Hallo iedereen, 27 december hebben wij onze intake in het fertiliteitscentrum van Isala in Zwolle. Nu ben ik benieuwd hoe dat allemaal gaat? Wat kan ik van een eerste afspraak verwachten? Wat nou als alles goed is bij ons beide? Krijgen we dan alsnog hulp of worden we dan 'met lege handen' weer huiswaarts gestuurd om het zelf te proberen? Ik word er een beetje onzeker van merk ik.. Ik wil me ook voorbereiden op een eventuele teleurstelling als we wel naar huis worden gestuurd om het zelf weer te proberen. Kan iemand mij hier meer informatie over geven? Liefs, Tan89
Wij zaten bij een ander ziekenhuis, maar bij ons ging het zo: - eerste gesprek, allebei lange formulieren invullen. Ik over mijn cyclus, overige medische kwaaltjes, leefstijl etc. - na eerste gesprek moest ik bloedprikken en man zaad inleveren. Ik moest bloedprikken voor o.a. controle.of ik ooit chlamydia had gehad. - tweede gesprek: resultaten bloed en zaadonderzoek bespreken. Daar bleek dat mijn man slecht zaad had. Maar dat kon pech zijn, dus tweede zaadonderzoek 3 maanden later (zaad vernieuwd elke 3 maanden). En ik een echo van mijn baarmoeder/eierstokken etc om te zien of alles er normaal uit zag. - tweede zaadonderzoek ook slecht. Toen was al duidelijk dat we voor IUI moesten, maar dan moest ik eerst een hsg (baarmoederfoto), want als mijn eileiders dicht zaten had IUI geen zin. - HSG gehad, man naar de uroloog om te kijken of het slechte zaad kwam door hormonen of een slechte ader. Bleek een kleine cyste te zijn, maar was niet te verhelpen. Mijn eileiders waren open. - start behandeling IUI. Door het wassen van het zaad ging bijna alles dood. Dus na 3 behandelingen gestopt met IUI en door naar ICSI. Hier tussen zitten nog een heleboel afspraken voor echo's, prikinstructie, informatieavond etc etc. Ik weet van sommigen waar niks gevonden werd dat ze nog een half jaar moesten proberen. Dat is ook afhankelijk van je leeftijd en hoe lang je al zelf bezig bent. Sterkte, hopelijk ben je snel zwanger!