Hallo allemaal, Hoewel ik pas net zwanger ben, vind ik het toch leuk om al na te denken over de namen. We hebben al een dochtertje van 2,5 en uiteraard willen we graag een naam die hier mooi bij past. Het liefst willen we een langere naam, die we ook leuk / stoer kunnen afkorten. Onze dochter heet M.a.x.i.m.e., maar wij noemen haar M.a.x. Op haar geboortekaartje had ik ook een gedichtje gemaakt, gelijkend op: "voluit heet ik M.a.x.i.m.e., maar jullie mogen ook 'M.a.x.' zeggen". Hoewel mijn man denkt dat we weer een meisje gaan krijgen en we al een meisjesnaam hebben (J.uli.ët.te, afgekort J.u.u.l.), wil ik toch ook over een jongensnaam nadenken. Onze achternaam begint met een S, dus alle namen met een S vallen voor ons af. We willen namelijk niet dat de initialen SS worden, om begrijpelijke redenen. Wie helpt ons? En willen jullie in de reactie a.u.b. de naam van ons dochtertje niet herhalen? Alvast bedankt!
Daniel = Daan Robert = Rob Jurriaan = Jur of Jurry Maikel = Maik Mikeal = mike Zoiets? of zitten jullie een andere richting op te denken
Juliën - Juul Alexander - Alex Sebastiaan - Bas of Sebas Chirstiaan - Chris Lodewijk - Lode Ronald - Ron Robert - Rob Olivier - Ollie Gijsbert - Gijs Arthur - Tuur Jonathan - Nathan Michael - Mike etc
Geen idee wat jullie leuk vinden dus ik doe maar een gooi... Lucas (Luuk) Thomas (Tom) Timothy (Tim) Sebasti(a)an (Sebas, Bas) Raymond (Ray) Philip (Phil) Rafaël (Raf) Matthias (Mats) Alexander (Alex, Lex, Xander) Constantijn (Tijn) Valentijn (Tijn) Christiaan (Chris) Benjamin ( Ben) Leonard (Leo) Samuel (Sam) Tobias (Toby) Laurens (Rens) Daniel (Daan)
Daan vinden we erg leuk, maar daar hebben we er al 1 van in de familie. We hebben wel een paar namen, maar die zijn niet allemaal af te korten. Hier liefst ook niets Engels/Amerikaans (ik weet t, we zijn moeilijk ) D.ion / D.yon J.ens L.au.rens / L.au.rence R.ens W.ard / W.art W.essel /W.es X.am X.am vinden we heel leuk, maar dat is natuurlijk weer het palindroom van M.ax...
Haha Linda, zo heet de beste vriend van mijn man En begint overigens ook met een S, dus valt voor ons helaas af. Vind het wel echt een erg leuke naam!
Ik probeer het eens: Guillaume : Guy Victor : Vic Arthur : Tuur - Art Yannick : Yann - Nick Dionijs : Dion - Nijs Casper : Cas Roelof : Roel Justus : Just Lennart : Lenn Jorrit : Jort Leonard : Leon Thijmen : Thijm Wouter : Wout Ewoud : Woud Florian : Flo - Flor Casimir : Cas Jurrian - Jurriaan : Jur Jellerik : Jelle Jorrick - Yorrick : Jor - Yor Eudard : Ward Jorick : Rick Arnoud : Noud
Alexander - Alex, Lex Bastiaan - Bas Benjamin - Ben Casper, Caspian - Cas Christiaan, Christian - Chris Christoph, Christophe, Christopher - Chris Daniël - Daan Diederik - Diede Fabian - Faab Ferdinand - Fer, Ferre Jonathan - Jona / Jonah, Joon Josephus - Joos Juliaan - Juul Julien - Juul Julius - Juul Jurriaan, Jurrian - Jur Lennard / Lennart - Lenn Leonard - Leo, Leon, Len(n) Levijn - Lev Lodewijk - Lode Rafael - Raf Timothy - Tim, Timo Tobias - Tobi / Toby Valentijn - Tijn Wouter - Wout
Wat leuk, wij hebben hetzelfde gedaan. Dochter Caitlin wordt 9 van de 10 keer Kate genoemd en zoontje Julian die heel vaak Juul wordt genoemd. Hebben we expres zo gedaan omdat namen toch vaak afgekort worden en wij het leuk vonden dat het dan ook nog een 'echte' naam blijft.
Hallo allemaal, Dank jullie wel voor jullie reacties. Tot nu toe heeft L.a.u.r.e.n.s. / R.e.ns onze voorkeur! En Debster, inderdaad, wij vinden het ook leuk dat de afkorting een volledige naam is
Ik zag net Casper (Cas) voorbij komen,die vind ik het leukst! Ik vind Rens trouwens geen afkorting van Laurens,dat is Lau..
William - Liam willem - Wim Raymond - ray Christiaan - chris Giovanni - Gio Ferdinand- Fer ferdi ferry
Boudewijn (Bo) Boris (Bo) Maxim (Max) Levon (Lev) Fabian (Fab) Alexander (Alex) Kristian (Kris) Norberto (Nor) Sebastian (Sebas) Timmothy (Tim) Vincenzo (Vin)