Dag meiden, Gister heb ik een tweed groei echo gehad met 32 weken en de baby is gemiddeld gemeten. Dit is mijn derde kindje en bij de vorige zwangerschap werd mijn kindje ook gemiddeld gemeten rond dezelfde termijn. Echter bij geboorte was ze een kleintje, 2800 gram. Het is heel fijn om te horen dat de meting nu op het gemiddelde uitkomt maar ik weet natuurlijk ook dat deze meting geen exacte wiskunde de is. Wat me enigszins dwars zit is de niet al te grote buik van mij. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik met 32 weken een veel dikkere buik. Ik heb begrepen dat als je baarmoeder meer naar achter ligt wat bij mij het geval is dan krijg je ook een minder dikke buik. Maar tijdens 3 zwangerschappen kan je baarmoeder toch niet aan de wandel gaan? Nu kan ik mijn buik zelfs nog bedekken en niemand die ziet dat ik zwanger ben. Komt ook door mijn eigen postuur, dik. En daarnaast ben ik nog geen 3 kilo aangekomen in 32 weken. Volgende week moet ik weer naar de vk en zal er dan naar vragen maar wat vinden jullie hiervan? Ervaringen?
Na mijn eerste en tweede kreeg ik verbaaste reacties omdat mensen echt niet gezien hadden dat ik zwanger was. Ook weinig buik dus. Ik was toen behoorlijk stevig en denk echt dat dit veel verschil heeft gemaakt. Was je startgewicht nu hoger dan bij de eerste twee? Na de tweede zwangerschap ben ik 35kg afgevallen en mijn derde en vierde (huidig) zwangerschap zijn veel zichtbaarder. Ben nu met 19 weken dikker (mijn buik dan) dan aan het eind van de eerste twee zwangerschappen. Ik denk dat je postuur er zeker mee te maken zal hebben, maar ook iedere zwangerschap is anders. Het feit dat je kindje gemiddeld wordt geschat lijkt me een goed teken! Al is natuurlijk niets een garantie. Zwaardere vrouwen wordt vaak geadviseerd niet meer dan 5-7 kg aan te komen in de zwangerschap, dus wat dat betreft zit je keurig op schema. Uiteraard zou ik het bespreken met je vk!
Ik denk dat het niet aankomen en een niet zo zichtbare buik komt door je overgewicht. Niets om je zorgen over te maken. Als je overgewicht hebt, heb ik ook , dan mag je niet eens zo heel veel aankomen. Denk dat je deze zwangerschap gewoon erg naar binnen draagt, als je baby goed groeit moet het wel normaal zijn.
Je buik zegt echt niets over de baby. Bij de oudste niet gegroeid, eigen kleding de gehele zwangerschap, ruim 5,5 pnd baby. Tweede pas beetje groei van de buik in de laatste zes weken, paar kilo erbij, ook ruim 5,5 pnd baby. Nu weer zwanger, baarmoeder loopt 7 wk voor op de groei, nog platte buik en nog niet gegroeid. Ik heb zelf maat S dus denk dat ook lichaamsbouw niet echt veel ermee te maken hoeft te hebben
Hier ook normaal postuur en maar 6 kg aangekomen tot nu, krijg elke dag wel opmerkingen over mijn 'kleine buik' en als ik andere buikfotos zie van 30 weken dan heb ik idd een kleine buik. Maar iedereen draagt anders..
Bij mijn eerste zs ben ik de eerste maanden 4 kilo afgevallen en daarna 4 kilo bij gekomen. Zat op het einde op +0 dus. Had een erg kleine buik, zeker als ik het vergleek met anderen. Uiteindelijk een uitgebreide extra groeiecho gehad waar ook gekeken is naar de placenta en navelstreng etc. Was gewoon goed maar mn zoontje werd wel wat kleiner geschat. 'Zeker geen 3 kilo, rond de 2,5 waarschijnlijk' zei de gyn. Uiteindelijk is hij met 39 weken en 3090g geboren. Gewoon normaal dus. Ik ben trouwens niet zo lang en heb een normaal gewicht. Deze zwangerschap ben ik wel wat kilo's zwaarder (+5 op dit moment) maar wordt de kleine eigenlijk gelijk geschat. Misschien wat langer maar qua gewicht gaat het gelijk. Ik heb zovaak gelezen dat die schattingen heel grof zijn en vaak gewoon niet kloppen dat ik zou zeggen; maak je geen zorgen.