Zwangerschap en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noodles, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ik heb een dochter van 20 maanden en zij krijgt nog steeds borstvoeding, zo'n 6 keer per dag, inclusief 1 a 2 nachtvoedingen. Ik heb geprobeerd dit af te bouwen, maar het lukt me niet, zelfs na een week 's nachts de borst weigeren blijft ze uren krijsen. Ik ben wel al bijna een jaar weer regelmatig ongesteld en heb ook een eisprong. (ik gebruik ovulatietesten) Toch word ik maar niet zwanger, terwijl mijn andere zwangerschappen (2 miskramen en 1 kindje) nooit langer dan 3 maanden op zich lieten wachten. Nu vermoed ik dat dit toch iets met de borstvoeding te maken kan hebben, maar ik kan er nergens iets over vinden op het internet. Alleen maar over mensen bij wie de cyclus nog niet terug is, maar dat is bij mij dus juist wel het geval. Weet iemand of dit zo is en waarom dit dan zo is? Of waar ik meer informatie kan vinden hierover?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Noodles,

als je weer menstrueert en een eisprong hebt kun je gewoon zwanger worden. Het is inderdaad wel bijzonder dat je andere keren direct zwanger werd en dat het nu langer duurt, maar dat kan eigenlijk niet door de borstvoeding komen, je cyclus is immers weer hersteld. Gewoon geduld hebben. Het komt ook vaak voor bij vrouwen die geen borstvoeding geven dat je de ene keer veel sneller zwanger wordt dan de andere.

Mirjam

3. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi Mirjam,

Dank je wel voor je antwoord. Ik ga er maar vanuit dat het dan pech is dat ik er nu zolang op moet wachten en ik hoop dat het snel raak is!

Groetjes!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik hoop het ook voor je, succes!
    Gebruik je wel foliumzuur?

Mirjam

5. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Wat een grap, ik doe vanmiddag een test en blijk zwanger! Heel licht streepje, maar een streepje. Ik had wel al wat bruin bloedverlies gehad, dus ik dacht dat het weer mislukt was, maar nee dus!

Deel Deze Pagina