Nesteldrang, wat is dat!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nataly, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Je leest hier wel eens verhalen van meiden die ontzettend aan het poetsen zijn geslagen tijdens de zwangerschap, die dus echte nesteldrang hebben.

Ik heb dat helemaal niet! Gelukkig poets mijn vriend wel maar ik kan me er echt niet toe zetten.

Ik denk wel iedere keer, zaterdag ga ik de keukenkastjes uitmesten en afstoffen en stofzuigen enz. enz. Als het dan zaterdag is doe ik niet veel meer dan de wc schoonmaken en een paar wasjes draaien.

Ik werk nog full-time en in het weekend krijg ik het niet voor elkaar om te gaan poetsen. Volgende week komt de kraamzorg kijken en ook als de kraamzorg komt na de bevalling wil ik natuurlijk wel een schoon huis.

Hopelijk gaat het me nog lukken om tijdens mijn zwangerschapsverlof beetje bij beetje mijn huis schoon te krijgen. Straks beval ik 3 weken te vroeg en heb ik nog niks gedaan, daar kan ik wel wakker van liggen!

Zucht, toch maar eens over die drempel heen zien te komen en gaan poetsen want lichamelijk kan ik dat nog best aan.

Veel liefs
    Nataly

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, ik zou zeggen: wacht lekker even tot je verlof is ingegaan, :) Ik had er naast m'n werk ook weinig puf voor, terwijl ik wel heel erg de behoefte had dat alles schoon zou zijn, (dat is denk ik de nesteldrang, die behoefte en niet zozeer de vraag of het je ook lukt om het in actie om te zetten. Ik ben normaal veel minder kieskeurig dan nu, :)).

Maar bij mij was het zo, sinds ik met verlof was, dat ik er dus wel de energie voor had, doordat m'n werk wegviel. Heb me heerlijk uitgeleefd de eerste 4 weken, daarna lukte het me fysiek niet meer en sindsdien verveel ik me dus ook kapot, (heb nu 6 weken achter de rug, dit is m''n 7e week).
    Zie dat jij 33 weken bent, dus bewaar je energie nog even voor de laatste loodjes op je werk: dat zul je echt nodig hebben: de laatst 2 weken vielen mij ineens gigantisch zwaar!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nesteldrang heb je ook pas kort voor de bevalling :)

4. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik heb ook niet echt iets als nesteldrang. Nou is het hier bij mij over het algemeen vrij netjes en schoon. Houd het altijd gewoon bij. Maar een grote schoonmaak zo vlak voor je 'out' gaat is wel fijn. En in mijn hoofd ben ik ook wel van alles van plan maar uitvoeren ho maar : )

Maar ik ga na een week NU toch echt alle ramen lappen...

Poets ze! : )

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik heb er nu echt last van maar dan ook op de stomste tijden zoals s'avonds.
    Sta ik om een uur of 10 s'avonds nog de badkamer te soppen .
    Of s'nachts wakker worden en dan bedenk ik nog dat er een droge was in de droger zit dus midden in de nacht was vouwen :rolleyes:

Kortom ik word knettergek van mezelf, maar het is wel lekker schoon ;)

6. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Al heb ik graag mijn 'zaken' op orde, nesteldrang heb ik niet en ik ben ervan overtuigd dat ik die niet ga krijgen ook.

Voor iedereen geldt dat anders toch.
    Maakt niet uit.
    Je moet je eigen ding doen, wat voor jou prettig is.

Bij jou uit je je nesteldrang wel op een heeel andere manier.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zou lekker wachten totdat je verlof begind. Enlig je er echt wakker van neem je lekker een dagje vrij of 2 en scharrel je iemand op die je wilt helpen om alles even grondig aan te pakken. Ik heb tijdens de laatste 10 weken van me zwangerschap geen rust meer in me kont want er mag nog geen vuile sok liggen dan :) . De echte nesteldrang heb ik gehad de dag voor het breken van me vliezen dan kun je zo goed schoon maken en alles gaat ook heel erg snel en goed :)
    Geniet nog lekker van je werk en het komt allemaal wel goed

8. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    3 weken geleden had ik er ook nog totaal geen last van, maar nu is het toch echt in alle hevigheid toegeslagen :)

9. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    haha ik heb er ook last van de ene dag heel erg en de andere dag niet ga namelijk over 4 weken mijn nieuwe huisje in samen met mijn vriend en ben alles aan het wassen en inpakken komt wel mooi uit nu dus
    liefs

10. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb het wel gehad vlak voordat ik ging bevallen.. zo rond mijn 33e week begon ik ineens al haar kleertjes te wassen en te strijken haha.. bedje wel 10x opgemaakt en afgehaald haha..
    huis poetsen dat lukte me echt niet meer.. wel de gewone dingetjes maar een grote schoonmaak niet.. met 35 weken belande ik in het ziekenhuis.. het hartje van onze meid klopte te snel en moest een nachtje blijven ter observatie.. die nacht braken mijn vliezen en met 36 weken was ze geboren...
    mijn vriend heeft toen nog de nieuwe gordijnen van esmee in de plooi gemaakt en opgehangen haha.. gelukkig hadden we een hele lieve kraamverzorgster..

11. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    HIer vanaf 33 weken vanalles MOETEN van mezelf. Ik moest voor de bevalling de ramen nog gewassen hebben. Alle kleertjes die ik kocht MOESTEN meteen gewassen en gestreken. En ik stond ook op rare tijden dingen te doen. Zoals om 2.00u 's nachts badkamerkastjes uitsoppen :( Maar ik voelde me er zelf wel goed bij!

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook pas een paar dagen voor de bevalling, en de dag dat de bevalling begon was het echt veels te extreem. Alleen vond ik dat toen natuurlijk niet ;) Dus wat niet is, kan nog komen...

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Nou, ik heb de vorige zwangerschap ook geen nesteldrang in de vorm van poetsaanvallen gehad hoor. Het enige waarom ik iets meer opruimde, is dat ik niet wou dat de kraamhulp en visite straks in een rommelig huis zouden belanden.

14. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    kiki jij bent zeker op 1 januarie uitgerekend knap werkie van je haha! ik vond 30 dec al zo knap geregeld! maar denk zelf dat ze eerder komt!

* ben weer de hele dag aan het soppen geweest kastjes de vloer badkamer gedaan de was (lag een hele berg) enz enz
    En zit nu te bedenken wat ik zo nog kan opruimen haha liefs

15. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb het wel een beetje, maar alleen 's avonds als het bedtijd is zeg maar, dan ga ik ineens afwassen, was opvouwen, tafel opruimen en dat soort dingen.

16. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ik ga nog even verhuizen in de tussen tijd dus ben nu ook weeer spullen aan het inpakken, maar helaas kan niet alles inpakken want dan word mijn vriend gek (ze nintendo wii en ze xbox) die ken ik dus nog niet in dozen doen haha heb al een paar keer de neiging gehad! liefs

17. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb het bij mijn vorige zwangerschap helemaal niet gehad. ben benieuwd hoe het nu gaat

Deel Deze Pagina