Onzekerheid na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door CynthiaB, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb half juli een miskraam gehad, en de datum waarop dat gebeurd is weet ik niet precies. Ik dacht dat ik gewoon ongesteld werd, en toen het bloeden aanhield heb ik een zwangerschapstest gedaan, zodat ik de dokter met zekerheid zou kunnen zeggen dat ik niet zwanger was. Maar de test was positief, en na het maken van een inwendige echo werd er bevestigd dat het een miskraam was geweest, maar er was in de baarmoeder al niets meer te zien. Het slijmvlies was gewoon dun, de eileiders zagen er normaal uit, niets bijzonders dus. Toen ik een week nadien nog steeds bloedde, en het ook erger werd, heb ik weer een echo gehad, en heb ik bloed geprikt. Uit die bloedtest bleek dat het HCG 6,4 was, en ik mocht gaan beginnen met Primolut, 10 dagen 3x per dag. Ik ben twee dagen geleden begonnen ('s middags), en al na de eerste pil was het bloedverlies aanzienlijk minder, en werd het ook bruin. Vandaag (ochtend, ik heb nu 1 pil genomen) is het bloedverlies nog steeds bruin, en erg weinig en het ziet er ook naar uit dat het minder wordt, maar ik heb constant steekjes en een zeurderig gevoel in mijn linkerlies. Zou dat de eierstok kunnen zijn? Morgen is de derde dag dat ik Primolut slik, en dan zou het bloedverlies volledig over moeten zijn toch? Als dat niet het geval is, wat moet ik dan doen? En heeft dat gevoel in mijn linkerlies er iets mee te maken, of is dat iets dat ik in de gaten moet houden?

    Alvast bedankt voor het antwoord.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    4
    38
    Hoi CynthiaB,

    hoe is het nu met het bloedverlies? Meestal stopt het redelijk snel na het innemen van de Primolut. Het gevoel wat je hebt zal er wrs een bijwerkinkje van zijn en kan niet veel kwaad. Probeer er evt een kruikje op te leggen als het echt irritant pijnlijk is, maar verdr hoef je er niets mee. Wanneer het bloedvrlies stopt is allees weer de oude en kun je opnieuw beginnen als je daaraan toe bent.

    Groetjes Brigitte
     
  3. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Beste Brigitte,

    Dank je wel voor je antwoord. Het gaat een stuk beter, bloedverlies is helemaal gestopt en morgen is de laatste dag Primolut.

    Groetjes,

    Cynthia
     

Deel Deze Pagina