Hallo, Even een vraagje, ik lag op mijn rechter zij in bed en mijn dochter wil naast me komen liggen. Ze klimt op de bedrand en zet haar knie in mijn linker zij net boven mijn heup. Het deed ontzettend pijn. Met al haar gewicht. Ze is 15 kg. Kan dit kwaad? Ik ben nu 11 weken en 2 dagen. Mijn buik doet wel een beetje pijn nu. Zijn dat mijn banden? Ik weet dat mijn baarmoeder nog laag zit, maar ik maak me best zorgen. Vindt het gewoon eng. Alvast bedankt
Hallo, Ik begrijp dat je ongerust bent, maar bij deze termijn kan het nog geen kwaad. De baarmoeder ligt nu nog achter het schaambeen, waardoor het als het ware door beschermd wordt. Later in de zwangerschap, als je baarmoeder wel boven het schaambeen uitkomt en dit gebeurt weer, is het raadzaam je eigen verloskundige of gynaecoloog te bellen. Vaak willen ze dan wat extra onderzoek doen (echo en bloed prikken) om te kijken of alles goed is met de baby en placenta. Het kan heel goed dat je nu wat last hebt van je banden. Daar is toch een flinke druk op geweest, waardoor het beurs kan aanvoelen. Blijf je toch onrustig, kan je altijd je eigen verloskundige of gynaecoloog bellen. Succes! Groetjes Monique