Onzekerheid.. MK of niet? Wie herkent dit..

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mayke1717, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Ik kwam op dit forum kijken omdat ik in een ernstige onzekerheid zit.. Vorige week ontdekt dat ik zwanger was en volgens mijn berekening zou ik nu 6 weken en 5 dgn zijn! Afgelopen vrijdag avond een bloeding gehad (helderrood, heel even en geen krampen).. Gister naar de VK gegaan en die stuurde me door naar het ZKH omdat ze het niet goed genoeg zag. Nu zag de arts in het ZKH wss 2 vruchtzakjes of 1 met een vlies erom heen.. Vanaf 6 weken kun je pas een hartslag, embryo en dooierzak zien en deze waren bij mij niet te zien. Ze dacht wel dat ze iets zag bewegen maar wist het niet zeker.. Ik ben pas in april gestopt en na mijn pil 1x ongi geworden zonder pil dus ze zei dat het ook kan dat ik pas 5 wkn zwanger ben.. Nu moet ik de 14e terug komen omdat ze dan met alle zekerheid kan zeggen of het wel of niet een kloppend hartje heeft.. Opzich lees je vaker verhalen van bloedingen. Het is niet goed maar het kan innestelen zijn, hematoom of wat dan ook. Ik heb heel even een bloeding gehad en daarna wat roestbruine afscheiding, geen stolsels, krampen of niets! De afscheiding is anderhalve dag weggeweest en soms is het een beetje te zien. Ik weet nu echt niet hoe ik me moet voelen ofzo.. Moet ik blij zijn en nog hoop hebben of maak ik mezelf dan blij met " een dode mus" ?? Heeft iemand anders dit toevallig ook ooit gehad of dit ooit gehoord? het is zo'n raar verhaal wat volgens mij haast niet voorkomt!

Ik hoor het graag van jullie eventueel.

lieve groetjes

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Herkenbaar..helaas.. het was toen mijn eerste zwangerschap en na 6 weken en 6 dagen had ik ineens een lichte bloeding. Best schrikken natuurlijk. Toen stopte het echter weer en ben bij de vk geweest die kon ook niets ontdekken. Wel een vruchtzakje maar verder eigenlijk weinig nog van te zeggen. Twee weken later bleek dat het vruchtzakje toch leeg was :(
    Ik wil je absoluut niet ontmoedigen hoor! Maar ik zou het proberen af te wachten en er op te rekenen dat het een mk is/wordt. Na mijn mk was ik na 3 maanden weer zwanger en we hebben inmiddels 2 gezonde, ondeugende, lieve kindjes! Sterkte in ieder geval!!

3. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @ Cocko; Bedankt voor je reactie! Je hoort zoveel verhalen.. De ene had een lichte bloeding of meerdere en er was niets aan de hand en de ander heeft met een bloeding wel een MK! Die onzekerheid nu is gewoon niet leuk.. Mijn gevoel wil positief blijven maar je bent toch erg bang.. Als het een MK is hoop ik dat het snel mijn lichaam uit is en dat ik snel een "nieuwe start" kan maken!!..

Groetjes

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dat kan ik me helemaal voorstellen. Heb zelf ook nog drie weken af moeten wachten omdat ze dachten dat het vanzelf wel los zou komen. Niet dus. Bahbah. Dan krijg je ook nog een lange na sleep van zoiets. Hopelijk valt het bij jou mee!! Ik wens je veel sterkte toe, hoe het ook gaat. En misschien is het bij jou wel goed, dan kan natuurlijk ook. Bij de een gaat het nu eenmaal anders dan bij de ander.. Sterkte!

5. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Vanmorgen werd ik wakker met een naar gevoel. Ik dacht dat het niet meer goed zat. Om 18.00 werd mijn gevoel bevestigd door een hevige bloeding die nu nog aanhoudt:(! Geen stolsels maar wel wat krampen. Vk gebeld en ik moet maandag al een echo laten maken.. Zij denkt nu ook dat het niet goed zit..

Hopelijk komt het nu allemaal vanzelf op gang en hoef ik geen curretage.. Ik kan dit dan afsluiten en verder gaan, opnieuw beginnen!! het is een grote teleurstelling maar ik blijf positief: Hoofd omhoog, rug recht en hopen dat ik snel mijn cyclus terug heb en over niet al te lange tijd weer de vreugde van een zwangerschap mag kennen!

6. me83

me83 Niet meer actief

hoi mayke.. ik heb het ook net gehad dat ik na vier dagen overtijd en 2 posi testen alsnog ongi werd.. vond het al moeilijk te geloven dat ik zwanger was en nu was het weg.. na 2 dagen getest en de posi test werd steeds lichter..dus denk ook niet dat het er nog zit.. over een week test ik nog een keer voor de zekerheid maar hopelijk snel een nieuw eitje..

tis echt rot als het gebeurt..hopelijk komt er bij jou nog goed nieuws.. je hoort wel vaker van een hematoom oid.

ik denk nu maar zo.. liever dat het nu misgaat dan later als het vruchtje niet goed is.. maar het blijft rot.. sterkte en succes!

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ow meid, wat erg. Sterkte in ieder geval! En hopelijk is het dan inderdaad snel voorbij zodat je snel weer zwanger bent.. Het is echt wel even slikken als zoiets gebeurt maar als je weer zwanger bent, kijk je er anders tegen aan.. Dat is mijn ervaring althans.

8. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @ME83; wat rot zeg! Dat wil je niet hebben!! Sterkte! Is het er nu helemaal uit denk je?? Ik hoop voor je dat je snel weer van deze vreugde mag genieten met wel een goede afloop..

Uh,,, Er is nog leven binnen in mij:) Das om blij te zijn he.. Ik heb het hartje zien kloppen.. Het ging razendsnel! Maar...... Ik heb een hele grote hematoom van 3 cm en dit is in mijn geval zorgwekkend!! Een hematoom is een bloeduitstorting in de baarmoeder... Ik wist er niet veel vanaf dus ik heb zitten struinen net op internet.. Ik stop daar ook maar gelijk mee want ik lees zoveel verhalen. Bij de een ging de hematoom weg met 12 weken bij de ander bleef hij tot 9 maanden. Daar zeggen ze wel allemaal dat je rust moet houden maar tegen mij is gezegd van niet... Dus?! AFWACHTEN voor de zoveelste keer:(! Weer die angst en onzekerheid en ergens wil je blij zijn maar je durft het niet goed... Ik moet nu wekelijks op controle komen. Het kan zijn dat de hematoom mijn vructhzak weg gaat duwen maar het kan ook zijn dat de hematoon verkleint.. Er kwamen 2 gynacologen dus bij hen sta ik nu ook onder controle.. Ze wilden nog niet teveel antwoord geven op al mijn vragen omdat er nu heeeel veeel scenario's zijn maar de kans op een miskraam is overduidelijk aanwezig.....

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Tsjonge zeg, dat is wel heftig!! En dan gelijk al elke week controle. Wel logisch natuurlijk maar ook heftig voor je. Sterkte ermee!!

10. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @cocko. dank je wel!!

Deel Deze Pagina