ik was vandaag 5 weken zwanger maar sinds vanochtend licht bloedverlies en menstruatiepijn wat met het uur erger wordt nu. ik verlies nu ook kleine bloedstolseltjes enzo en denk ik? stukjes weefsel? dit was wat groter? mijn vraag is nu, zie je wel verschil tussen weefsel en het vruchtje? ik hoop dat dit snel gebeurd want verga van de pijn maar volgens de assistente van de huisarts kan het ook wel dagen duren?! vind het ook moeilijk waar ik op moet letten enzo. weet wel dat dit zwaarder is dan ik ooit had gedacht, de pijn en emotioneel gezien en dan ben je pas zo kort zwanger pffff
Wat verdrietig. Ik heb zelf 2 miskramen meegemaakt, was wel een aantal weken verder dan jou. Ik kon aan de bloedstolseltjes zelf zien of het weefsel of alleen bloed was. Bloed 'lost' op in water en weefsel niet. Ik merkte dat ik echt krampende gevoelens kreeg ik mn buik, de kramp werd sterker en zakte daarna steeds wat af. Het had het meest weg van een flinke menstruatie. Toen het meeste weefsel eruit was duurde het nog best een aantal dagen voordat het bloeden echt stopte. Helder bloedverlies en stolsels is normaal. Het is niet normaal als het bloed maar blijft 'lopen', neem dan aub weer contact op met je arts. Maak het jezelf comfortabel, neem zonodig paracetamol voor de pijn. Dat haalt de scherpe kantjes eraf. Heel veel sterkte!
bedankt in ieder geval voor je reactie! ik heb 2 stukjes in een bakje water opgevangen en dat was duidelijk weefsel, maar dat is geen vruchtje? neem aan dat dat dan later komt? voor de rest is het qua bloedverlies iets minder dan een gewone menstruatie alleen met hier en daar mini stolseltjes. hierna werd de buikpijn ook wat minder al lijkt het na een paar uur nu weer wat toe te nemen. heb ook paracetamol genomen en verder met een kruik op de bank.
Ik hoop dat het nu wat rustiger bij je word. Ik heb bij beide miskramen geen vruchtje/vruchtzakje gezien. Bij de 2e miskraam wel de 'placenta' (maar was toen 13 weken ver) Dit zag er uit als een stukje grauw 'vlees'. Waarschijnlijk ben ik de vruchtjes verloren bij toiletbezoek. Het 'glijd' meestal net als de stolsels uit je en voor je het weet ligt het onder in het toilet uit het zicht. Met 5 weken zwangerschap is het waarschijnlijk ook nog heel erg klein en zou het zomaar tussen de stolseltjes kunnen zitten. Je zou dan alles wat je verliest moeten opvangen en onderzoeken.
Wat ook nog zou kunnen is dat het vruchtje al eerder is gestopt met groeien. (ruim voordat het bloeden begon) De kans is ook groot dat je 'niets' ziet....
Ik heb nog steeds menstruatiepijn, net iets erger dan normaal en verlies wat meer bloed dan gister maar ook weer niet superveel ofzo. Het voelt wel allemaal wat rustiger. Ik denk zelf inderdaad dat gister met het weefsel ik het vruchtje toen gemist heb of te klein was om echt op te vallen want die echte pijn en krampen van gister dat is gelukkig wel weg. Heb alleen veel last van me darmen en buik maar goed, zal ook wel weer overgaan. Voel me alleen nog niet helemaal lekker de oude maar dat zal wel komen. Hormonen moeten ook weer hun weg vinden denk ik. Bedankt voor je reactie nogmaals!
Beste Mamajess1982, Ik heb in het begin van 2006 ook een miskraam gehad. En in mijn 2e zwangerschap (7 weken zwanger) ook een grote bloed klont verloren! Dus paniek en weer die gedachte "miskraam" Het eerste wat ik deed is een foto maken van wat ik verloren was.(klinkt raar maar ik ben blij dat we dat hebben gedaan) Zo kon ik bij de spoeddienst in het ziekenhuis aanduiden wat er gebeurt was... Ik ben toen direct naar mijn gyn gestuurt en heb een inwendige echo gehad! Toen hoorde we voor het eerst het hartje kloppen.. dus heel opgelucht.. Daarna bleef ik bloed verliezen en heb toen bij 14 weken ook nog bloed verloren ( zelfde grote van bloedverlies).. Weer naar de gyn en toen bleek dat er heel veel bloed om het vruchtje zat dat weg moest, dus ben eigenlijk continue ong geweest. Ik moest me rustig houden anders kon ik het vruchtje door de bloedingen verliezen! Toen bij de 20 weken echo was het restje bloed helemaal zelf opgelost en mijn kindje was veilig, toen kon ik pas genieten van mijn zwangerschap! Nu zijn we al 5 maanden en 5 dagen de trotse ouders van onze mooie zoon.. Dus ik wil hiermee zeggen dat bloedingen vervelend zijn maar hoeft niet perse te zeggen dat het een miskraam wordt! Heel veel succes