Onzekerheid naar 20 weken echo toe....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Leeuwinnetje14, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Beste verloskundige,

Ik ben sowieso van mezelf heel onzeker, echt in alles, dus had het ook tijdens mijn zwangerschap niet anders verwacht.

Nu voel ik me verder prima, zwangerschapsmisselijkheid is na 10 weken eindelijk weg en ook geen last van krampjes ofzo.

Maar mijn vriend heeft een hartafwijking (gaatje in zijn hart) en daardoor krijgen wij een uitgebreide 20 wkn echo.
    Tot nu toe bij iedere echo het hartje flink zien kloppen, bij de laatste echo was ook het maagje en blaasje gevuld dus ze gaven aan dat de kleine goed van het vruchtwater drinkt. En ik voel de kleine ook regelmatig.

En toch heb ik dagelijks het gevoel dat er iets mis kan zijn. Kan dat? Ook al klopt het hartje zo stevig, kan er dan iets mis mee zijn? Probeer het gevoel te vergeten en dan zijn we aan het shoppen voor de kleine en sta ik er zo positief in en dan ineens is dat weer over. Kunnen dat ook de hormonen zijn?

Het zijn een paar vragen, hopelijk kunt u mij geruststellen.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik begrijp je onzekerheid. Ik kan dit alleen niet helemaal weg nemen ben ik bang. De kans op een hartafwijking is niet groot natuurlijk, maar vanwege je vriend krijg je wel uitgebreider onderzoek. Het lastige aan hartafwijkingen is, is dat de baby er in de buik van de moeder nog geen last van heeft omdat de bloedsomloop dan nog anders is. Pas na de geboorte komen er problemen. Dat het hartje nu gewoon klopt zegt dus helaas niets over wel of geen afwijking.

Je eigen persoonlijkheid speelt mee in de mate van onzekerheid. Daarnaast is het natuurlijk heel spannend een eerste kindje.....alles is nieuw. Je hormonen spelen ook mee. Probeer er anders toch met je verloskundige over te hebben. Wat kan ze doen om je wat zekerder te laten voelen

groetne evelien

3. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hoi Evelien,

Bedankt voor deze reactie.

Ik ben nu al wel weer wat geruster naar de echo toe.

Ik hoop gewoon dat alles goed is en dat is nu het enigste wat ik kan doen.

En ga het zeker met de verloskundige overleggen of die mij kan geruststellen.

Groetjes,
    Armanda

Deel Deze Pagina