoon wasgel en zeep? Wat moet je mee daar beneden en met kleren?????????
    Kleren was je in wasmachine als het goed is met neutral en zonder wasverzachter. Als je handwas doet dan moet je nog steeds neutral gebruiken - bij handwas blijft verl meer resten van waarbij jij tijdens zwangerschaap op baby kunnen allergie ontwikkelen.

En daar beneden maak he alrijd schoon met gewoon water of als prettitger vind speciale ph neutrale gel. Maar water is het beste- wat he droog hebt kan gewoon zijn juist doir gebruik van dettol of andere gel.

Tijdens zwangerschap kan je huid en reactie veranderen dus het kan altijd drooger zijn dan het was of je huis kan anders reageren etc.
    Ik heb bijvoorbeeld sins dien verstopte bloed neus 24/7 en enirm droge huid help echt niks wat ik ook smeer duur of niet duur

3. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het over die van de zelfzorg die je bij de drogisterij kan kopen.. die is bedoeld om te desinfecteren op de huid etc....

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tja... Inderdaad die bedoel ik ook maar het voor je handen en niet voor je lichaam laat staan voor je vagina.....
    In je vagina zitten altijd bacterieen die erg goed zijn net met zeep of desinfectie laat je 0 bacterie daar en dat verstoord je vagina.
    Hoop dat je het aleen buiten heb gewassen en niet naar binnen ging...

Ps: Nou ja mensen zijn raar soms ik had een vrindien die toen 30 was en heeft zich daar ontsmet met soda en niet eens baksoda maar gewoon met chemische soda: die gezichten van de artsen in zh vergeet ik nooit meer haha

5. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou wel heel extreem zijn om me er ook binnen mee te ontsmetten haha nee ik heb alleen geveegd aan de buitenkant en het ook gelijk gespoeld met water hoor. De pijn was erna gelijk weg ennuh ja het is tenslotte bedoeld om ermee de huid te ontsmetten bij schimmel of om te desinfecteren etc.... maar ik erna was ik wel bang dat het negatieve effecten heeft op de kleine. Ik heb dit wel gelezen ergens:

Dettol® (zelfzorg): Zwangerschap
    Dit middel kan voor zover bekend zonder bezwaar tijdens de zwangerschap volgens voorschrift worden gebruikt.
    Dettol® (zelfzorg): Borstvoeding
    Dit middel kan voor zover bekend zonder bezwaar tijdens de periode van borstvoeding volgens voorschrift worden gebruikt.

Maar dan alsnog staat eronder dat men er voorzichtig mee moet zijn en het eerst moest navragen voor gebruik. Ik heb ook maar heel weinig en verdunt ook gebruikt... en flink nagespoeld.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gelukkig ;))
    Het is wel voor handen en evetueel voor je lichaam maar niet voor je vagina dus doet het niet meer: koop lactacid of chilli voor vagina en gebruik het indien echt nodig is. Beter gewoon met water...

En voor kleding gebruik gewoon handwas neutral kan zijn dat je droogheid is reactie op dettol is juist.

7. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de tip! Ik heb het ook voor de zwangerschap altijd al gebruikt, daarom dacht ik er in 1e instantie niet eens bij na en het helpt altijd. Met normaal water heb ik het al geprobeerd, en ik loop er al twee drie daagjes mee... daarom gebruikte ik het.

8. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat je beter een keer met je verloskundige of de huisarts kan overleggen wat er aan de hand is lijkt mij toch niet zo goed als je dettol moet gebruiken om van dat vervelende gevoel af te komen ik denk dat er iets niet helemaal zuiver is en misschien is dat dan weer wel schadelijk voor je baby ik vind dat als je zwanger bent niet zelf moet gaan dokteren veel te veel risico voor jou en de baby

groetjes

9. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL

ik lees net dit op de site van lactayde

Gebruik van Lactacyd Vloeistof is juist aanbevolen tijdens de zwangerschap. Lactacyd is volkomen veilig in gebruik. Het is mild, zeepvrij en speciaal op je vagina afgestemd. Tijdens je zwangerschap is je vagina extra kwetsbaar, een zure omgeving is dan goed. Gebruik in deze fase de Lactacyd Vloeistof met een lagere pH-waarde (3,5) om de natuurlijke balans van je vagina te helpen beschermen!

zal wel in overlg met huisarts of verloskundige gaan gebruiken en niet zomaar

10. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Lactacyd werd mij altijd afgeraden!
    Ik heb gewerkt in belgie in het zh en hier werd detol ook gebruikt om te ontsmetten tijdens de bevalling en voor het spoelen na de bevalling! Er lijkt me dus niets mis mee

11. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het inmiddels idd ook aan de vk gevraagd, en ze zei dat t niet uitmaakte. Als ik maar geen slok v de Dettol nam hahaha. Dus maakte me zorgen om niets. :)

12. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    :D:D:D Leuke VK heb jij :D:D:D

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Iew ik ontstop de gootsteen met soda of haal daar hardnekkig frietvet mee uit de pan maar ALTIJD met handschoenen :eek:

Dettol daar in tegen geloof het of niet schijnt een cure te zijn als in de zin hoe jij het gebruikt voor wintertenen.. Soort van jeukende blaar op je tenen.. Anyway het werkt inderdaad anti bacterieel dus ik kan het begrijpen of het goed in voor je kruis i dont know, dat zou ik liever navragen bij de apotheek of huisarts of gynecoloog.. Zolang je er je binnenkant er niet mee schoongemaakt zou ik niet in paniek raken.. Al bij echt een te droge onderkant wat dan ongemakkelijk zeer zelfs kan doen gebruik ik vaseline uit een nieuw potje zodat het steriel is net als droge lippen werkt prima wanneer cannesten tegen gaat werken de de schimmel weg is indien dat het voorgeval is..lijkt me in die zin dsn ook dat dettol het dan juist nog erger zou uitdrogen en extra vatbaar voor slechte bacterien word omdat je alle goeie bacterien ook ff gekiled heb lijkt me..

14. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lactacyd werd mij ook afgeraden.. Gebruikte het vroeger altijd.. Dacht lekker schoon!!! Maar jez vagina heeft een bepaalde zuurgraad die zichzelf prima kan schoonhouden als je gaat beginnen met middeltjes als lactacyd haal de goede bacteriën weg.. Waardoor je JUIST sneller last krijgt van schimmel..

Daar in tegen Dettol??? Je kleding mee wassen??? Nooit van gehoord.. Ik maak er heeeeeeel soms badkamers mee schoon op me werk.. Maar dat is het ook ;)

15. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ehm betreft je vagina, gewoon met water wassen en oppassen met shampoo die naar beneden stroomt zeg maar
    idd alle producten ook lactacyt en chilli kan je hormoon balans ernstig verstoren,

mocht je jeuk hebben en vieze afscheiding dan even naar de dokter of apotheek voor bijvoorbeeld canasten gyno

en je kleding wassen met dettol ? zal aan mij liggen
    maar hier gewoon met wasmiddel zonder wasverzachter voor de baby

voor mij hoeft ook niet alles steriel te zijn was het vroeger ook niet. dus waarom zou dat nu wel moeten.

16. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Haha ligt niet aan jouw.. Vind ook beetje raar :$.. Ik vind neutral stinken.. Bedoel je stopt je was erin en je haalt het met dezelfde geur er weer uit ;).. Lekker gewone wasmiddel!!

17. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Bij de een werkt het bij de ander niet.
    Ik weet dat als je je vagina te vaak wast met middelen zoals Lactacyd if Chilli dat je de zuurgraad verstoord. Af en toe gebruik hiervan kan geen kwaad,maar dan ook echt 1 a 2 keer per week, en zelfs dat is soms niet nodig.
    Hoe meer je het gebruikt hoe groter de kans op schimmelinfectie.
    Dit is wat de ha zei, toen n vriendin van mij die last van vaginale klachten en iedere dag lactacyd of chilli gebruikte.

Deel Deze Pagina